[elektro] tirisztoros kapcsolású de nem CDI induktív jeladós gyújtás

Gabor Ambruzs ambruzsg at szocimotoros.hu
Sun May 20 18:43:27 CEST 2012


már hogy mi nem biztos? :)
Én most kb 80%-ban biztos vagyok benne hogy a gyújtás modul a szar,
csak azt nem vágom melyik része :).
Olyan nincs hogy a gyújtótrafók egyszerre mennek tönkre és javulnak
meg varázsütésre majd motorozok fél órát meg járatom a garázsban hogy
biztosan bemelegedjen és még akkor is jó, majd másnap reggel meg
megint szórakozik velem...

Még hőlégfúvóval is melengettem hátha a melegedéstől járkál ki-be
valaminek a lába...
De nem.

G.

charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2012. május 20. 18:32):
> nem biztos . lattam mar melegedgeto , aztan elhalalozo gyujtast .
> nagy szivas volt , mert ott elobb gyengult a szikra , igy szivatora
> megjavult eggy darabig - igy total elcseszte a karbi beallitast a
> szerelo mire eldolt hogy gyujtasmodul .
>
> bye
> dexter
>
>
> Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. május 20. 18:28):
>> Ennek nincs tiltás a körében még sehol, pár év múlva illetve más
>> altípusoknál vezette be a yamaha az üres fokozat, meg a kuplung
>> figyelését, de az is az önindítót tiltja, nem a gyújtást.
>> Magát az áramkört kiszereltem amúgy, és rákötöttem direktben tápot,
>> bemenő jelet hogy megnézzem csinál e valamit, de negatív...
>> Ami zavar az az hogy hol működött-hol nem ami meg tipikus kontakt
>> hibás jelenség...
>>
>> G.
>>
>> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2012. május 20. 17:14):
>>> Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. május 20. 17:04):
>>>> Sziasztok!
>>>>
>>>> Nem jutok dűlőre a mocim ('80 XS850) gyújtásával...
>>>> A jelenség hogy nincsen szikra.
>>>> Egyik hengerben se nincsen.
>>>> Tegnap volt.
>>>> Mentem pár kört, hagytam bemelegedni, rángattam a kábeleket hogy újra
>>>> ne legyen, de csak azért is volt.
>>>> Korábban siófokon a 65-ös korforgalmainak egyikében nem volt :).
>>>> Meg az egyik mecsek-i kanyarban...
>>>> Szóval elég bosszantó...
>>>> Ma reggel ki akartam állni a garázsból, elindítottam, 10-15 mp-ig járt
>>>> majd leállt.
>>>> Aztán újra tudtam indítani, újabb 5mp üzemelés majd megint nyekk...
>>>> Azóta nincs egyáltalán szikra.
>>>>
>>>> Egyik gyújtótrafó sem ad szikrát (3 henger van). A gyújtás tápja megvan.
>>>> A gyújtótrafók primer körének negatív vezetékére földet adva majd azt
>>>> megszakítva van szikra.
>>>> Az induktív jeladók (sima tekercsek, egy bütyköstengely forog előttük)
>>>> impedanciája gyári értéken van. (mértem)
>>>>
>>>> A gyújtáselektronika tirisztoros kimenettel rendelkezik, meg van benne
>>>> pár tranzisztor dióda, nem egy bonyolult szerkezet.
>>>> Tápszűrést, szabályzást nem láttam benne.
>>>> A forrasztásokat végigforrasztottam már egy alkalommal más apropóból.
>>>>
>>>> Ami a kérdés:
>>>> - Nagyjából hogy működik egy ilyen ketyere (miért kell bele tirisztor?
>>>> hogyan szakad meg a tirisztor vezetése hogy legyen szikra???)
>>>> - milyen helyettesítőt lehetne beletenni? épített-e már valaki ilyet?
>>>> - Puszta véletlenségből nem fekszik e valakinek a garázsában egy
>>>> XS750/850 gyújtóelektronika? :)
>>>>
>>>> Ha nem lesz más én valami olyasmire gondoltam hogy teszek bele egy fix
>>>> gerjesztést a jeladó tekercsnek, egy kondenzátorral kicsatolom a
>>>> bütyköstengely generálta jelet, dióda földre, tápra, egy tranzisztor
>>>> majd egy schmitt-trigger ami egy monostabilt rugdal ami egy alapból
>>>> nyitó irányban előfeszített mos fetet zár le egy kis időre.
>>>> Kifogás? :)
>>>>
>>>> Mindezt júliusig meg kell csinálni mert nem akarok 3-szoros
>>>> vizsgadíjat fizetni....
>>>
>>> ha mindharom leallt , akkor vagy tiltokabel (oldalsztender ,
>>> stopkapcsolo , vagy ezek kozul barmelyik kabeldorzsolodes lehet) -
>>> hiszen ha jol remlik a yam ugy csinalta meg hogy van egy egykoros es
>>> egy ketkoros gyujtasmodul - nem ?
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list