[elektro] Háztáji mobil
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Tue Jan 8 11:13:06 CET 2013
Hali!
Így van. Nem a kódolás volt a lényeg, hanem annak a bemutatása, hogy
"'nagyban" bizony kell projektterv, kellenek tervek, kell dokumentáció,
kell tesztelési terv stb. Sajnos a feladatok mérete kicsi volt, tehát sokan
úgy érezték, hogy felesleges doksigyártással b*szogatják őket, amikor
csuklóból leprogramozzák azt a kb. 5-8 fő osztályt, amiből a megoldás áll.
Csak hát ugye nem lehet félévi feladatnak feladni egy ötven mérnök évből
álló feladatot, ahol viszont szépen látszik a fentiek nélkül esély sincs a
megvalósításra. Szóval kompromisszumok kellenek.
De hát ez van, ez kb. ugyanaz, mint hogy sokan panaszkodtak, hogy miért
8085-tel mutatják be digiten a mikroprocesszort, amikor már van Core7i is.
Igaz, akik panaszkodtak, azok a 8085-öt sem tudták megtanulni, de ez más
kérdés.
Sajnos van egy kettősség, hogy egyrészt az emberek az egyetemtől azonnal
pénzre váltható gyakorlati ismereteket várnak, de közben meg nem
szoftveripari segédmunkások akarnak lenni, hanem rendszertervező
informatikusok mérnöki gondolkodásmóddal és széleskörű, rendszerszintű
látásmóddal. Közben sajnos afelé megy a dolog, hogy az egyetem egy
szájbarágós középiskolává alakul, pedig itt már önállóan kellene
gondolkodni , tanulni, rájönni, hogy mit kell magamnak kitalálni és mit
várok el a tanártól.
Valahol meg kell találni az egyensúlyt, talán a BSC-MSC dolog, ha egyszer
minden a helyére kerül erre jó lesz. Csak lehet, hogy addigra nem marad
értelmes oktatói gárda az egyetemeken.
Szabolcs
2013. január 8. 10:54 Lajos Rancz írta, <lajos.rancz at gmail.com>:
> Helló!
>
> Félreérted még mindig. KONKRÉT módszertant akartak tanítani, csak rosszul
> sikerült. Nem az érdekelte őket, hogy kész legyen a projekt, hanem hogy
> olyan módszertannal menjen a fejlesztés amit ők szabtak meg. (2000
> környékén, sztem Vajk korábban járt). Nagyon úgy tűnt, hogy igazából a kód
> és a program minősége is másodlagos volt (design, ergonómia stb), az
> számított, hogy a folyamat a szabványnak megfeleljen. De a tanári oldalt
> kifejtette már Szabolcs.
>
> Üdv
>
> 2013. január 8. 10:10 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
>
> > > Ahogy követem a beszélgetéseteket, félreértitek egymást. Ennél a
> > projektnél
> > > nem azt kellett bizonyítani, hogy tudsz-e szoftvert fejleszteni
> valahogy,
> > > hanem azt, hogy egy bizonyos módszertant ismersz-e
> >
> > Ez azért nem stimmel, mert a tanár a megrendelőt játszotta, eredményt
> > akart, nem módszer megtalálást. A megrendelő nem szokott módszereket
> > követelni, csak leírja a feladatot, feltételeket, viselkedést, aztán
> > azt csinálok amit akarok, csak jó legyen.
> >
> > > dolgoztam óriáscégeknél) és a módszertannak megfelelő-e a FOLYAMAT.
> Mivel
> > > azonban a folyamatról vajmi keveset árultak el és jegyzet se nagyon
> volt
> > > hozzá (és fejből nyilván nem lehet egy ilyen bonyolultságú cuccot
> > > kitalálni)
> >
> > Annyit tudunk, hogy 15 soros volt a leírás, ebből azért nem lehet
> > kijelenteni, hogy erre módszert nem lehet kitalálni. Ha nem, akkor
> > hülye volt a tanár, ha igen, akkor neki kell állni a módszert
> > kitalálni.
> >
> > Üdv.: gyapo
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list