[elektro] Gyujtótrafó

potyo potyo.ada at gmail.com
Tue Apr 2 19:33:21 CEST 2013


Most próbáltam a 99-es Lagunamban, töröltem a tárolt hibakódokat a
rendszerből a Torque segítségével (ebben valamelyik injektor vacakol, csak
mivel gázzal hajtom, ezért nem izgat különösebben), tehát szerintem a
2001-es Thaliat is ismernie kellene, az közelebb van az OBD2-höz, mint az
enyém. Más programot még én sem próbáltam az adapterrel, de ez tudja
mutatni a fojtószelepállást, hűtőfolyadék és beszívott levegő
hőmérsékletetét, meg még biztosan pár további dolgot is, csak nem néztem
mindent végig.


2013. április 2. 9:58 Szabó Zoltán írta, <szacsek at freemail.hu>:

> Volt nálam ilyen adapter, nem tudtam vele mit kezdeni, jóformán semmilyen
> programot nem fogadott el. Egyet lehetett használni, de csak
> fordulatszámmérésre, mást nem vett észre. Ezt a programot még nem
> próbáltam. Egyébként a check lámpa nem világít, még nem is villogott soha.
> Most megpróbálok egy k-vonalas interfészben gondolkodni, de sem a gyárit,
> sem egy maszek készítésűt nem tudom szóra bírni. Már két hete játszadozom,
> de egy normálisan működő programot sem találtam. Ami lenne, azt meg a
> laptop nem kultiválja.
>
> Zoli
>
> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On
> Behalf Of potyo
> Sent: Tuesday, April 02, 2013 9:45 AM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] Gyujtótrafó
>
> Feltettem ide, hogy a többiek is elérjék: http://tar.potyo.net/e/clio.png
>
> Nem tudsz szerezni egy ELM327 diagnosztikai adaptert kölcsönbe valakitől?
>
> http://dx.com/p/mini-elm327-obd2-obdii-bluetooth-auto-car-diagnostic-scan-tool-12v-132202
> Talán
> itt a listán is van valakinek, akkor csak egy androidos telefon kell még,
> rá a torque nevű program, és akkor hátha lesz valami használható hibakód
> is.
>
> Én megpróbálnám még az injektorokat is lehúzni, ugyanígy 1,2,3,4
> sorrendben, hogy akkor mit csinál, hátha okosabbak lennénk tőle.
>
>
> 2013. április 2. 9:35 Szabó Zoltán írta, <szacsek at freemail.hu>:
>
> > Most próbáltam: Ha lehúzom az 1.-t, lassan, de leáll a motor. A 4.-nél
> > ugyanez. Ha lehúzom a 3.-at kicsit lassul, de megy. A 2.-nál ugyanez.
> Akkor
> > sem változik a helyzet, ha mindkettőt egyszerre húzom le. Megcseréltem az
> > 1-2-t, ugyanaz, mint előtte. Utána megcseréltem a 3-4-et is. Most sem
> > változott semmi. Akkor most mi van??? Elszállhatott a 2-3 vezérlése?
> > Ui: El tudnád küldeni a rajzot magánban? Köszi!
> >
> > Zoli
> >
> > -----Original Message-----
> > From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On
> > Behalf Of potyo
> > Sent: Tuesday, April 02, 2013 9:22 AM
> > To: elektro at tesla.hu
> > Subject: Re: [elektro] Gyujtótrafó
> >
> > Thalia rajzot nem találtam, de 2001-es Clio II 1.4 16V kapcsolási rajzán
> > párhuzamosan szerepel 2-2 gyújtótrafó. Hogy ettől miért nem változik a
> > helyzet, ha a 2 vagy a 3 trafót húzza le, azt nem tudom, de a kapcsolási
> > rajzon egyértelmű a jelölés, hogy négy független trafó van és 2-2
> > párhuzamosan.
> >
> >
> > 2013. április 2. 9:08 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com>:
> >
> > > Hali!
> > >
> > > Sorba van kötve. Mármint a trafó két vége két gyertyára van kötve, a
> > szikra
> > > áram a motorblokkon keresztül zárul, a két gyertya sorba van kötve. Így
> > két
> > > gyertya gyújt egyszerre (természetesen csak az egyik a munkaütemben).
> > > (Ezzel elég két vezérlés, végfog stb. a négy henger gyújtásához)
> > > Ezért logikus, hogy bármelyiket megszakítva a másikban sincs szikra. Ha
> > > esetleg a trafó átüt a test felé, akkor lehet, hogy csak egy henger
> esik
> > > ki.
> > >
> > > Szabolcs
> > >
> > >
> > >
> > > 2013. április 2. 8:54 Szabó Zoltán írta, <szacsek at freemail.hu>:
> > >
> > > > Köszönöm az ötletet! Egyenlőre azt kellene kiszűrni, hogy melyik
> trafó
> > a
> > > > bibis. 1-4 tuti jó, 3-2-vel lehet gond, mert mindkettőnél ugyanazt
> > > > csinálja.
> > > > Észreveszi, hogy lehúztam, de közel sem olyan a hatás, mint a másik
> > > > kettőnél. Úgy tudom, ezeknél 2-2 párhuzamosan van kötve.
> > > >
> > > > Zoli
> > > >
> > > > -----Original Message-----
> > > > From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On
> > > Behalf
> > > > Of Fekete Róbert
> > > > Sent: Monday, April 01, 2013 8:14 PM
> > > > To: elektro at tesla.hu
> > > > Subject: Re: [elektro] Gyujtótrafó
> > > >
> > > > ha hasonló trafó van benne mint a clióban, akkor gondolom az a baja
> > hogy
> > > > átüt, faragd ki ahol átüt ha van gyanta pótold vele, ha nincs meg
> akkor
> > > > is ha a pótlás sikerül 2-3 réteg zsugor csövet rá és örök élet
> > > >
> > > > ha más miatt kell akkor bocs...
> > > >
> > > >
> > > > 2013-04-01 18:06 keltezéssel, Szabó Zoltán írta:
> > > > > T. Kollégák!
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > > Nem tud valaki egy gyújtótrafót kölcsönözni egy-két napra Pest
> > > környékén?
> > > > > Renault Thalia 1,4 16V (2001). Belefutottam egy hülye hibába és nem
> > > > akarnék
> > > > > 10ezreket kiadni feleslegesen.
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > > Köszönettel: Zoli
> > > > >
> > > > > -----------------------------------------
> > > > >            elektro[-flame|-etc]
> > > > >
> > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > >           elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list