[elektro] Autó szélvédő állófűtés

Xorn toth.endre at gmail.com
Sun Dec 1 11:02:18 CET 2013


Fordokban a fűtőszál magában az üvegben van, és kell neki 50A a
12V-ról, hogy belátható időn belül - hajnali páralecsapódás ráfagyva,
max. 0,5-1 mm jég, max. 1-2 perc - fel tudja olvasztani. Csak járó
motornál lehet egyáltalán bekapcsolni, gondolom, ennek is van oka. Ha
ennél több jég vagy hó van az ablakon, akkor aláfűt az ember, majd
letolja kaparóval, amikor felolvadt az alja. De ez is csak akkor
működik így, ha a teljes felületet egyszerre fűtöd.

Ha egy melegítőszálad van alul (több nem lehet, mert belelóg a
látótérbe), ráadásul a belső oldalon, nem az üveg anyagában, akkor
sokkal több energia fog kelleni az üveg átmelegítéséhez. Mindenképpen
csak az üveg mentén felszálló meleg levegőben bízhatsz, mert az üveg
alját melegítve előbb olvad meg az üveg maga, minthogy a tetejéről
leolvadna a jég. :-) Ennyit szerintem nem fog bírni az akksid.

Best regards,
Andy

2013/11/29 hozso_001 at freemail.hu <hozso_001 at freemail.hu>:
>
>    Elvi kérdéssel fordulok hozzátok. Egyelőre ötletelés szintjén.
>
>    Kocsi utcán van parkoltatva, jönnek a nagyobb hidegek.
> Az jutott eszembe, hogy barkácsolok bele valami fűtést,
> ami reggel indulás előtt leolvasztja az első szélvédőről a
> a jeget. A kocsi elektronikai és egyéb dolgaihoz nem akarok
> hozzányúlni! Készítenék valami kis fűtőeszközt, ami a
> szivargyújtóról menne. Pl. egy időzítőóra indítaná és állítaná
> le a fűtést, ami néhány 12V-os ventilátorból meg némi
> cekászból állna.
>
>    Kérdés, hogy melyik módi jobb? Ventilátor(ok)al fújni
> a levegőt a szélvédőre, vagy a cekászt valahogyan a
> szélvédőre rögzíteni és az ablakot közvetlenül fűteni?
>
>    Sejtésem szerint az utóbbi jobb, mivel akkor a hő jobban
> hasznosul (csak a szélvédő melegedne, nem kóborolna el
> a meleg az utastérbe), de azt nehezebb megoldani. Mármint
> a gyorsan elhelyezhető, gyorsan leszedhető, az ablakra
> passzoló fűtőszálat.
>
>    Ötletek? (Mármint az ablakra könnyen rögzíthető
> cekászra.)
>
>    (A kocsit ritkán használom, ha beülök, akkor előtte este
> le tudok menni bekapcsolni az időzítőórát. Az egésznek
> annyi lenne a lényege, hogy reggel ne kelljen 10-15 percig
> járatnom a kocsit, hogy el tudjak vele indulni.)
>
>
>     Üdv.: Horváth Zsolt
>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list