[elektro] BLDC keringetés
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue May 15 16:16:05 CEST 2012
a) hogy mikor kell kommutalni (tekercset/aramiranyt valtani) az attol fugg ugye, hogy mikor fordult el a forgoresz. ha van kulon hall pozicio erzekelo, akkor egyszeru, ha nincs, akkor meg kell tippelni a pillanatnyi fordulatszamot. ezt kb ugy szoktak, hogy egy pillanatra elveszi a meghajtast a tekercsrol, es nezi hogy mennyi az indukalt fesz. amikor az indukalt fesz polaritast valt, akkor fordult a magneses ter iranya a tekercsben, igy ekkor tudod a pontos poziciot.
b) azert van az opto, hogy ha a fet gate athuz a drain/source-hoz, akkor ne menjen a sokszaz volt a vezerlesre.
vajk
________________________________
From: Horvath Janos <winnerbt at fibermail.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Tuesday, 15 May 2012, 15:15
Subject: [elektro] BLDC keringetés
Sziasztok!
Hogy is van az az áramkeringetés a hídmeghajtóban?
1. Tekercsre kapcsol a híd, eléri a kívánt áramot=>
2. Híd alsó része összezár, keringet MEDDIG???
3. Tekercsre ellentétes híd rákapcsol
4. Keringet
5. goto 1
Másik kérdés:
Vezérlőkben a FETmeghajtás optoval
le van választva. Miért?
Táp=egyenáram 80V
FETmeghajtó 600V-os és tranyókra dolgozik
Árammérés HALL-al
Akkor meg minek, ha mindenki bírja a feszt?
...már megint benéztem valamit...
JAni
15:15
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list