[elektro] Utánfutó dilemma

tucsi tucsilg at gmail.com
Thu Dec 26 12:01:01 CET 2013


En ugy szoktam mivel pont kiadja a lanc hossza, hogy mielott raakasztom 
a vonohorgra egyszer megtekerem rajta a lancot igy pont lazan log a lanc 
es szerintem le se akadna konnyan ha szukseg lenne ra. Igaz hogy ha meg 
van rakva futo es ugy kell leakasztani akkor kicsit maceras :). Amugy 
nem hasznaltam de egyszer mentunk vhova az aposom ratette a vonofejet a 
bumszlira es visszalepett valamiert aztan el lett felejtve, en azt 
hittem hogy O akasztotta fel O pedig azt hogy en :), az utca vegen az 
utanfuto ugy gondolta hogy O most mar egyenesen megy tovabb es kb. fel 
meterre allt meg a parkolo autok elott, hat mit mondjak nemigen ment 
volna be az a bizonyos zabszem :). On 26. 12. 2013 11:39, (G)feri wrote:
>
>
>
>> a 6/1990 köhém 23.paragrafusában
>> (3)88 Az egytengelyes, vagy a legfeljebb 1,00 méter tengelytávolságú
>> és nem kormányzott kerekű kéttengelyes pótkocsit olyan másodlagos
>> kapcsolószerkezettel is fel kell szerelni, amely menet közben történő
>> szétkapcsolódás esetén biztosítja, hogy a vonószerkezet ne érjen le a
>> talajra, a szerelvény ne váljon szét, és megállásig lehetővé teszi a
>> pótkocsi irányítását.
>> (4)89 A (3) bekezdésben meghatározott másodlagos kapcsolószerkezettel
>> való felszerelés kötelezettsége nem vonatkozik a félpótkocsira,
>> továbbá a 32. § (5) bekezdésében meghatározott, menet közbeni
>> szétkapcsolódáskor - automatikusan működésbe lépő fékkel felszerelt
>> pótkocsira.
> Rászántam pár órát, de ennél frissebb előírást, illetve ettől eltérőt én sem találtam, ezek szerint az én fék nélküli utánfutóm
> csak másodlagos kapcsolószerkezettel (lánccal is) köthető gk. után. A napokban azért rákérdezek a
> közeli vizsgaállomáson is ahol legutóbb vizsgázott. Amíg nem tudom a tutit, csak olyannak adom kölcsön az utánfutót akinek a
> vonóhorgán vannak a lánc megbízható keresztben beakasztását biztosító fülek. Majd megírom, ha tudok újabbat :)
>
> Feri
>
>> a 88 és 89 szám a belptetését előíró rendeletet írja le a legvégén,
>> de a fájl letöltésekor " -1945 bájt/s " íródik ki, hogy ismeretlen a hátralevő
>> (digikábel optikai rendszere szarakodik)
>> letöltési idő, szóval azt most nem tudom megmondani, de kb 2002-ben
>> lett módosítva
>> ez a rész
>
>
>
>> (G)feri<elektroslista at gmail.com>  írta, 2013. 12. 25.:
>
>>>> Nekem van egy 500kg-os kis utánfutóm, ezen a horogra dobható lánc van,
>>>> külön
>>>> beakasztani nem kell.
>>> A kert végében nekem is romosodik egy 1983-as pannónia lakókocsi lánccal és
>>> "szakadó fékkötéllel". Ő már csak kerti mobil sufni, nincs esélye galibát
>>> okozni.
>>> Egyszer vele mi is mindent leakasztottunk a kocsiról, csak a bowdent nem,
>>> induláskor előírás szerint működött is:
>>> Úgy behúzta a (mechanikus)féket, hogy alig sikerűlt később visszaengedni,
>>> majd a fékkötél elszakadt, persze a fék behúzva maradt :).
>>> A lánc horogra dobásának-beakasztás nélkül- nem sok értelmét látom, ha a
>>> leakadó utánfutó hanyatt dobja magát, nagy eséllyel a láncot is leemeli a
>>> horog száráról. A saját kocsimon van beakasztó szem a láncnak, de néha
>>> kölcdsön kérik  az utánfutóm  -ez nem ráfutófékes-, lehet, hogy csinálok,
>>> vagy csináltatok hozzá a horogra könnyen felszerelhető masszív akasztót a
>>> láncnak-csak megnyugtatóbb, főleg mikor más megy vele.
>>> Feri
>>>> És van egy fékes ló szállítóm, amin bowden rántja be szükség esetén a
>>>> kéziféket. Egyszer véletlenül "kipróbáltuk", prímán működik!
>>>> Úgyhogy szerintem indokolt, hogy kellenek ezek a biztonságért, és
>>>> haszálni
>>>> is kell őket!
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On
>>>> Behalf
>>>> Of Cser Tamas
>>>> Sent: Wednesday, December 25, 2013 10:01 AM
>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> Subject: Re: [elektro] Utánfutó dilemma
>>>> izgalmas kérdés:
>>>> Biztonsági lánc, vagy kábel
>>>> Az R55 irányelvek alapján másodlagos biztosítást kell alkalmazni a
>>>> vontatmány leakadásának esetére. Ezt a vontató jármű és a vontatmány
>>>> között
>>>> biztonsági lánccal, vagy szakadó fékkötéllel kell megoldani.
>>>> meg kellene nézni a 6/1990 köhém rendelet ideillő passzusát
>
>>>> (G)feri<elektroslista at gmail.com>  írta, 2013. 12. 25.:
>>>>> Sziasztok!
>>>>> Először is Mindenkinek Kellemes Békés Ünnepeket Kívánok! Tegnap rokon
>>>>> kölcsön kérte a 19 éves (príma állapotú, nemrég újra vizsgázott)
>>>>> utánfutómat.Mondtam ott van, vigye. Ablakból néztem a távozását,
>>>>> látom, hogy az utánfutó biztonsági láncának két végét összeakasztva
>>>>> csak rádobta a vonóhorog tengelyére. Telefon gyorsan, jöjjön vissza
>>>>> SOS. Visszajön, nézem, levehető vonóhorog, biztonsági láncnak
>>>>> beakasztószem nincs rajta. Végűl valahogy ráhurkoltuk a vonóhorogra a
>>>>> láncot, míg vissza nem jött bennem volt a félsz. Azóta nézegettem a
>>>>> neten, az újabb utánfutókon már nincs biztonsági lánc és az újabb
>>>>> vonóhorgokon sincs a helye. Akkor most a biztonsági láncas
>>>>> utánfutómmal vajon mi a teendő, ha olyan kocsival vontatom, ahol nincs
>>>>> hova beakasztani a láncot. Esetleg csináljak mobil akasztót, amit
>>>>> percek alatt rá (és le) tudok csavarozni a vonóhorog tengelyére? De
>>>>> azt meg esetleg barkácsnak minősítik egy esetleges leszakadásos
>>>> balesetnél, vagy ellenőrzésnél...
>>>>> Feri
>
>
>>>>> --
>>>>> Üdvözlettel,
>>>>>   (G)feri                          mailto:elektroslista at gmail.com
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>
>
>>> --
>>> Üdvözlettel,
>>>   (G)feri                            mailto:elektroslista at gmail.com
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
>


---
A levél vírus, és rosszindulatú kód mentes, mert az avast! Antivirus védelme ellenőrizte azt.
http://www.avast.com



More information about the Elektro mailing list