[elektro] BLDC keringetés

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Tue May 15 16:16:05 CEST 2012


a) hogy mikor kell kommutalni (tekercset/aramiranyt valtani) az attol fugg ugye, hogy mikor fordult el a forgoresz. ha van kulon hall pozicio erzekelo, akkor egyszeru, ha nincs, akkor meg kell tippelni a pillanatnyi fordulatszamot. ezt kb ugy szoktak, hogy egy pillanatra elveszi a meghajtast a tekercsrol, es nezi hogy mennyi az indukalt fesz. amikor az indukalt fesz polaritast valt, akkor fordult a magneses ter iranya a tekercsben, igy ekkor tudod a pontos poziciot.

b) azert van az opto, hogy ha a fet gate athuz a drain/source-hoz, akkor ne menjen a sokszaz volt a vezerlesre.

vajk


________________________________
 From: Horvath Janos <winnerbt at fibermail.hu>
To: elektro at tesla.hu 
Sent: Tuesday, 15 May 2012, 15:15
Subject: [elektro] BLDC keringetés
 
Sziasztok!

Hogy is van az az áramkeringetés a hídmeghajtóban?
1. Tekercsre kapcsol a híd, eléri a kívánt áramot=>
2. Híd alsó része összezár, keringet MEDDIG???
3. Tekercsre ellentétes híd rákapcsol
4. Keringet
5. goto 1

Másik kérdés:
Vezérlőkben a FETmeghajtás optoval
le van választva. Miért?
Táp=egyenáram 80V
FETmeghajtó 600V-os és tranyókra dolgozik
Árammérés HALL-al
Akkor meg minek, ha mindenki bírja a feszt?

...már megint benéztem valamit...

JAni
15:15

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list