[elektro] Frekiváltó
Gál Zsolt
tralitoverin at freemail.hu
Sun Nov 25 21:27:33 CET 2012
Az általad problémásnak tartott megoldásban -táptól +tápig megy a
kimenet a két vonalon. Így gyakorlatilag kétszer akkora feszültség
juttatható a fogyasztóra, mint úgy, hogy az egyik vezeték fixen van. A
másik előnye ennek a fajta vezérlésnek, hogy a kapcsolóelemek fele
akkora frekvenciával kapcsolgatnak, mint a ténylegesen létrejövő
frekvencia. Mivel a kapcsolóelemek vesztesége arányosan nő a
frekvenciával, ezért gazdaságos megoldás.
<toth.peter at tilonasec.hu> írta (2012. november 25. 14:58):
> Sziasztok!
>
> Pár dolgot nem értek. Teljes hídmeghajtás van a motoron. 4 kHz a PWM
> freki, 0V-nál (vagyis 50-50% kitöltésnél) gyakorlatilag egyszerre mozog
> a motor két kapcsa 0 és 370V között 4 kHz-cel. Nem gáz ez?
> +10%-nál pedig ez úgy jön ki, hogy az egyik ág megy 45%-al, a másik 55%
> kitöltéssel, vagyis ugyanúgy ugrál a motor két vége fel-le, csak az
> egyik nagyobb kitöltéssel, a másik kisebbel. Szóval azt akarom ebből
> kihozni, hogy kikerül a motorra 10%-nyi táp, aztán a FET-ek mindkét
> vezetéket földre rántják. A kapcsok összezárása mágneses állórészű
> motornál erősen fékező üzemmód. Nyilván itt is, addig a teljesítményig,
> amennyire fel bírt mágneseződni a forgórész. A kommutátoros motoroknál
> nem sejtem, mit okoz, de aggaszt ez a gondolatmenet...
> A régi frekiváltómnál úgy csináltam, hogy az egyik kapcsot fixen
> lehúztam a félperiódus idejére, és csak a másik kapcsot rángattam és
> csakis felfele. Aztán a másik félperiódusnál pedig fordítva. Így a
> kiadott feszültség sosem került rövidzárásra. Ha a kimeneten csak egy
> kondi volt, akkor az első félperiódus felső oldali PWM-mel feltöltötte,
> aztán a másik fél pedig kisütötte és feltöltötte ellentétesen.
> Szerintetek melyik változat a korrektebb?
> Az jutott még eszembe, hogy használtam egy DC motor végfokot. Annak
> volt egy jobbra, egy balra és egy PWM bemenete, mert pont a fékezés
> miatt nem lehet a jobbra, vagy a balra bemenetre PWM-et adni.
> A PWM bemenet csak az alsó FET-eket kapuzta. Ezek szerint aszinkron
> motornál nem gáz ez a kapocs rövidzárás? És mi a helyzet a
> kommutátorosnál? Ott azért nagyobbnak gondolnám a remanenciát...
>
> ToPe
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
--
~~~~~~~~~~~~~~~~
http://galzsolt.zzl.org
More information about the Elektro
mailing list