[elektro] villanybringa bldc vezérlés
Gabor Ambruzs
ambruzsg at szocimotoros.hu
Thu Aug 29 17:23:14 CEST 2013
csapágyazás úgy gondolom nem jelent komoly problémát meg amúgy is filléres
tétel.
Na a túlmelegedés már elgondolkodtató.
Mitől melegedik a cucc?
Vasveszteség meg rézveszteség igaz?
Vasveszteség gondolom arányosan nő a fordulattal, rézveszteség viszont nem
számottevő mert továbbra sem megy nagyobb áram mint korábban, sőt,
jellemzően jóval kisebb mert már nagy az önindukciós fesz.
Egy ilyen sokpólusos agymotornál melyik lehet nagyobb a vas vagy a
rézveszteség?
Én a rézre tippelnék.
Rosszul gondolkodom?
G.
2013. augusztus 29. 16:36 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> Túlmelegedés? Csapágyazás korai halála?
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/8/29 Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu>:
> > Sziasztok!
> >
> > Van nekem egy 250W-os hallos bldc-s motorral megáldott villanybringám.
> > Teljesen jól működik, egy bajom van vele mégpedig hogy a lejtőn lefele
> sem
> > szeret sokkal gyorsabban menni mint sík úton. (25-26km/h)
> > Arra gondoltam hogy megtuningolni a vezérlőjét (vagy egy újat csinálni)
> > olyan módon hogy ha érzékeli hogy a fázisáram alacsony és a motor elérte
> a
> > végsebességét (a pwm 100%-on van) ez ugye azt jelenti hogy az önindukciós
> > fesz már nagyon közel van a meghajtóhoz akkor egy step up megtolná a
> tápot
> > mondjuk max 150%-ig.
> > Így tovább tudna elforogni.
> > Lenne ennek valami hátulütője?
> > akksi már van alatta bőven, beszereztem 36V 15Ah lifepo4-t.
> >
> > G.
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list