[elektro] Háztáji mobil
Lajos Rancz
lajos.rancz at gmail.com
Tue Jan 8 11:16:25 CET 2013
Helló!
Ezt én teljesen meg is értem. Csak egy bajom volt vele, hogy a feladathoz
túlméretezett volt a módszertan, lehetett volna valami kisebbet is
választani.
Üdv
2013. január 8. 11:13 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com>:
> Hali!
>
> Így van. Nem a kódolás volt a lényeg, hanem annak a bemutatása, hogy
> "'nagyban" bizony kell projektterv, kellenek tervek, kell dokumentáció,
> kell tesztelési terv stb. Sajnos a feladatok mérete kicsi volt, tehát sokan
> úgy érezték, hogy felesleges doksigyártással b*szogatják őket, amikor
> csuklóból leprogramozzák azt a kb. 5-8 fő osztályt, amiből a megoldás áll.
> Csak hát ugye nem lehet félévi feladatnak feladni egy ötven mérnök évből
> álló feladatot, ahol viszont szépen látszik a fentiek nélkül esély sincs a
> megvalósításra. Szóval kompromisszumok kellenek.
> De hát ez van, ez kb. ugyanaz, mint hogy sokan panaszkodtak, hogy miért
> 8085-tel mutatják be digiten a mikroprocesszort, amikor már van Core7i is.
> Igaz, akik panaszkodtak, azok a 8085-öt sem tudták megtanulni, de ez más
> kérdés.
> Sajnos van egy kettősség, hogy egyrészt az emberek az egyetemtől azonnal
> pénzre váltható gyakorlati ismereteket várnak, de közben meg nem
> szoftveripari segédmunkások akarnak lenni, hanem rendszertervező
> informatikusok mérnöki gondolkodásmóddal és széleskörű, rendszerszintű
> látásmóddal. Közben sajnos afelé megy a dolog, hogy az egyetem egy
> szájbarágós középiskolává alakul, pedig itt már önállóan kellene
> gondolkodni , tanulni, rájönni, hogy mit kell magamnak kitalálni és mit
> várok el a tanártól.
> Valahol meg kell találni az egyensúlyt, talán a BSC-MSC dolog, ha egyszer
> minden a helyére kerül erre jó lesz. Csak lehet, hogy addigra nem marad
> értelmes oktatói gárda az egyetemeken.
>
> Szabolcs
>
>
>
> 2013. január 8. 10:54 Lajos Rancz írta, <lajos.rancz at gmail.com>:
>
> > Helló!
> >
> > Félreérted még mindig. KONKRÉT módszertant akartak tanítani, csak rosszul
> > sikerült. Nem az érdekelte őket, hogy kész legyen a projekt, hanem hogy
> > olyan módszertannal menjen a fejlesztés amit ők szabtak meg. (2000
> > környékén, sztem Vajk korábban járt). Nagyon úgy tűnt, hogy igazából a
> kód
> > és a program minősége is másodlagos volt (design, ergonómia stb), az
> > számított, hogy a folyamat a szabványnak megfeleljen. De a tanári oldalt
> > kifejtette már Szabolcs.
> >
> > Üdv
> >
> > 2013. január 8. 10:10 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
> >
> > > > Ahogy követem a beszélgetéseteket, félreértitek egymást. Ennél a
> > > projektnél
> > > > nem azt kellett bizonyítani, hogy tudsz-e szoftvert fejleszteni
> > valahogy,
> > > > hanem azt, hogy egy bizonyos módszertant ismersz-e
> > >
> > > Ez azért nem stimmel, mert a tanár a megrendelőt játszotta, eredményt
> > > akart, nem módszer megtalálást. A megrendelő nem szokott módszereket
> > > követelni, csak leírja a feladatot, feltételeket, viselkedést, aztán
> > > azt csinálok amit akarok, csak jó legyen.
> > >
> > > > dolgoztam óriáscégeknél) és a módszertannak megfelelő-e a FOLYAMAT.
> > Mivel
> > > > azonban a folyamatról vajmi keveset árultak el és jegyzet se nagyon
> > volt
> > > > hozzá (és fejből nyilván nem lehet egy ilyen bonyolultságú cuccot
> > > > kitalálni)
> > >
> > > Annyit tudunk, hogy 15 soros volt a leírás, ebből azért nem lehet
> > > kijelenteni, hogy erre módszert nem lehet kitalálni. Ha nem, akkor
> > > hülye volt a tanár, ha igen, akkor neki kell állni a módszert
> > > kitalálni.
> > >
> > > Üdv.: gyapo
> > >
> > > -----------------------------------------
> > > elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list