[elektro] Audi Matrix LED-es fényszóró
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Thu Jul 18 17:23:22 CEST 2013
Érdekes, nekem az esőérzékelő nagyon bejött és jól is működik. Sosem volt
vele bajom.
A bogár a csontszáraz ablakon hogy indíthatja el? Amit eddig láttam, az
mind úgy működött, hogy akármilyen állásban is volt, a motor leállítása
után kikapcsolva maradt az automata törlés, különben egy havas szélvédő
vagy ahogy írtad egy bogár is indíthatta. Vagy akkor, ha elállt az eső de
mentél tovább?
Az meg olyan ritka és egy mozdulattal kikapcsolható akkor is, ha
elfelejtettem, hogy én biztos csak ezért nem tartanám lekapcsolva.
Egyedül azzal nem tud mit kezdeni, ha már éppen nincs eső, de a sarat
felszórják és koszos marad az érzékelő. De ilyenkor kikapcs + spricni, vagy
gyakran elég csak spricni.
Az igaz, hogy az a programozható intervallum kapcsoló talán a
legbombabiztosabb és a jól működő automata után a legjobb megoldás.
Lehetett is kapni ilyen intervallumreléket, amiket csak a sima helyére
kellett berakni és megvolt a programozható törlőd.
Szabolcs
2013. július 18. 17:11 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> Pl. én kiválóan elvoltam azzal az ablaktörlő-intervallumkapcsolóval,
> ami a Skoda Feliciámban volt 1998-ban. Egyet töröltem, majd amennyivel
> később kapcsoltam be állandóra a törlést, azt az időintervallumot
> ismételgette.
>
> Ehhez képest visszalépés volt a Picasso, ahol sebességfüggő alapon
> döntötte el, milyen gyakran töröljön szakaszosan, de beleszólásom
> nemigen volt.
>
> A Ford Mondeo esőérzékelős, ahol még az érzékenység is állítható. Csak
> sajnos hol túl sűrűn töröl, hol nem elég gyakran, hiába állítom
> minduntalan utána az érzékenységet. Egy esetben valóban jó, amikor
> szemerkélő esőben haladok, és mondjuk a pályán egy kamiont előzve
> beterít annak a vízfüggőnye, és automatikusan elkezd erősen törölni.
> De mondjuk volt olyan is, hogy véletlenül bekapcsolva maradt, és egy
> bogár pont az érzékelőt találta telibe a szélvédőn, és a csontszáraz
> ablakot elkezdte törölni... Úgyhogy többnyire ezt is kikapcsolva
> tartom.
>
> Ezekből nekem még mindig a Felicia szakaszos törlője az, ami a
> legjobban bejön, hiába a manézs varázsa és a cirkusz, hogy ilyen-olyan
> "okos" extra.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/7/18 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> > "Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen
> mindig
> > gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
> > autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem az
> > automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot,
> amikről
> > a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk."
> >
> > En meg mindig azt latom, hogy az uj autos fejlesztesek jelentos resze
> csak
> > azert kell, hogy eladja az autot. Hogy a konkurrencianak ne legyen.
> > Tobbseguk 1-2 modellciklus alatt eltunik, mert lesz helyette mas
> > humorforras, amire a marketing strategiat epiteni lehet. 10-bol max 1 az,
> > ami elterjed es alappa valik. Siman a citrom kovetkezo verziojaban nem
> lesz
> > kanyarfenyszoro, mert abban az utoleresradar lesz a poen amivel eladjak.
> Ha
> > egy feature-nek mar nincs marketing erteke, siman kiveszik, minek
> > pazaroljak ra a penzt. Az hogy hasznos vagy sem, senkit nem erdekel. A
> > focus1-ben ha ment az ablaktorlo es rukibe tetted, elindult a hatso
> torlo.
> > benne is volt a prosiban az alaparas extraknal. a focus 2-ben mar nem.
