[elektro] Autó szélvédő állófűtés

Xorn toth.endre at gmail.com
Sun Dec 1 16:45:14 CET 2013


Töredékére sajna nem. Nincs annyi villany az autóban.

Állófűtést most vettem, bontottat, de gyári eredeti Fordot, 60 ezerért
(Waeco amúgy).

Ilyesmit eBay-en is óccóér' lehet kapni, ha valaki tudja, hogy melyik
gyártmány az, amit szabad és érdemes megvenni.

Best regards,
Andy

2013/12/1 Varszegi Peter <vpelektro at gmail.com>:
> Persze, nem csodaszer, de mesze ez a legolcsóbb megoldás.
> A mai kis hulladékhős autóknál töredékére tudja rövidíteni azt az időt ami
> kell a bemelegedéshez.
>
> Az állófűtés az igazi, de az több százezer forint.
>
> -----Original Message-----
> From: Xorn
> Sent: Sunday, December 01, 2013 11:08 AM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro]Autó szélvédő állófűtés
>
> Ez sem ennyire egyszerű. Hány liter víz van a kis vízkörben, mielőtt a
> termosztát rányitná az egészre? Legyen mondjuk csak 2. Ezt kel mondjuk
> -5 fokról legalább 10-15 fokra melegíteni, hogy valami érdemi "meleg"
> levegőt tudjon befújni. Szorozd ki, mennyi az annyi. Mennyi közben az
> autó alapjárati teljesítménye, mennyi abból a hulladékhő?
>
> Szintén Ford Mondeo megoldás a 3 x 250W izzítógyertyás kiegészítő
> fűtés. Egyszer végigszámoltam, hogy ha mondjuk 5 perc alapjárat kell,
> hogy valami történjen, akkor ezekkel a vízkörben mondjuk 3,5 perc.
>
> Egy ilyen 750W-os "fűtőtestem" van egyébként elfekvőben, elvileg
> működő izzítókkal benne, ha valakinek érdekes lehet. Némi csövezéssel
> együtt (nyilván Mondeohoz, tehát faragni kell), de két relé és némi
> drót, meg egy kapcsoló, esetleg egy biztonsági eszközként működő
> hőkapcsoló, hogy ha meleg a motor, mindenképpen kikapcsoljon, és kész.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/12/1 Varszegi Peter <vpelektro at gmail.com>:
>> Szerintem egy minusz X fokos szélvédő átfűtéséhez olyan mennyiségű energia
>> kéne aminek annyira nem örülne egy ritkán használt autó akkumlátora a
>> szintén minusz sok fokban.
>> Azért itt nem kis teljesítményekről van szó, több száz watt kéne min.
>> A fűtés körébe kell egy cső, bele pár izitógyertya, egy hőkapcsoló és
>> indítás után pár perccel már nem is jeges az ablak.
>> Nyilván ez csak járó motornál működik az áramfelvétel miatt, de beindítod,
>> körbefújod jégoldóval, letörlöd és addigra már csinál elég meleg vizet
>> magának.
>>
>>
>> -----Original Message-----
>> From: hozso_001 at freemail.hu
>> Sent: Friday, November 29, 2013 2:20 PM
>> To: elektro at tesla.hu
>> Subject: [elektro] Autó szélvédő állófűtés
>>
>>
>>    Elvi kérdéssel fordulok hozzátok. Egyelőre ötletelés szintjén.
>>
>>    Kocsi utcán van parkoltatva, jönnek a nagyobb hidegek.
>> Az jutott eszembe, hogy barkácsolok bele valami fűtést,
>> ami reggel indulás előtt leolvasztja az első szélvédőről a
>> a jeget. A kocsi elektronikai és egyéb dolgaihoz nem akarok
>> hozzányúlni! Készítenék valami kis fűtőeszközt, ami a
>> szivargyújtóról menne. Pl. egy időzítőóra indítaná és állítaná
>> le a fűtést, ami néhány 12V-os ventilátorból meg némi
>> cekászból állna.
>>
>>    Kérdés, hogy melyik módi jobb? Ventilátor(ok)al fújni
>> a levegőt a szélvédőre, vagy a cekászt valahogyan a
>> szélvédőre rögzíteni és az ablakot közvetlenül fűteni?
>>
>>    Sejtésem szerint az utóbbi jobb, mivel akkor a hő jobban
>> hasznosul (csak a szélvédő melegedne, nem kóborolna el
>> a meleg az utastérbe), de azt nehezebb megoldani. Mármint
>> a gyorsan elhelyezhető, gyorsan leszedhető, az ablakra
>> passzoló fűtőszálat.
>>
>>    Ötletek? (Mármint az ablakra könnyen rögzíthető
>> cekászra.)
>>
>>    (A kocsit ritkán használom, ha beülök, akkor előtte este
>> le tudok menni bekapcsolni az időzítőórát. Az egésznek
>> annyi lenne a lényege, hogy reggel ne kelljen 10-15 percig
>> járatnom a kocsit, hogy el tudjak vele indulni.)
>>
>>
>>     Üdv.: Horváth Zsolt
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list