[elektro] Robi 50

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Mar 4 19:28:33 CET 2012


Nekem nem ilyan van, hanem Briggs & Stratton, de egy dolog eszembe 
jutott: ha telire elteszed, erdemes egy keves kevereket lottyinteni a 
hengerbe. Igen, nem tevedes, ha negyutemu, akkor is kevereket kell bele 
tenni.

Karoly


> Sziasztok!
>
> Úgy  alakult,  hogy a télen fizetség helyett egy Robi 50 kapáló masina
> tulajdonosa   lettem.   Ma   nekigyürkőztem,  hogy beüzemeljem. Vettem
> benzint, olajat, cibáltam a berántóizét,   semmi.   Már  majdnem  feladtam,  mikor  a  gázgyújtóval
> felforrósított  gyertyával  pöffent  vagy  négyet.  Kipucoltam  a trutyis
> karburátort,  a szivatószerű fojtó lapnál valami hiányosság van, annak még majd utána kell
> nézni.  Kiöntöttem  a  hengerből  kb. fél deci ocsmány fekete löttyöt,
> kivett  gyertyával kiszellőztettem a hengert, végűl az újból kiégetett
> forró  gyertyával  beindult. Járattam cca. fél órát alapjárat tájékán,
> néha gázt adtam, olyankor kapart is  a kerék (épp az van rajta), füstölt,   pöfögött   szépen,
> kétszer  leállítottam,  utána (perceken belűl)  első  rántásra  indult
> újra,  aztán   elzárt   benzincsappal  kijárattam belőle a naftát.Mára
> ennyi. Sikertörténet és  -már  érzem-  holnapra  izomláz a sok rángatástól. Azért a motoros
> múltam  emlékei  alapján,  van még mit javítani ezen a masinán, pl. az
> alapjárat  lehetne  erőteljesebb.  Én főtengely szimeringre, vagy nem
> megfelelő kompresszióra tippelek. Elektronikus a gyújtása, de fogalmam
> sincs,   hogy   álítható-e   valahol   a   gyújtásszög.  Jó  lenne  az
> erőátvitelről, kuplungról is több ismeretanyag. Eddig nem
> találtam  leírást,  javítási  segédletet ehhez a Robihoz, meg jól jönne pár
> gyakorlati tanács is :)
>
> Üdvözlettel,
>   (G)feri                          mailto:elektroslista at freemail.hu
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list