[elektro] Frekiváltó
toth.peter at tilonasec.hu
toth.peter at tilonasec.hu
Sun Nov 25 14:58:05 CET 2012
Sziasztok!
Pár dolgot nem értek. Teljes hídmeghajtás van a motoron. 4 kHz a PWM
freki, 0V-nál (vagyis 50-50% kitöltésnél) gyakorlatilag egyszerre mozog
a motor két kapcsa 0 és 370V között 4 kHz-cel. Nem gáz ez?
+10%-nál pedig ez úgy jön ki, hogy az egyik ág megy 45%-al, a másik 55%
kitöltéssel, vagyis ugyanúgy ugrál a motor két vége fel-le, csak az
egyik nagyobb kitöltéssel, a másik kisebbel. Szóval azt akarom ebből
kihozni, hogy kikerül a motorra 10%-nyi táp, aztán a FET-ek mindkét
vezetéket földre rántják. A kapcsok összezárása mágneses állórészű
motornál erősen fékező üzemmód. Nyilván itt is, addig a teljesítményig,
amennyire fel bírt mágneseződni a forgórész. A kommutátoros motoroknál
nem sejtem, mit okoz, de aggaszt ez a gondolatmenet...
A régi frekiváltómnál úgy csináltam, hogy az egyik kapcsot fixen
lehúztam a félperiódus idejére, és csak a másik kapcsot rángattam és
csakis felfele. Aztán a másik félperiódusnál pedig fordítva. Így a
kiadott feszültség sosem került rövidzárásra. Ha a kimeneten csak egy
kondi volt, akkor az első félperiódus felső oldali PWM-mel feltöltötte,
aztán a másik fél pedig kisütötte és feltöltötte ellentétesen.
Szerintetek melyik változat a korrektebb?
Az jutott még eszembe, hogy használtam egy DC motor végfokot. Annak
volt egy jobbra, egy balra és egy PWM bemenete, mert pont a fékezés
miatt nem lehet a jobbra, vagy a balra bemenetre PWM-et adni.
A PWM bemenet csak az alsó FET-eket kapuzta. Ezek szerint aszinkron
motornál nem gáz ez a kapocs rövidzárás? És mi a helyzet a
kommutátorosnál? Ott azért nagyobbnak gondolnám a remanenciát...
ToPe
More information about the Elektro
mailing list