> Volt
> > amikor a fenyerzekelos fenyszoro volt a meno, mostmar alig van ujautoban.
> > Es sorolhatnam.
> >
> > Vajk
> >
> >
> > 2013/7/18 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>
> >
> >> Lehet. De nem az őzet, hanem az út széli gyalogost, meg az egyéb élő
> >> szövetet a fémvázon látod meg. Az őzet valóban nem érdekli. Másrészt nem
> >> csak jobbra, hanem balra is kanyarodik.
> >> A szórásképet sem lehet csak úgy szétteríteni, mert akkor ha kell, ha
> nem
> >> bevilágítja az út szélét, ami zavaró lehet, ráadásul erre azért vannak
> >> betartandó előírások.
> >> A teljesítmény növelése meg azért nem triviális egy szélesebb képhez,
> mert
> >> adott, standardizált "izzókból", gyújtókból, ballasztokból kell
> építkezni.
> >> És kanyarokban még minidig kevésbé világítaná be a szélét.
> >> Azt, meg hogy mibe kerül, szerencsére nem tudom, mert bár a garancia már
> >> régesrég lejárt, ennek ellenére teszi a dolgát, világít, méghozzá nagyon
> >> jól, kanyarodik.
> >> De abban igazad van, meg lehet lenni nélküle is, és több benne a
> >> meghibásodási lehetőség, mint egy 50 éves sealed-beam amerikai
> lámpában, de
> >> hát, ha csak ezt néznénk, hogy mi milyen bonyolult, még minidig
> olajmécses
> >> mellett olvasnánk a listát.
> >>
> >> Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen
> mindig
> >> gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
> >> autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem
> az
> >> automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot,
> amikről
> >> a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk.
> >>
> >> Szabolcs
> >>
> >>
> >>
> >> 2013. július 18. 15:57 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >>
> >> > ugyes . 200km/h-s sebessegre van optimalizalva a szoraskepe , igy
> >> szuksege
> >> > lett a kanyarkovetesre .
> >> > pedig az oz alacsonyabb temponal is bemegy eled ugy hogy "kanyarbol"
> jon
> >> .
> >> > azert hogy ne kelljen 20%-al nagyobb fenyteljesitmenyt beepiteni ,
> >> > gyartottak egy olyan megoldast a jobbra kanyarkovetessel ami elvileg
> az
> >> > utak kornyekenek fenyszennyezeset csokkenti , valojaban egy draga ,
> >> > macerasan uzemeltetheto , biztonsagot csokkento eljarast erdemenyez ,
> >> ami a
> >> > gari lejarta utan szervizelhetetlenne valik .
> >> > japan- amerikai kiskocka fenyszoro ... az meg otven evig elvilagit -
> >> > utojara amikor vennem kellett , akkor volt 3500ft darabja mindennel.
> >> >
> >> > bye
> >> > dexter
> >> >
> >> >
> >> >
> >> > 2013. július 18. 9:26 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com
> >:
> >> >
> >> > > Hali!
> >> > >
> >> > > Igen, vetitőlencsés xenon. Amúgy semmi extra, ez egy Citroen C4.
> >> Persze,
> >> > > terít jobbra, de főleg egy elnyújtott kanyarban kellemes, hogy
> befordul
> >> > és
> >> > > látszik a padka, ráadásul balra is működik. A két fényszóró nem
> azonos
> >> > > szögben fordul, tehát a kanyarban valóban szétnyílik egy kicsit a
> >> > fénykéve.
> >> > > Meg talán a sebességet is figyelembe veszi.
> >> > > Persze ez már elektronikus, nem mechanikus, mint a régi
> Citroenekben.
> >> > >
> >> > > Szabolcs
> >> > >
> >> > >
> >> > >
> >> > > 2013. július 17. 22:21 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >> > >
> >> > > > valami vetitolencses , poligontukros stb csicsa fenyszorod van ?
