[elektro] Autó szélvédő állófűtés

Varszegi Peter vpelektro at gmail.com
Sun Dec 1 15:09:47 CET 2013


Persze, nem csodaszer, de mesze ez a legolcsóbb megoldás.
A mai kis hulladékhős autóknál töredékére tudja rövidíteni azt az időt ami 
kell a bemelegedéshez.

Az állófűtés az igazi, de az több százezer forint.

-----Original Message----- 
From: Xorn
Sent: Sunday, December 01, 2013 11:08 AM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro]Autó szélvédő állófűtés

Ez sem ennyire egyszerű. Hány liter víz van a kis vízkörben, mielőtt a
termosztát rányitná az egészre? Legyen mondjuk csak 2. Ezt kel mondjuk
-5 fokról legalább 10-15 fokra melegíteni, hogy valami érdemi "meleg"
levegőt tudjon befújni. Szorozd ki, mennyi az annyi. Mennyi közben az
autó alapjárati teljesítménye, mennyi abból a hulladékhő?

Szintén Ford Mondeo megoldás a 3 x 250W izzítógyertyás kiegészítő
fűtés. Egyszer végigszámoltam, hogy ha mondjuk 5 perc alapjárat kell,
hogy valami történjen, akkor ezekkel a vízkörben mondjuk 3,5 perc.

Egy ilyen 750W-os "fűtőtestem" van egyébként elfekvőben, elvileg
működő izzítókkal benne, ha valakinek érdekes lehet. Némi csövezéssel
együtt (nyilván Mondeohoz, tehát faragni kell), de két relé és némi
drót, meg egy kapcsoló, esetleg egy biztonsági eszközként működő
hőkapcsoló, hogy ha meleg a motor, mindenképpen kikapcsoljon, és kész.

Best regards,
Andy

2013/12/1 Varszegi Peter <vpelektro at gmail.com>:
> Szerintem egy minusz X fokos szélvédő átfűtéséhez olyan mennyiségű energia
> kéne aminek annyira nem örülne egy ritkán használt autó akkumlátora a
> szintén minusz sok fokban.
> Azért itt nem kis teljesítményekről van szó, több száz watt kéne min.
> A fűtés körébe kell egy cső, bele pár izitógyertya, egy hőkapcsoló és
> indítás után pár perccel már nem is jeges az ablak.
> Nyilván ez csak járó motornál működik az áramfelvétel miatt, de beindítod,
> körbefújod jégoldóval, letörlöd és addigra már csinál elég meleg vizet
> magának.
>
>
> -----Original Message-----
> From: hozso_001 at freemail.hu
> Sent: Friday, November 29, 2013 2:20 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: [elektro] Autó szélvédő állófűtés
>
>
>    Elvi kérdéssel fordulok hozzátok. Egyelőre ötletelés szintjén.
>
>    Kocsi utcán van parkoltatva, jönnek a nagyobb hidegek.
> Az jutott eszembe, hogy barkácsolok bele valami fűtést,
> ami reggel indulás előtt leolvasztja az első szélvédőről a
> a jeget. A kocsi elektronikai és egyéb dolgaihoz nem akarok
> hozzányúlni! Készítenék valami kis fűtőeszközt, ami a
> szivargyújtóról menne. Pl. egy időzítőóra indítaná és állítaná
> le a fűtést, ami néhány 12V-os ventilátorból meg némi
> cekászból állna.
>
>    Kérdés, hogy melyik módi jobb? Ventilátor(ok)al fújni
> a levegőt a szélvédőre, vagy a cekászt valahogyan a
> szélvédőre rögzíteni és az ablakot közvetlenül fűteni?
>
>    Sejtésem szerint az utóbbi jobb, mivel akkor a hő jobban
> hasznosul (csak a szélvédő melegedne, nem kóborolna el
> a meleg az utastérbe), de azt nehezebb megoldani. Mármint
> a gyorsan elhelyezhető, gyorsan leszedhető, az ablakra
> passzoló fűtőszálat.
>
>    Ötletek? (Mármint az ablakra könnyen rögzíthető
> cekászra.)
>
>    (A kocsit ritkán használom, ha beülök, akkor előtte este
> le tudok menni bekapcsolni az időzítőórát. Az egésznek
> annyi lenne a lényege, hogy reggel ne kelljen 10-15 percig
> járatnom a kocsit, hogy el tudjak vele indulni.)
>
>
>     Üdv.: Horváth Zsolt
>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list