[elektro] Start-Stop
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Aug 30 20:05:27 CEST 2013
Igy vegkepp über a cucc, félig tölti 20 perc alatt a supercharger:
http://www.teslamotors.com/about/press/releases/tesla-motors-brings-revolutionary-supercharger-europe-launch-across-norway
Kell egy Tesla S, nincs mese :)
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.08.30., at 18:15, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> wrote:
> 3 ev utan ugyis elavult egy mai auto, reciklalas, es jon az uj modell. Legalabb addig se pofog az orrom ala amig a lampanal all :)
>
> Reszemrol a kov napi hasznalatu autom ez lesz, egesz biztos vagyok benne h ki fogom hagyni a 200x-2013 kozotti "termekeket" .
>
> http://youtu.be/LoFVO31CbE0
> Bar a szeptol eleg messze van, de vallalhato. Muszakilag patent ugy tunik.
>
> Unom az olajcseret, a buzt, a szenzorhibat, a dugoban uzemanyag egetest, az egyre szarabb menettulajdonsagokat, es a vegtelen adoterhet. Jovedeki, teljesitmeny, regado, dugoado is lassan stb.
>
> Max nyomatek 0rpm-nel es kesz. :) Meg csend...
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2013.08.30., at 9:08, SeaSoft <seasoft at invitel.hu> wrote:
>
>> Jó a cikk ... csak sztem nem elég hangsúlyos.
>>
>> A start-stop a motor számára nem más mint a tervezett avultatás
>> legalizált változata ... :(((
>> Télen otthonról ember elindul városban hideg motorral, mire beér
>> munkahelyére, egy reggelen végigcsinál minimum 5 db kenés nélküli hideg
>> indítást.
>> A mai motorok esetében, melyekben az alu-blokkban már nincs belül
>> acélpersely, csak egy vékony, felkeményített alu-felületen szaladgál a
>> dugó (gyűrű).
>> Amikor a (hideg és kenés nélküli) felkeményített felületet az acélgyűrű
>> elkoptatja, perselyezni ezeket nem lehet, mehet a blokk (az autóval
>> együtt) a bontóba ...
>>
>> Minek ide külön, tervezett avultatás ? Felesleges !
>> Az "innovatív" start-stop miatt sztem alsó hangon is legalább duplája a
>> kopás, így fele az élettartam, mint start-stop nélkül.
>> Ha ilyen vas jönne hozzám, első dolgom lenne ezt az idiótaságot
>> kiherélni belőle ...
>>
>> -----------------------
>> L. Pásztor
>> -----------------------
>>
>>
>>
>> 2013.08.29. 22:53 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
>>> Hali!
>>>
>>> Pl.:
>>>
>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/01/a_stop-start_rendszer_tonkreteszi_az_autot/
>>>
>>>
>>> Szabolcs
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. augusztus 29. 21:33 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>>>
>>>> Sziasztok!
>>>>
>>>> Először is nem túlzottan értek a kocsikhoz, a maiakhoz meg főleg nem.
>>>> Mindenféle szelepvezérlések, befecskendezések, stb, mit tudom már merre jár
>>>> a világ....
>>>>
>>>> Node a mai autókban használatos az auto start stop funkció. Azaz
>>>> leállítjuk a motort, aztán rálképünk mondjuk a kuplunkra, fékre, és magától
>>>> elindul.
>>>>
>>>> Ami érdekelne - hogyan is teszi ezt pontosan? Több autónál tapasztaltam,
>>>> nem önindító rántja be, hanem valami más. Gyanakodnék valami speciális
>>>> helyzetben megállított motorra, benne üzemanyaggal, és ráadja a gyújtást
>>>> vagy hasonló. De ez nem annyira triviális számomra.
>>>>
>>>> Tud erről esetleg valaki többet? Akár fogalom vagy elnevezés szinten, vagy
>>>> csak mint linket belökve, ahol részletesebb leírás van.
>>>>
>>>> Előre is köszönöm
>>>>
>>>> Attila
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list