> >> > > > a normal fenyszorok jobb oldalra kifejezetten jol teritettek .
> >> > > >
> >> > > > bye
> >> > > > dexter
> >> > > >
> >> > > >
> >> > > >
> >> > > > 2013. július 17. 22:17 SZIGETI Szabolcs írta, <
> >> szigiszabolcs at gmail.com
> >> > >:
> >> > > >
> >> > > > > Hali!
> >> > > > >
> >> > > > > De van, nagyon is jó a kevésbé éles kanyarban, mert szépen
> >> > bevilágitja
> >> > > az
> >> > > > > út szélét, ami egyébként pont kimaradna és ott leselkedik részeg
> >> > > bicajos.
> >> > > > > Én nagyon szeretem ezt a funkciót.
> >> > > > > A gps-es megoldások meg, amiket láttam nem azt találják ki, hogy
> >> > merre
> >> > > > > mész, hanem kereszteződésben szétteritik a fényt, hogy beláss.
> >> > Nyilván
> >> > > ez
> >> > > > > is valami hasonló lesz.
> >> > > > >
> >> > > > > Szabolcs
> >> > > > > 2013.07.17. 16:56, "Vajk Fekete" <vajkhu at gmail.com> ezt írta:
> >> > > > >
> >> > > > > > hadeha az ut kanyarodik, akkor nem sok haszna van a
> >> > > > kanyarbavilagitasnak,
> >> > > > > > mivel az ut ilyenkor altalaban szep lassu iven kanyarodik.
> akkor
> >> > > jonne
> >> > > > > jol
> >> > > > > > a bevilagitas, ha eles a kanyar, de akkor az 95%-ban egyben
> >> > elagazas.
> >> > > > > >
> >> > > > > > Vajk
> >> > > > > >
> >> > > > > >
> >> > > > > > On Wed, Jul 17, 2013 at 4:44 PM, Kiss Gabor <
> kissg at ssg.ki.iif.hu
> >> >
> >> > > > wrote:
> >> > > > > >
> >> > > > > > > On 07/17/2013 03:36 PM, Vajk Fekete wrote:
> >> > > > > > > > Azt ertem hogy gps alapjan tudja hogy ott van egy kanyar,
> de
> >> > > honnan
> >> > > > > > tudja
> >> > > > > > > > hogy el lekanyarodok vagy megyek egyenesen? Vagy kotelezo
> >> lesz
> >> > > > > navival
> >> > > > > > >
> >> > > > > > > Kanyar != elágazás.
> >> > > > > > >
> >> > > > > > > Ha az út kanyarodik, feltételezhető, hogy az autó is fog,
> >> > > máskülönben
> >> > > > > > > "nyomja meg a piros gombot és nyugodjon békében, asszonyom!"
> >> :-)
> >> > > > > > >
> >> > > > > > > g
> >> > > > > > > --
> >> > > > > > > A: Because it messes up the order in which people normally
> read
> >> > > text.
> >> > > > > > > Q: Why is top-posting such a bad thing?
> >> > > > > > > A: Top-posting.
> >> > > > > > > Q: What is the most annoying thing in e-mail?
> >> > > > > > >
> >> > > > > > > -----------------------------------------
> >> > > > > > > elektro[-flame|-etc]
> >> > > > > > >
> >> > > > > > -----------------------------------------
> >> > > > > > elektro[-flame|-etc]
> >> > > > > >
> >> > > > > -----------------------------------------
> >> > > > > elektro[-flame|-etc]
> >> > > > >
> >> > > > -----------------------------------------
> >> > > > elektro[-flame|-etc]
> >> > > >
> >> > > -----------------------------------------
> >> > > elektro[-flame|-etc]
> >> > >
> >> > -----------------------------------------
> >> > elektro[-flame|-etc]
> >> >
> >> -----------------------------------------
> >> elektro[-flame|-etc]
> >>
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list