[elektro] Gyujtótrafó
Fekete Róbert
frobi at harden.hu
Tue Apr 2 10:46:40 CEST 2013
esetleg szkóppal rá kellene nézni a kábelre, már a 12V os oldalra :)
egyébként nálunk is a clio szarakszik főleg alacsony fordulaton, mondjuk
mióta 95 ös helyett 98 as van benne nem annyira
egyébként csak a gyújtó trafók meghajtása ua, de minden hengernek külön
trafója van ügye?
2013-04-02 09:35 keltezéssel, Szabó Zoltán írta:
> Most próbáltam: Ha lehúzom az 1.-t, lassan, de leáll a motor. A 4.-nél ugyanez. Ha lehúzom a 3.-at kicsit lassul, de megy. A 2.-nál ugyanez. Akkor sem változik a helyzet, ha mindkettőt egyszerre húzom le. Megcseréltem az 1-2-t, ugyanaz, mint előtte. Utána megcseréltem a 3-4-et is. Most sem változott semmi. Akkor most mi van??? Elszállhatott a 2-3 vezérlése?
> Ui: El tudnád küldeni a rajzot magánban? Köszi!
>
> Zoli
>
> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of potyo
> Sent: Tuesday, April 02, 2013 9:22 AM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] Gyujtótrafó
>
> Thalia rajzot nem találtam, de 2001-es Clio II 1.4 16V kapcsolási rajzán
> párhuzamosan szerepel 2-2 gyújtótrafó. Hogy ettől miért nem változik a
> helyzet, ha a 2 vagy a 3 trafót húzza le, azt nem tudom, de a kapcsolási
> rajzon egyértelmű a jelölés, hogy négy független trafó van és 2-2
> párhuzamosan.
>
>
> 2013. április 2. 9:08 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com>:
>
>> Hali!
>>
>> Sorba van kötve. Mármint a trafó két vége két gyertyára van kötve, a szikra
>> áram a motorblokkon keresztül zárul, a két gyertya sorba van kötve. Így két
>> gyertya gyújt egyszerre (természetesen csak az egyik a munkaütemben).
>> (Ezzel elég két vezérlés, végfog stb. a négy henger gyújtásához)
>> Ezért logikus, hogy bármelyiket megszakítva a másikban sincs szikra. Ha
>> esetleg a trafó átüt a test felé, akkor lehet, hogy csak egy henger esik
>> ki.
>>
>> Szabolcs
>>
>>
>>
>> 2013. április 2. 8:54 Szabó Zoltán írta, <szacsek at freemail.hu>:
>>
>>> Köszönöm az ötletet! Egyenlőre azt kellene kiszűrni, hogy melyik trafó a
>>> bibis. 1-4 tuti jó, 3-2-vel lehet gond, mert mindkettőnél ugyanazt
>>> csinálja.
>>> Észreveszi, hogy lehúztam, de közel sem olyan a hatás, mint a másik
>>> kettőnél. Úgy tudom, ezeknél 2-2 párhuzamosan van kötve.
>>>
>>> Zoli
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On
>> Behalf
>>> Of Fekete Róbert
>>> Sent: Monday, April 01, 2013 8:14 PM
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Subject: Re: [elektro] Gyujtótrafó
>>>
>>> ha hasonló trafó van benne mint a clióban, akkor gondolom az a baja hogy
>>> átüt, faragd ki ahol átüt ha van gyanta pótold vele, ha nincs meg akkor
>>> is ha a pótlás sikerül 2-3 réteg zsugor csövet rá és örök élet
>>>
>>> ha más miatt kell akkor bocs...
>>>
>>>
>>> 2013-04-01 18:06 keltezéssel, Szabó Zoltán írta:
>>>> T. Kollégák!
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Nem tud valaki egy gyújtótrafót kölcsönözni egy-két napra Pest
>> környékén?
>>>> Renault Thalia 1,4 16V (2001). Belefutottam egy hülye hibába és nem
>>> akarnék
>>>> 10ezreket kiadni feleslegesen.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Köszönettel: Zoli
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list