[elektro] tirisztoros kapcsolású de nem CDI induktív jeladós gyújtás
Gabor Ambruzs
ambruzsg at szocimotoros.hu
Sun May 20 18:48:55 CEST 2012
Hát...
A gyújtótrafók primer körének egyik pontja 12V-ot kap a
gyújtáskapcsolóról pont úgy mint a megszakítós gyújtásnál.
A primer tekercs másik pontja (ami kalapácsos rendszerben a kalapácsra
megy) megy a gyújtásmodulra.
Akkor meg hogy a viharba kapcsolja a tirisztor rá a nagyfeszt a primerre?
magas ez nekem mint a sarkonállóknak a jámbor élet....
A trafó primerje kb 3A-t eszik 12V-ról.
Olyan kapcsolás nem lehet hogy a tirisztor helyettesíti a megszakítót?
Elkezdtem bogarászni és a tirisztorok anódja megy a gyújtótrafó hidegpontjára.
Viszont a katód nem a földön áll hanem valami szöszölés még van ott vele.
Nem tudom kibogarászni mert egy nagy batár alu tepsi fedi az egészet
ami meg bele van forrasztva ügyesen a nyákba.
Asszem 'Gézázok' egyet. (Szétszedem :-) )
G.
gyapo <gyapo at freemail.hu> írta (2012. május 20. 17:21):
>> - Nagyjából hogy működik egy ilyen ketyere (miért kell bele tirisztor?
>> hogyan szakad meg a tirisztor vezetése hogy legyen szikra???)
>
> Egy kondi töltését kapcsolja rá a gyújtótrafóra, és attól szűnik meg
> vezetni, hogy elfogy az elkóból a szufla.
>
>> Kifogás? :)
>
> Kifogás az lehet, hogy a trafó direkt tirisztoros üzemre van tekerve, és
> tranzisztorral nem lesz jó. Kicsi az ellenállása, melegszik, nem ad elég
> erős szikrát.
>
> Üdv.: gyapo
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list