[elektro] tirisztoros kapcsolású de nem CDI induktív jeladós gyújtás

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun May 20 18:32:22 CEST 2012


nem biztos . lattam mar melegedgeto , aztan elhalalozo gyujtast .
nagy szivas volt , mert ott elobb gyengult a szikra , igy szivatora
megjavult eggy darabig - igy total elcseszte a karbi beallitast a
szerelo mire eldolt hogy gyujtasmodul .

bye
dexter


Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. május 20. 18:28):
> Ennek nincs tiltás a körében még sehol, pár év múlva illetve más
> altípusoknál vezette be a yamaha az üres fokozat, meg a kuplung
> figyelését, de az is az önindítót tiltja, nem a gyújtást.
> Magát az áramkört kiszereltem amúgy, és rákötöttem direktben tápot,
> bemenő jelet hogy megnézzem csinál e valamit, de negatív...
> Ami zavar az az hogy hol működött-hol nem ami meg tipikus kontakt
> hibás jelenség...
>
> G.
>
> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2012. május 20. 17:14):
>> Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. május 20. 17:04):
>>> Sziasztok!
>>>
>>> Nem jutok dűlőre a mocim ('80 XS850) gyújtásával...
>>> A jelenség hogy nincsen szikra.
>>> Egyik hengerben se nincsen.
>>> Tegnap volt.
>>> Mentem pár kört, hagytam bemelegedni, rángattam a kábeleket hogy újra
>>> ne legyen, de csak azért is volt.
>>> Korábban siófokon a 65-ös korforgalmainak egyikében nem volt :).
>>> Meg az egyik mecsek-i kanyarban...
>>> Szóval elég bosszantó...
>>> Ma reggel ki akartam állni a garázsból, elindítottam, 10-15 mp-ig járt
>>> majd leállt.
>>> Aztán újra tudtam indítani, újabb 5mp üzemelés majd megint nyekk...
>>> Azóta nincs egyáltalán szikra.
>>>
>>> Egyik gyújtótrafó sem ad szikrát (3 henger van). A gyújtás tápja megvan.
>>> A gyújtótrafók primer körének negatív vezetékére földet adva majd azt
>>> megszakítva van szikra.
>>> Az induktív jeladók (sima tekercsek, egy bütyköstengely forog előttük)
>>> impedanciája gyári értéken van. (mértem)
>>>
>>> A gyújtáselektronika tirisztoros kimenettel rendelkezik, meg van benne
>>> pár tranzisztor dióda, nem egy bonyolult szerkezet.
>>> Tápszűrést, szabályzást nem láttam benne.
>>> A forrasztásokat végigforrasztottam már egy alkalommal más apropóból.
>>>
>>> Ami a kérdés:
>>> - Nagyjából hogy működik egy ilyen ketyere (miért kell bele tirisztor?
>>> hogyan szakad meg a tirisztor vezetése hogy legyen szikra???)
>>> - milyen helyettesítőt lehetne beletenni? épített-e már valaki ilyet?
>>> - Puszta véletlenségből nem fekszik e valakinek a garázsában egy
>>> XS750/850 gyújtóelektronika? :)
>>>
>>> Ha nem lesz más én valami olyasmire gondoltam hogy teszek bele egy fix
>>> gerjesztést a jeladó tekercsnek, egy kondenzátorral kicsatolom a
>>> bütyköstengely generálta jelet, dióda földre, tápra, egy tranzisztor
>>> majd egy schmitt-trigger ami egy monostabilt rugdal ami egy alapból
>>> nyitó irányban előfeszített mos fetet zár le egy kis időre.
>>> Kifogás? :)
>>>
>>> Mindezt júliusig meg kell csinálni mert nem akarok 3-szoros
>>> vizsgadíjat fizetni....
>>
>> ha mindharom leallt , akkor vagy tiltokabel (oldalsztender ,
>> stopkapcsolo , vagy ezek kozul barmelyik kabeldorzsolodes lehet) -
>> hiszen ha jol remlik a yam ugy csinalta meg hogy van egy egykoros es
>> egy ketkoros gyujtasmodul - nem ?
>>
>> bye
>> dexter
>>
>> bye
>> dexter
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list