[elektro] mije zárlatos ha zárlatos?
Gabor Ambruzs
ambruzsg at szocimotoros.hu
Thu Jan 3 19:35:24 CET 2013
C3-as SKF került bele, elméletileg a nyakcsapágy méretében a C3 van
30000-ig datálva, persze sima csapágyak voltak benne, kiszáradva,
kicsit zörgős állapotban de nem volt vészes.
Gondoltam ha már használtam vettem, rendbeteszem úgy kezdem használni....
G.
Anonymus <anonymus at telemester.hu> írta (2013. január 3. 19:15):
> Szia !
>
> 2013.01.03. 18:33 keltezéssel, Gabor Ambruzs írta:
>> Vettem vaterán egy felsőmarót.
>> http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/ipari_gep_barkacsgep/marogep_esztergapad/kombinalt_marogep_1681641341.html
>
> Valami hasonló kinézetűt (felsőmarót csak) vettem jó néhány éve, nem
> volt hosszú életű. :(
>
>>
>> Részletek mindegy, a helyzet az hogy fura hangja van, és az 1200W-os
>> maró 700W-ot vesz csak fel (max fokozaton),
>
> Az elég soknak tűnik, az 1200W max terhelésre vonatkozik.
>
>> és melegszik a ketyere...
>
> A 700 W azért már fűt, igaz a ventinek dolgoznia kell.
>
>> Teljes fordulaton annyira nem is feltűnő a rossz hang, ha lecsavarom
>> akkor egész rusnyán szól (van itthon 2 másik is tudok mihez
>> hasonlítani)...
>
> Menet közben nem szikrázik rendellenesen a kommutátor? (körbefutó szikra)
> A rusnya hang a triakos szabályzásból is adódhat. (ha túl primitív)
> Volt olyan hibám, hogy a kommutátorszeletbe besajtolt vezeték nem volt
> lepucolva rendesen és nem ért a rézhez, de ez ott rondán szikrázott, és
> a hangja se volt jó. :(
>
>> A forgórész teljesen jól néz ki, semmi nyoma égésnek, ilyesmi.
>> Szaga egyáltalán nincs a gépnek.
>> Ettől még lehet zárlatos?
>
> Nem valószínű, én arra tippelek, hogy a csapágyai (főleg a patron
> oldalon) még nem "járódtak" be.
> Lehet, hogy hányavetiségből, vagy költséghatékonyságból nem C3-as (ez
> egy lazább illesztésű, kimondottan nagy fordulatra készült típus)
> csapágyat raktak bele. Ha kézzel nem is észrevehető, de 30 000-es
> fordulaton már komoly ellenállást tud produkálni.
> Vagy bekopik, vagy mire bekopna, a zsiradék kipárolog belőle, és akkor
> tuti nyekk. Menet közben nem melegszik a csapágy?
> Volt olyan felsőmaróm, aminek az elején igencsak melegedett a csapágya
> (jó 50-60 fok), aztán olyan 100 óra után fokozatosan "meggyógyult".
> Igaz, hogy utána szép lassan (olyan másik 100 óra után) kezdett
> meghalni. (gondolom a zsír kimenekült belőle.
> (egyelőre félre van téve, mert még nem csináltam lehúzót hozzá, és
> anélkül esélytelen szétszedni)
>
>
>> Vagy ha hagynám így járni akkor majd lenne szaga? :)
>
> Az enyhe "amperszagot" (nem füstöt) túl szokták élni. Gyakorlatilag a
> csapágy a kritikus pontja, ez az egy, amit nem szabad sajnálni tőle. Nem
> könnyű szétszedni, de ha szorul a csapágy, célszerű egy jobb fajtát
> (drágábbat) és C3-ast beletenni.
>
>>
>> G.
>>
>>
>
> Üdv.:
> Anonymus
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list