[elektro] Start-Stop
Vajk Fekete
vajkhu at gmail.com
Sat Aug 31 16:11:22 CEST 2013
Ezt most mire irod? A teslaban nincs range extender. Hanem van belole
extended range valtozat, amiben tobb akku van. Baromira nem ugyanaz a ket
fogalom. Teslaban benzin? uramatyam.
Vajk
2013/8/31 Kovács József <kj at faldeko.hu>
> Végsebesség: 150-re limitált
> 0-100 sprint: 7,2 sec !!!
> Egy töltéssel: ~150 km
> Range-extenderrel: 300 km
> mert 0,9 liter benzin fér csak a tankjába :-)
>
> Szerintem, hétköznapi autónak teljesen OK.
> 10 év akku garanciával adják...
>
> KJ
>
> 2013.08.31. 12:00 keltezéssel, SeaSoft írta:
> > Nana ... Arnold autót mondott-mutatott, nem pedig elektromos
> > helyváltoztató eszközt ... :)
> >
> > Kb. ilyet: http://www.youtube.com/watch?v=VLCdP6sMN9k
> >
> > A Tesla Roadster mondjuk lehetne reális alternatíva ... nekünk, autózni
> > szerető népeknek.
> >
> > --------------------
> > L. Pásztor
> > --------------------
> >
> >
> > 2013.08.30. 22:13 keltezéssel, Kovács József írta:
> >> BMW i3
> >>
> >> Városba és elővárosba ...perfect.
> >>
> http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/i/i3/2013/showroom/technical_data.html
> >>
> >> Mástól pl. CHEVROLET SPARK EV
> >>
> >> KJ
> >>
> >>
> >> 2013.08.30. 20:05 keltezéssel, Arnold Fuzesi írta:
> >>> Igy vegkepp über a cucc, félig tölti 20 perc alatt a supercharger:
> >>>
> >>>
> http://www.teslamotors.com/about/press/releases/tesla-motors-brings-revolutionary-supercharger-europe-launch-across-norway
> >>>
> >>> Kell egy Tesla S, nincs mese :)
> >>>
> >>> Arnold
> >>> Sent from my iPhone
> >>>
> >>> On 2013.08.30., at 18:15, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
> wrote:
> >>>
> >>>> 3 ev utan ugyis elavult egy mai auto, reciklalas, es jon az uj
> modell. Legalabb addig se pofog az orrom ala amig a lampanal all :)
> >>>>
> >>>> Reszemrol a kov napi hasznalatu autom ez lesz, egesz biztos vagyok
> benne h ki fogom hagyni a 200x-2013 kozotti "termekeket" .
> >>>>
> >>>> http://youtu.be/LoFVO31CbE0
> >>>> Bar a szeptol eleg messze van, de vallalhato. Muszakilag patent ugy
> tunik.
> >>>>
> >>>> Unom az olajcseret, a buzt, a szenzorhibat, a dugoban uzemanyag
> egetest, az egyre szarabb menettulajdonsagokat, es a vegtelen adoterhet.
> Jovedeki, teljesitmeny, regado, dugoado is lassan stb.
> >>>>
> >>>> Max nyomatek 0rpm-nel es kesz. :) Meg csend...
> >>>>
> >>>> Arnold
> >>>> Sent from my iPhone
> >>>>
> >>>> On 2013.08.30., at 9:08, SeaSoft <seasoft at invitel.hu> wrote:
> >>>>
> >>>>> Jó a cikk ... csak sztem nem elég hangsúlyos.
> >>>>>
> >>>>> A start-stop a motor számára nem más mint a tervezett avultatás
> >>>>> legalizált változata ... :(((
> >>>>> Télen otthonról ember elindul városban hideg motorral, mire beér
> >>>>> munkahelyére, egy reggelen végigcsinál minimum 5 db kenés nélküli
> hideg
> >>>>> indítást.
> >>>>> A mai motorok esetében, melyekben az alu-blokkban már nincs belül
> >>>>> acélpersely, csak egy vékony, felkeményített alu-felületen szaladgál
> a
> >>>>> dugó (gyűrű).
> >>>>> Amikor a (hideg és kenés nélküli) felkeményített felületet az
> acélgyűrű
> >>>>> elkoptatja, perselyezni ezeket nem lehet, mehet a blokk (az autóval
> >>>>> együtt) a bontóba ...
> >>>>>
> >>>>> Minek ide külön, tervezett avultatás ? Felesleges !
> >>>>> Az "innovatív" start-stop miatt sztem alsó hangon is legalább
> duplája a
> >>>>> kopás, így fele az élettartam, mint start-stop nélkül.
> >>>>> Ha ilyen vas jönne hozzám, első dolgom lenne ezt az idiótaságot
> >>>>> kiherélni belőle ...
> >>>>>
> >>>>> -----------------------
> >>>>> L. Pásztor
> >>>>> -----------------------
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> 2013.08.29. 22:53 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
> >>>>>> Hali!
> >>>>>>
> >>>>>> Pl.:
> >>>>>>
> >>>>>>
> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/01/a_stop-start_rendszer_tonkreteszi_az_autot/
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> Szabolcs
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> 2013. augusztus 29. 21:33 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
> >>>>>>
> >>>>>>> Sziasztok!
> >>>>>>>
> >>>>>>> Először is nem túlzottan értek a kocsikhoz, a maiakhoz meg főleg
> nem.
> >>>>>>> Mindenféle szelepvezérlések, befecskendezések, stb, mit tudom már
> merre jár
> >>>>>>> a világ....
> >>>>>>>
> >>>>>>> Node a mai autókban használatos az auto start stop funkció. Azaz
> >>>>>>> leállítjuk a motort, aztán rálképünk mondjuk a kuplunkra, fékre,
> és magától
> >>>>>>> elindul.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Ami érdekelne - hogyan is teszi ezt pontosan? Több autónál
> tapasztaltam,
> >>>>>>> nem önindító rántja be, hanem valami más. Gyanakodnék valami
> speciális
> >>>>>>> helyzetben megállított motorra, benne üzemanyaggal, és ráadja a
> gyújtást
> >>>>>>> vagy hasonló. De ez nem annyira triviális számomra.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Tud erről esetleg valaki többet? Akár fogalom vagy elnevezés
> szinten, vagy
> >>>>>>> csak mint linket belökve, ahol részletesebb leírás van.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Előre is köszönöm
> >>>>>>>
> >>>>>>> Attila
> >>>>>>>
> >>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>> elektro[-flame|-etc]
> >>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>> elektro[-flame|-etc]
> >>>>> -----------------------------------------
> >>>>> elektro[-flame|-etc]
> >>> -----------------------------------------
> >>> elektro[-flame|-etc]
> >>>
> >>> -----
> >>> A(z) üzenetben nem található vírus.
> >>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> >>> Verzió: 2013.0.3392 / Vírus adatbázis: 3211/6623 - Kiadás dátuma:
> 2013.08.30.
> >>>
> >> -----------------------------------------
> >> elektro[-flame|-etc]
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> > -----
> > A(z) üzenetben nem található vírus.
> > Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> > Verzió: 2013.0.3392 / Vírus adatbázis: 3222/6625 - Kiadás dátuma:
> 2013.08.30.
> >
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list