[elektro] STM32f4 interrupt : volatile tombok

Pal Lukacs ekegep at yahoo.com
Tue Dec 10 11:23:14 CET 2013


Sziasztok !

Lehet hogy hulye kerdes,...a float adat elerese memoriaban tobb ido mint az int elerese?

Mert en az adat behozas utan egybol konvertalom (int to float) es ugy irom, olvasom a memoriaba (memoriabol).


Udv.
Szabi






On Sunday, December 8, 2013 12:12 PM, Pal Lukacs <ekegep at yahoo.com> wrote:
 
Hi!

Vegulis mindegy milyen hosszu a tomb, ha egy adatot meg tud szurni addig amig jon a masik, akkor barmekkora hosszu tombot meg tud szurni, amig megtelik a masik puffer.
Itt csak azert kellett tomb, mertdecimalni , interpolalni kell, es nem mindegy hogy mekkora hosszu az adatsor. 



On Sunday, December 8, 2013 11:04 AM, hg12345 <hg12345 at freemail.hu> wrote:
 
Hi
sokkal jobb a ping-pong buffer 
1, DMA-val is kezelhető,
2, 1.5K nem memória foglalás 
3, a szűrő algoritmus gyári megírt és csak a pointert kell átadni :-)

De szerintem célszerű lenne 3 fix méretű tömböt lefoglalni a heap-en vagy fixeni, és
 ezeket a tömböket cirkulárisan használni... Gondolom a tömb mérete határozza meg a hang késleltetését... A tömb méretét akkorára kell választani, hogy a szűrés tudjon vele végezni míg az következő szűrendő mennyiség  beérkezik. (ez a szűk kapacitás, de ha növeli a felhasznált tömbök számát, ez ezen nem tud segíteni, csak a verseny helyzet esetén később fog adatot veszíteni, a folyamatos késlekedés növekedés mellett)

egyiket tölti a DMA
másokban számol a szürő
harmadikat kiküldi a DMA


"Móczik Gábor" <pm_levlista at progzmaster.hu> írta:
>2013.12.07. 18:41 keltezéssel, Arnold Fuzesi írta:
>> Lehet cserelgetni a
 buffer kezdocimet is, ugy gyors. Csak a kettos buffereles memoriazabalo, cirkular buffer jobb kihasznalast ad.
>
>Na jó, de jelen esetben mit érsz el buffer cím cserélgetéssel?
>
>Ugyanaz, mintha circular lenne, csak még egy plusz pointert cserélgetsz 
>az rd/wr-en kívül, valamint jobban "kvantált" az anyag, csak diszkrét 
>buffernyi darabokban férsz hozzá, a circ. bufferben meg tetszőleges 
>hosszban, folyamatosan akár.
>
>Doublebuffer olyan esetben lehet jó, amikor nincs annyira ráhatás a 
>kiolvasó folyamatra, pl. képernyőn megjelenítés. Ha nem a video drivert 
>írod, hanem valami magasabb szintű rétegben vagy, nem tudod mikor fog 
>kelleni a kijelzőnek egy adott sornyi pixel, jobb ha egyben odaadod
 az 
>egész képtartalmat, aztán majd kiírja amikor akarja, te meg a háttérben 
>összeállítod a következő képet.
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list