[elektro] Frekiváltó

toth.peter at tilonasec.hu toth.peter at tilonasec.hu
Sun Nov 25 14:58:05 CET 2012


Sziasztok!

Pár dolgot nem értek. Teljes hídmeghajtás van a motoron. 4 kHz a PWM 
freki, 0V-nál (vagyis 50-50% kitöltésnél) gyakorlatilag egyszerre mozog 
a motor két kapcsa 0 és 370V között 4 kHz-cel. Nem gáz ez?
+10%-nál pedig ez úgy jön ki, hogy az egyik ág megy 45%-al, a másik 55% 
kitöltéssel, vagyis ugyanúgy ugrál a motor két vége fel-le, csak az 
egyik nagyobb kitöltéssel, a másik kisebbel. Szóval azt akarom ebből 
kihozni, hogy kikerül a motorra 10%-nyi táp, aztán a FET-ek mindkét 
vezetéket földre rántják. A kapcsok összezárása mágneses állórészű 
motornál erősen fékező üzemmód. Nyilván itt is, addig a teljesítményig, 
amennyire fel bírt mágneseződni a forgórész. A kommutátoros motoroknál 
nem sejtem, mit okoz, de aggaszt ez a gondolatmenet...
A régi frekiváltómnál úgy csináltam, hogy az egyik kapcsot fixen 
lehúztam a félperiódus idejére, és csak a másik kapcsot rángattam és 
csakis felfele. Aztán a másik félperiódusnál pedig fordítva. Így a 
kiadott feszültség sosem került rövidzárásra. Ha a kimeneten csak egy 
kondi volt, akkor az első félperiódus felső oldali PWM-mel feltöltötte, 
aztán a másik fél pedig kisütötte és feltöltötte ellentétesen.
Szerintetek melyik változat a korrektebb?
Az jutott még eszembe, hogy használtam egy DC motor végfokot. Annak 
volt egy jobbra, egy balra és egy PWM bemenete, mert pont a fékezés 
miatt nem lehet a jobbra, vagy a balra bemenetre PWM-et adni.
A PWM bemenet csak az alsó FET-eket kapuzta. Ezek szerint aszinkron 
motornál nem gáz ez a kapocs rövidzárás? És mi a helyzet a 
kommutátorosnál? Ott azért nagyobbnak gondolnám a remanenciát...

ToPe



More information about the Elektro mailing list