[elektro] tirisztoros kapcsolású de nem CDI induktív jeladós gyújtás
joe-
jozsig at gmail.com
Mon May 21 01:42:15 CEST 2012
2012-05-20 18:48 keltezéssel, Gabor Ambruzs írta:
> Hát...
> A gyújtótrafók primer körének egyik pontja 12V-ot kap a
> gyújtáskapcsolóról pont úgy mint a megszakítós gyújtásnál.
> A primer tekercs másik pontja (ami kalapácsos rendszerben a kalapácsra
> megy) megy a gyújtásmodulra.
>
> Akkor meg hogy a viharba kapcsolja a tirisztor rá a nagyfeszt a primerre?
> magas ez nekem mint a sarkonállóknak a jámbor élet....
>
> A trafó primerje kb 3A-t eszik 12V-ról.
>
> Olyan kapcsolás nem lehet hogy a tirisztor helyettesíti a megszakítót?
>
> Elkezdtem bogarászni és a tirisztorok anódja megy a gyújtótrafó hidegpontjára.
> Viszont a katód nem a földön áll hanem valami szöszölés még van ott vele.
> Nem tudom kibogarászni mert egy nagy batár alu tepsi fedi az egészet
> ami meg bele van forrasztva ügyesen a nyákba.
>
> Asszem 'Gézázok' egyet. (Szétszedem :-) )
>
Esetleg a három az nem tirisztor, hanem nagyfesz. tranzisztor ?
/ Trabantomban tirisztoros ketyerét csináltam, ott addig még tirisztor
bekapcsolva volt, 1uF kondival csillapodo lengéseket végzett.
Tirisztor kikapcsolva, a maradék energia, (a másik tirisztornak,
másik irányba) az 1uF (2x 500nF / 500V) kondinak feszültségét
visszatöltötte./
joe-
More information about the Elektro
mailing list