[elektro] autó hűtővíz riasztás

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
Fri Nov 2 19:06:42 CET 2012


En tapasztaltam eloben is :-) Meg utanna el is olvastam.

Ha tulmelegedett, akkor minden korben egy henger kimarad. Sziv levegot,
surit, de nem kap befecsit, es kipuffogja a levegot. A motor teljesitmenye
durvan esik, ez figyelmezteti a sofort :-) (elsore baromira nem ertettem mi
tortenik, hol ilyen volt hol olyan, mert a hatar homerseklet korul
ingadozott, es ki-be kapcsolt a feature). Az eso teljesitmeny maga is
csokkenti a hotermelest ugye, plusz a szellozouzem is huti kicsit az adott
hengert. Ez melle van egy masik feature, hogy olyan a hutokor kialakitasa,
hogy ha keves a viz, az utasterfutes fele akkor is meg tud fordulni ha a
huto tetejeig mar nem er el.

Vajk

2012/11/2 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>

> ford specialitas , csak erintoleg olvastam rola - a lenyege az hogy amikor
> megy a motor , akkor ha lekapcsol egy hengert , es hideg levegot szivattyuz
> at rajta , akkor azzal sokaig huteni tudja , es varialva a hengerek
> kiosztasat nagyon sokaig kepes biztositani az uzemkepesseget es a mukodest
> .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2012. november 2. 12:11 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>
> > Mi ez a hengerlekapcsolásos módszer?
> >
> >
> > 2012. november 2. 11:52 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >
> > > Valami riasztas kell legyen , de ha jol remlik a mondeonak
> > > hengerlekapcsolasos modszere vana tulmelegedesre .
> > > Sajnos hogy megevett-e valamit a fene , csak joval kesobb latod meg -
> > > elsore a szelepszarszimering az ami megadja magat .
> > >
> > > Bye
> > > Dexter
> > > 2012.11.02. 10:32, "(G)feri" <elektroslista at freemail.hu> ezt írta:
> > >
> > > > Sziasztok!
> > > >
> > > > Ezelőtt 5 évvel, nemrég  nyáron  jártam   úgy,  hogy városi
> forgalomban
> > > > -ezúttal  a  hűtőventillátor
> > > > meghibásodása  miatt- a mondeomnak túlmelegedett rondán a motorja
> mire
> > > > feltünt, hogy más a
> > > > járása    és   ránéztem  a  hőfokmérőre.  A  víz  nem  forrt  fel,
>  de
> > > > pl. a szelepfedél már száz fok felett volt (ráköptem).Látszólag
> > megúszta,
> > > > de nem szeretnék
> > > > még    egyszer   így   járni.   Sajnos  gyárilag  nem  riaszt.
>  Valami
> > > > a motorblokkra szerelt, a gk. áramköreitől tejesen független,
> > egyszerűen
> > > >  megvalósítható  érzékelőre
> > > > gondolok,  ami túlmelegedés (gondolom 90-95C-nál) már bekapcsol
>  valami
> > > >  hanggal  riasztó  akármit.
> > > > Gondolok  pl.  akár  a kazánokban, cirkókban  levő vész
> hőfokkapcsolóra
> > > > ami bizonyos vízhőmérséklet felett
> > > > megszakít (nálam persze pont akkor riasztana). Tapasztalat e téren?
> > > >
> > > > Feri
> > > >
> > > > --
> > > > Üdvözlettel,
> > > >  (G)feri                          mailto:elektroslista at freemail.hu
> > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > -----------------------------------------
> > >           elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list