[elektro] autó hűtővíz riasztás
(G)feri
elektroslista at freemail.hu
Fri Nov 2 23:42:14 CET 2012
VF> En tapasztaltam eloben is :-) Meg utanna el is olvastam.
Lehetséges, hogy csinált ilyesmit, mikor meghalt a ventillátorom. Mint
írtam,egyszer csak feltünt, hogy megváltozott a motor járása,
tényleg, mintha le is gyengült volna kissé, ezután
vettem észre, hogy fullon van a hűtővíz fokmérő mutatója. Rányomtam a
fűtést, látszólag nem sokat javított de még kímélősen elmentem hazáig
kb. 500 m-re. Otthon aztán kimértem, hogy kampec a
hűtőventillátorom, és a csapágya nekem is. Később időnként párszor
be - be indítottam kis időre a motort.Rinyáltam, hogy beindul-e
gond nélkül másnap is, de pöccre indult és azóta is.
Feri
VF> Ha tulmelegedett, akkor minden korben egy henger kimarad. Sziv levegot,
VF> surit, de nem kap befecsit, es kipuffogja a levegot. A motor teljesitmenye
VF> durvan esik, ez figyelmezteti a sofort :-) (elsore baromira nem ertettem mi
VF> tortenik, hol ilyen volt hol olyan, mert a hatar homerseklet korul
VF> ingadozott, es ki-be kapcsolt a feature). Az eso teljesitmeny maga is
VF> csokkenti a hotermelest ugye, plusz a szellozouzem is huti kicsit az adott
VF> hengert. Ez melle van egy masik feature, hogy olyan a hutokor kialakitasa,
VF> hogy ha keves a viz, az utasterfutes fele akkor is meg tud fordulni ha a
VF> huto tetejeig mar nem er el.
VF> Vajk
VF> 2012/11/2 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>> ford specialitas , csak erintoleg olvastam rola - a lenyege az hogy amikor
>> megy a motor , akkor ha lekapcsol egy hengert , es hideg levegot szivattyuz
>> at rajta , akkor azzal sokaig huteni tudja , es varialva a hengerek
>> kiosztasat nagyon sokaig kepes biztositani az uzemkepesseget es a mukodest
>> .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2012. november 2. 12:11 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>
>> > Mi ez a hengerlekapcsolásos módszer?
>> >
>> >
>> > 2012. november 2. 11:52 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>> >
>> > > Valami riasztas kell legyen , de ha jol remlik a mondeonak
>> > > hengerlekapcsolasos modszere vana tulmelegedesre .
>> > > Sajnos hogy megevett-e valamit a fene , csak joval kesobb latod meg -
>> > > elsore a szelepszarszimering az ami megadja magat .
>> > >
>> > > Bye
>> > > Dexter
>> > > 2012.11.02. 10:32, "(G)feri" <elektroslista at freemail.hu> ezt írta:
>> > >
>> > > > Sziasztok!
>> > > >
>> > > > Ezelőtt 5 évvel, nemrég nyáron jártam úgy, hogy városi
>> forgalomban
>> > > > -ezúttal a hűtőventillátor
>> > > > meghibásodása miatt- a mondeomnak túlmelegedett rondán a motorja
>> mire
>> > > > feltünt, hogy más a
>> > > > járása és ránéztem a hőfokmérőre. A víz nem forrt fel,
>> de
>> > > > pl. a szelepfedél már száz fok felett volt (ráköptem).Látszólag
>> > megúszta,
>> > > > de nem szeretnék
>> > > > még egyszer így járni. Sajnos gyárilag nem riaszt.
>> Valami
>> > > > a motorblokkra szerelt, a gk. áramköreitől tejesen független,
>> > egyszerűen
>> > > > megvalósítható érzékelőre
>> > > > gondolok, ami túlmelegedés (gondolom 90-95C-nál) már bekapcsol
>> valami
>> > > > hanggal riasztó akármit.
>> > > > Gondolok pl. akár a kazánokban, cirkókban levő vész
>> hőfokkapcsolóra
>> > > > ami bizonyos vízhőmérséklet felett
>> > > > megszakít (nálam persze pont akkor riasztana). Tapasztalat e téren?
>> > > >
>> > > > Feri
>> > > >
>> > > > --
>> > > > Üdvözlettel,
>> > > > (G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
>> > > >
>> > > > -----------------------------------------
>> > > > elektro[-flame|-etc]
>> > > -----------------------------------------
>> > > elektro[-flame|-etc]
>> > >
>> > -----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
VF> -----------------------------------------
VF> elektro[-flame|-etc]
--
Üdvözlettel,
(G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
More information about the Elektro
mailing list