[elektro] Start-Stop

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Aug 30 20:05:27 CEST 2013


Igy vegkepp über a cucc, félig tölti  20 perc alatt a supercharger:

http://www.teslamotors.com/about/press/releases/tesla-motors-brings-revolutionary-supercharger-europe-launch-across-norway

Kell egy Tesla S, nincs mese :)

Arnold
Sent from my iPhone

On 2013.08.30., at 18:15, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> wrote:

> 3 ev utan ugyis elavult egy mai auto, reciklalas, es jon az uj modell.  Legalabb addig se pofog az orrom ala amig a lampanal all :) 
> 
> Reszemrol a kov napi hasznalatu autom ez lesz, egesz biztos vagyok benne h ki fogom hagyni a 200x-2013 kozotti "termekeket" .
> 
> http://youtu.be/LoFVO31CbE0
> Bar a szeptol eleg messze van, de vallalhato. Muszakilag patent ugy tunik.
> 
> Unom az olajcseret, a buzt, a szenzorhibat, a dugoban uzemanyag egetest, az egyre szarabb menettulajdonsagokat, es a vegtelen adoterhet. Jovedeki, teljesitmeny, regado, dugoado is lassan stb.
> 
> Max nyomatek 0rpm-nel es kesz. :) Meg csend...
> 
> Arnold
> Sent from my iPhone
> 
> On 2013.08.30., at 9:08, SeaSoft <seasoft at invitel.hu> wrote:
> 
>> Jó a cikk ... csak sztem nem elég hangsúlyos.
>> 
>> A start-stop a motor számára nem más mint a tervezett avultatás 
>> legalizált változata ...   :(((
>> Télen otthonról ember elindul városban hideg motorral, mire beér 
>> munkahelyére, egy reggelen végigcsinál minimum 5 db kenés nélküli hideg 
>> indítást.
>> A mai motorok esetében, melyekben az alu-blokkban már nincs belül 
>> acélpersely, csak egy vékony, felkeményített alu-felületen szaladgál a 
>> dugó (gyűrű).
>> Amikor a (hideg és kenés nélküli) felkeményített felületet az acélgyűrű 
>> elkoptatja, perselyezni ezeket nem lehet, mehet a blokk (az autóval 
>> együtt) a bontóba ...
>> 
>> Minek ide külön, tervezett avultatás ? Felesleges !
>> Az "innovatív" start-stop miatt sztem alsó hangon is legalább duplája a 
>> kopás, így fele az élettartam,  mint start-stop nélkül.
>> Ha ilyen vas jönne hozzám, első dolgom lenne ezt az idiótaságot 
>> kiherélni belőle ...
>> 
>> -----------------------
>> L. Pásztor
>> -----------------------
>> 
>> 
>> 
>> 2013.08.29. 22:53 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
>>> Hali!
>>> 
>>> Pl.:
>>> 
>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/01/a_stop-start_rendszer_tonkreteszi_az_autot/
>>> 
>>> 
>>> Szabolcs
>>> 
>>> 
>>> 
>>> 2013. augusztus 29. 21:33 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>>> 
>>>> Sziasztok!
>>>> 
>>>> Először is nem túlzottan értek a kocsikhoz, a maiakhoz meg főleg nem.
>>>> Mindenféle szelepvezérlések, befecskendezések, stb, mit tudom már merre jár
>>>> a világ....
>>>> 
>>>> Node a mai autókban használatos az auto start stop funkció. Azaz
>>>> leállítjuk a motort, aztán rálképünk mondjuk a kuplunkra, fékre, és magától
>>>> elindul.
>>>> 
>>>> Ami érdekelne - hogyan is teszi ezt pontosan? Több autónál tapasztaltam,
>>>> nem önindító rántja be, hanem valami más. Gyanakodnék valami speciális
>>>> helyzetben megállított motorra, benne üzemanyaggal, és ráadja a gyújtást
>>>> vagy hasonló. De ez nem annyira triviális számomra.
>>>> 
>>>> Tud erről esetleg valaki többet? Akár fogalom vagy elnevezés szinten, vagy
>>>> csak mint linket belökve, ahol részletesebb leírás van.
>>>> 
>>>> Előre is köszönöm
>>>> 
>>>> Attila
>>>> 
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>> 
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list