[elektro] BUZ11

Anonymus anonymus at telemester.hu
Fri Nov 23 11:07:58 CET 2012


Szia !

2012.11.22. 21:58 keltezéssel, Cser Tamas írta:
> egy Hobbielektronikás rajzon találtam
> http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a1/a1600fc276b211bbb815f2fe0b43dad5.gif
>
> 3 kérdésem lenne:
>
> 1)  adatok szerint:  BUZ 11-FAI *NMOS 50 V 30 A 75 W Rdson=0.04? TO-220AB
>
> a 75W  az egyik végletben  2,5V x 30A vagy 50V x 1,5A ?

Az a 75 W nem a szabályozott, hanem a tok saját disszipációjára vonatkozik.
30 A-nál, a tokon 1,2 V marad, ez 36 W. (elvileg)
Gyakorlatilag ez jóval több, a kapcsolási, vezérlési idők, gate 
kapacitás, stb miatt.


> 12Volton 5,9A, az egy személyautós fűtőventit elbírna?
> mekkora hűtőfelület kellene rá?

Simán. Ha normálisan (gyorsan, erőből) van vezérelve, szinte semennyi.

>
> 2)
> a kapcs rajzon: a D1 D2 és az 50k poti egy kitöltési tényezőt szabályoz?
>
> 3)
> egy kefés motor (mintha a flexben is) váltóáramról is elmenne.

Az váltóáramú motor.

>
> akkor a 12Voltos autóventi 230/12 trafóról  is elmenne, és ott a
> 230-as trafó primer oldalát fázishasítóval is szabályozhatnám?

Ne bonyolítsd, mert nem fog menni. :) Trafónak a villanyt lehet 
fázishasogatni, de annyira nem egyszerű. Számodra ez a felejtős kategória.
Az autóventi egyenáramú motor. Az állórésze vagy állandó mágnes, (nagy 
eséllyel) vagy tekercs. De a tekercs nem váltóra van méretezve.
Váltóval nem igazán fog menni, ha az állórésze tekercselt, ugyan 
elindul, de nagyon nem egészséges.

Egy ilyen egyenáramú mocit trafószabályzással bizgerálni, ostobaság.

Valójában sokkal egyszerűbb 230/12 V - graetz-kondi. Egy mezei 555 + 
fet-el, egy fapados PWM-el probléma nélkül szabályozható.
Egy féltenyérnyi alulemezre felfogatva a BUZ11, gyakorlatilag 
elpusztíthatatlan.

Üdv.:
Anonymus



More information about the Elektro mailing list