[elektro] Autó szélvédő állófűtés
Varszegi Peter
vpelektro at gmail.com
Sun Dec 1 11:03:24 CET 2013
Szerintem egy minusz X fokos szélvédő átfűtéséhez olyan mennyiségű energia
kéne aminek annyira nem örülne egy ritkán használt autó akkumlátora a
szintén minusz sok fokban.
Azért itt nem kis teljesítményekről van szó, több száz watt kéne min.
A fűtés körébe kell egy cső, bele pár izitógyertya, egy hőkapcsoló és
indítás után pár perccel már nem is jeges az ablak.
Nyilván ez csak járó motornál működik az áramfelvétel miatt, de beindítod,
körbefújod jégoldóval, letörlöd és addigra már csinál elég meleg vizet
magának.
-----Original Message-----
From: hozso_001 at freemail.hu
Sent: Friday, November 29, 2013 2:20 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: [elektro] Autó szélvédő állófűtés
Elvi kérdéssel fordulok hozzátok. Egyelőre ötletelés szintjén.
Kocsi utcán van parkoltatva, jönnek a nagyobb hidegek.
Az jutott eszembe, hogy barkácsolok bele valami fűtést,
ami reggel indulás előtt leolvasztja az első szélvédőről a
a jeget. A kocsi elektronikai és egyéb dolgaihoz nem akarok
hozzányúlni! Készítenék valami kis fűtőeszközt, ami a
szivargyújtóról menne. Pl. egy időzítőóra indítaná és állítaná
le a fűtést, ami néhány 12V-os ventilátorból meg némi
cekászból állna.
Kérdés, hogy melyik módi jobb? Ventilátor(ok)al fújni
a levegőt a szélvédőre, vagy a cekászt valahogyan a
szélvédőre rögzíteni és az ablakot közvetlenül fűteni?
Sejtésem szerint az utóbbi jobb, mivel akkor a hő jobban
hasznosul (csak a szélvédő melegedne, nem kóborolna el
a meleg az utastérbe), de azt nehezebb megoldani. Mármint
a gyorsan elhelyezhető, gyorsan leszedhető, az ablakra
passzoló fűtőszálat.
Ötletek? (Mármint az ablakra könnyen rögzíthető
cekászra.)
(A kocsit ritkán használom, ha beülök, akkor előtte este
le tudok menni bekapcsolni az időzítőórát. Az egésznek
annyi lenne a lényege, hogy reggel ne kelljen 10-15 percig
járatnom a kocsit, hogy el tudjak vele indulni.)
Üdv.: Horváth Zsolt
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list