[elektro] Utánfutó dilemma
(G)feri
elektroslista at gmail.com
Thu Dec 26 11:39:16 CET 2013
> a 6/1990 köhém 23.paragrafusában
> (3)88 Az egytengelyes, vagy a legfeljebb 1,00 méter tengelytávolságú
> és nem kormányzott kerekű kéttengelyes pótkocsit olyan másodlagos
> kapcsolószerkezettel is fel kell szerelni, amely menet közben történő
> szétkapcsolódás esetén biztosítja, hogy a vonószerkezet ne érjen le a
> talajra, a szerelvény ne váljon szét, és megállásig lehetővé teszi a
> pótkocsi irányítását.
> (4)89 A (3) bekezdésben meghatározott másodlagos kapcsolószerkezettel
> való felszerelés kötelezettsége nem vonatkozik a félpótkocsira,
> továbbá a 32. § (5) bekezdésében meghatározott, menet közbeni
> szétkapcsolódáskor - automatikusan működésbe lépő fékkel felszerelt
> pótkocsira.
Rászántam pár órát, de ennél frissebb előírást, illetve ettől eltérőt én sem találtam, ezek szerint az én fék nélküli utánfutóm
csak másodlagos kapcsolószerkezettel (lánccal is) köthető gk. után. A napokban azért rákérdezek a
közeli vizsgaállomáson is ahol legutóbb vizsgázott. Amíg nem tudom a tutit, csak olyannak adom kölcsön az utánfutót akinek a
vonóhorgán vannak a lánc megbízható keresztben beakasztását biztosító fülek. Majd megírom, ha tudok újabbat :)
Feri
> a 88 és 89 szám a belptetését előíró rendeletet írja le a legvégén,
> de a fájl letöltésekor " -1945 bájt/s " íródik ki, hogy ismeretlen a hátralevő
> (digikábel optikai rendszere szarakodik)
> letöltési idő, szóval azt most nem tudom megmondani, de kb 2002-ben
> lett módosítva
> ez a rész
> (G)feri <elektroslista at gmail.com> írta, 2013. 12. 25.:
>>> Nekem van egy 500kg-os kis utánfutóm, ezen a horogra dobható lánc van,
>>> külön
>>> beakasztani nem kell.
>> A kert végében nekem is romosodik egy 1983-as pannónia lakókocsi lánccal és
>> "szakadó fékkötéllel". Ő már csak kerti mobil sufni, nincs esélye galibát
>> okozni.
>> Egyszer vele mi is mindent leakasztottunk a kocsiról, csak a bowdent nem,
>> induláskor előírás szerint működött is:
>> Úgy behúzta a (mechanikus)féket, hogy alig sikerűlt később visszaengedni,
>> majd a fékkötél elszakadt, persze a fék behúzva maradt :).
>> A lánc horogra dobásának-beakasztás nélkül- nem sok értelmét látom, ha a
>> leakadó utánfutó hanyatt dobja magát, nagy eséllyel a láncot is leemeli a
>> horog száráról. A saját kocsimon van beakasztó szem a láncnak, de néha
>> kölcdsön kérik az utánfutóm -ez nem ráfutófékes-, lehet, hogy csinálok,
>> vagy csináltatok hozzá a horogra könnyen felszerelhető masszív akasztót a
>> láncnak-csak megnyugtatóbb, főleg mikor más megy vele.
>> Feri
>>> És van egy fékes ló szállítóm, amin bowden rántja be szükség esetén a
>>> kéziféket. Egyszer véletlenül "kipróbáltuk", prímán működik!
>>> Úgyhogy szerintem indokolt, hogy kellenek ezek a biztonságért, és
>>> haszálni
>>> is kell őket!
>>> -----Original Message-----
>>> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On
>>> Behalf
>>> Of Cser Tamas
>>> Sent: Wednesday, December 25, 2013 10:01 AM
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Subject: Re: [elektro] Utánfutó dilemma
>>> izgalmas kérdés:
>>> Biztonsági lánc, vagy kábel
>>> Az R55 irányelvek alapján másodlagos biztosítást kell alkalmazni a
>>> vontatmány leakadásának esetére. Ezt a vontató jármű és a vontatmány
>>> között
>>> biztonsági lánccal, vagy szakadó fékkötéllel kell megoldani.
>>> meg kellene nézni a 6/1990 köhém rendelet ideillő passzusát
>>> (G)feri <elektroslista at gmail.com> írta, 2013. 12. 25.:
>>>> Sziasztok!
>>>> Először is Mindenkinek Kellemes Békés Ünnepeket Kívánok! Tegnap rokon
>>>> kölcsön kérte a 19 éves (príma állapotú, nemrég újra vizsgázott)
>>>> utánfutómat.Mondtam ott van, vigye. Ablakból néztem a távozását,
>>>> látom, hogy az utánfutó biztonsági láncának két végét összeakasztva
>>>> csak rádobta a vonóhorog tengelyére. Telefon gyorsan, jöjjön vissza
>>>> SOS. Visszajön, nézem, levehető vonóhorog, biztonsági láncnak
>>>> beakasztószem nincs rajta. Végűl valahogy ráhurkoltuk a vonóhorogra a
>>>> láncot, míg vissza nem jött bennem volt a félsz. Azóta nézegettem a
>>>> neten, az újabb utánfutókon már nincs biztonsági lánc és az újabb
>>>> vonóhorgokon sincs a helye. Akkor most a biztonsági láncas
>>>> utánfutómmal vajon mi a teendő, ha olyan kocsival vontatom, ahol nincs
>>>> hova beakasztani a láncot. Esetleg csináljak mobil akasztót, amit
>>>> percek alatt rá (és le) tudok csavarozni a vonóhorog tengelyére? De
>>>> azt meg esetleg barkácsnak minősítik egy esetleges leszakadásos
>>> balesetnél, vagy ellenőrzésnél...
>>>> Feri
>>>> --
>>>> Üdvözlettel,
>>>> (G)feri mailto:elektroslista at gmail.com
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> --
>> Üdvözlettel,
>> (G)feri mailto:elektroslista at gmail.com
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
--
Üdvözlettel,
(G)feri mailto:elektroslista at gmail.com
More information about the Elektro
mailing list