[elektro] Robi 50
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sun Mar 4 19:28:33 CET 2012
Nekem nem ilyan van, hanem Briggs & Stratton, de egy dolog eszembe
jutott: ha telire elteszed, erdemes egy keves kevereket lottyinteni a
hengerbe. Igen, nem tevedes, ha negyutemu, akkor is kevereket kell bele
tenni.
Karoly
> Sziasztok!
>
> Úgy alakult, hogy a télen fizetség helyett egy Robi 50 kapáló masina
> tulajdonosa lettem. Ma nekigyürkőztem, hogy beüzemeljem. Vettem
> benzint, olajat, cibáltam a berántóizét, semmi. Már majdnem feladtam, mikor a gázgyújtóval
> felforrósított gyertyával pöffent vagy négyet. Kipucoltam a trutyis
> karburátort, a szivatószerű fojtó lapnál valami hiányosság van, annak még majd utána kell
> nézni. Kiöntöttem a hengerből kb. fél deci ocsmány fekete löttyöt,
> kivett gyertyával kiszellőztettem a hengert, végűl az újból kiégetett
> forró gyertyával beindult. Járattam cca. fél órát alapjárat tájékán,
> néha gázt adtam, olyankor kapart is a kerék (épp az van rajta), füstölt, pöfögött szépen,
> kétszer leállítottam, utána (perceken belűl) első rántásra indult
> újra, aztán elzárt benzincsappal kijárattam belőle a naftát.Mára
> ennyi. Sikertörténet és -már érzem- holnapra izomláz a sok rángatástól. Azért a motoros
> múltam emlékei alapján, van még mit javítani ezen a masinán, pl. az
> alapjárat lehetne erőteljesebb. Én főtengely szimeringre, vagy nem
> megfelelő kompresszióra tippelek. Elektronikus a gyújtása, de fogalmam
> sincs, hogy álítható-e valahol a gyújtásszög. Jó lenne az
> erőátvitelről, kuplungról is több ismeretanyag. Eddig nem
> találtam leírást, javítási segédletet ehhez a Robihoz, meg jól jönne pár
> gyakorlati tanács is :)
>
> Üdvözlettel,
> (G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list