[elektro] vasveszteség csökkenése egy kis átkötögetéssel
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Thu Nov 29 11:19:23 CET 2012
SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com> írta, 2012.11.29.:
> Hali!
>
> Nem rosszul használták, hanem ennek gazdasági oka van. Az egyenirányító cső
> drága (volt). Annak idején olcsóbb volt a trafót ilyen mértékű
hááát, igen, a gazdasági ok nálam is motiválja a dolgaimat :-(
azt a ventit, amit egy árnyékolt pólusú aszinkron hajtott, és nagyon melegedett,
-- ami miatt egy másik vésztartalék motorról kellett gondolkoznom --
azt most egy 12V-os autós kefés fűtőmotor 4,5Volton pörögve hajtja
(a trafó vasvesztesége 5W- a motor felvesz 10W = 15W) az aszinkron meg
felvett 40Wattot
tehát most ezzel a "rendelkezésre álló" egyutas-együtemes, kondi nélküi
trafóval a szükséges 4,5Volt, 2,2 A meg van oldva.
Ha most kondival megsimítom 6Voltra, akkor már jobban fog pörögni,
(amire nincs mindig szükség, az lehet nekem majd a 2-es fokozat, és
egy graetz-es
kondi nélkülivel lesz a 3-as fokozat ( a 10,5V-os egyutas kondi
nélkülivel úgy ment
a venti, mint akit farba rúgtak )
> előmágnesezésre méretezni, ráadásul ez kicsi, pár 10-100 miliamper volt,
> mivel a több száz voltos anódfeszültségen csak ekkora áram folyt.. Nagyobb
> rádióknál egyébként kettődiódákat egyenirányítottak, középleágazásos
> trafóval, mivel ott már akkora anódáram volt, hogy probléma lett a DC. Csak
> hogy mutassak példát: http://elektrotanya.com/orion_222.pdf/download.html .
> Itt egy AZ41 az ei cső.
> A másik az, hogy a világ nem fekete-fehér. Ezért mert egy netes gif ezt,
> egy netes leírás meg azt mondja, ettől még mindkettőnek igaza lehet, ha
> megfelelően ismerjük a vonatkozó alapokat.
>
> Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list