[elektro] mije zárlatos ha zárlatos?
Anonymus
anonymus at telemester.hu
Thu Jan 3 19:15:04 CET 2013
Szia !
2013.01.03. 18:33 keltezéssel, Gabor Ambruzs írta:
> Vettem vaterán egy felsőmarót.
> http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/ipari_gep_barkacsgep/marogep_esztergapad/kombinalt_marogep_1681641341.html
Valami hasonló kinézetűt (felsőmarót csak) vettem jó néhány éve, nem
volt hosszú életű. :(
>
> Részletek mindegy, a helyzet az hogy fura hangja van, és az 1200W-os
> maró 700W-ot vesz csak fel (max fokozaton),
Az elég soknak tűnik, az 1200W max terhelésre vonatkozik.
> és melegszik a ketyere...
A 700 W azért már fűt, igaz a ventinek dolgoznia kell.
> Teljes fordulaton annyira nem is feltűnő a rossz hang, ha lecsavarom
> akkor egész rusnyán szól (van itthon 2 másik is tudok mihez
> hasonlítani)...
Menet közben nem szikrázik rendellenesen a kommutátor? (körbefutó szikra)
A rusnya hang a triakos szabályzásból is adódhat. (ha túl primitív)
Volt olyan hibám, hogy a kommutátorszeletbe besajtolt vezeték nem volt
lepucolva rendesen és nem ért a rézhez, de ez ott rondán szikrázott, és
a hangja se volt jó. :(
> A forgórész teljesen jól néz ki, semmi nyoma égésnek, ilyesmi.
> Szaga egyáltalán nincs a gépnek.
> Ettől még lehet zárlatos?
Nem valószínű, én arra tippelek, hogy a csapágyai (főleg a patron
oldalon) még nem "járódtak" be.
Lehet, hogy hányavetiségből, vagy költséghatékonyságból nem C3-as (ez
egy lazább illesztésű, kimondottan nagy fordulatra készült típus)
csapágyat raktak bele. Ha kézzel nem is észrevehető, de 30 000-es
fordulaton már komoly ellenállást tud produkálni.
Vagy bekopik, vagy mire bekopna, a zsiradék kipárolog belőle, és akkor
tuti nyekk. Menet közben nem melegszik a csapágy?
Volt olyan felsőmaróm, aminek az elején igencsak melegedett a csapágya
(jó 50-60 fok), aztán olyan 100 óra után fokozatosan "meggyógyult".
Igaz, hogy utána szép lassan (olyan másik 100 óra után) kezdett
meghalni. (gondolom a zsír kimenekült belőle.
(egyelőre félre van téve, mert még nem csináltam lehúzót hozzá, és
anélkül esélytelen szétszedni)
> Vagy ha hagynám így járni akkor majd lenne szaga? :)
Az enyhe "amperszagot" (nem füstöt) túl szokták élni. Gyakorlatilag a
csapágy a kritikus pontja, ez az egy, amit nem szabad sajnálni tőle. Nem
könnyű szétszedni, de ha szorul a csapágy, célszerű egy jobb fajtát
(drágábbat) és C3-ast beletenni.
>
> G.
>
>
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro
mailing list