[elektro] BUZ11
joe-
jozsig at gmail.com
Fri Nov 23 09:53:39 CET 2012
2012-11-22 21:58 keltezéssel, Cser Tamas írta:
> egy Hobbielektronikás rajzon találtam
> http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a1/a1600fc276b211bbb815f2fe0b43dad5.gif
>
> 3 kérdésem lenne:
>
> 1) adatok szerint: BUZ 11-FAI *NMOS 50 V 30 A 75 W Rdson=0.04? TO-220AB
>
> a 75W az egyik végletben 2,5V x 30A vagy 50V x 1,5A ?
>
> 12Volton 5,9A, az egy személyautós fűtőventit elbírna?
> mekkora hűtőfelület kellene rá?
>
> 2)
> a kapcs rajzon: a D1 D2 és az 50k poti egy kitöltési tényezőt szabályoz?
>
> 3)
> egy kefés motor (mintha a flexben is) váltóáramról is elmenne.
>
> akkor a 12Voltos autóventi 230/12 trafóról is elmenne, és ott a
> 230-as trafó primer oldalát fázishasítóval is szabályozhatnám?
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
BUZ 11 használom,24V 200W motort elbir /a BUZ11 "A" tipus,Rds-e nagyobb/
Nálam,tenyérnyi nagyságu, 1.5mm es alu lemezen volt,szigetelve szerelve.
-Probálkoztam univerzális motorral is, de trafo nem szerette.
/ ekkor szemben-sorba-kötve volt a 2db. BUZ11/
-Az autokban lévö motorok általában állando mágnessel müködnek, ezeknek
egyenáram kell. Az a motor, amelyik gerjesztéssel rendelkezik, jo lehet
váltoáramon is de ekkor a gerjesztés is lemezelt polusu, kell legyen.
Az egyenáramra készitett motornál gerjesztés impedanciája nem számit,
ha ez váltoáramon müködik, gerjesztés rb-hez, még ez is hozzáadodik.
Akár soros, vagy párhuzamos körü a motor, az optimálisra méretezett
motor, rosszabb munka-tartományba kerülhet.
joe
More information about the Elektro
mailing list