[elektro] Frekiváltó zavar
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jun 21 16:38:09 CEST 2012
Móczik Gábor wrote:
> A frekiváltó által mért áram, hihetőnek tűnik 1.1kW-os motorhoz.
Mert az mekkora?
3f motornál ez tiszta ohmnál 1,5A körüli kellene legyen, de mivel van ott
minden, biztos több, de tuti nincs 3.
> Közben átnéztem a beállításokat, és kikapcsoltam a nyomaték
> kompenzációt. Erre szinte meg is szűnt a zavar!
Ez az, amiről írtál, hogy a szlippet kompenzálja, hogy a fordulatszám legyen
állandó? Ez nem igazán szabadna, hogy a főáramkörbe belepofázzon.
> Nekem is soknak tűnt ez az áram. Ami ekkora tekercset 30-60 másodperc
> alatt forróra melegít, az nem kevés.
Valszleg a vasat melegíti valami nagyon.
> Most kimeneti szűrő nélkül már elfogadható, de a szűrővel rosszabb!
Lehet, hogy a fojtók telítődnek, ezzel inkább rontanak, mert a telítődéskor is
keletkezik egy zavar.
> Hmm, ezt eddig nem tudtam.
> Nem szedtem szét mondjuk, nem tudom milyen a bemenete, de 3F cucc.
>
> Ez a jelenség akkor 1F diódahídnál is fennáll, nem?
Ha kondira dolgozik, akkor nem kommutációról van szó, hanem ugye a kondiba tolja
az áramot, de amikor a színusz lejjebb akar jönni, mint a kondifesz, akkor kell
kiüríteni a dióda tárolt töltését, azaz ilyenkor kicsit a kondiba beleránt a
hálózat lefelé, amíg kiürül a dióda. Itt sem árt, ha van valami kis
induktivitás, ha nagyobb áramról van szó.
Én nem szeretek kis diódákat se simán a hálózatra kötni. Volt már, hogy
lerobbant a nyákról :-) (3 dióda volt a 3 fázisra kötve). Pedig nem volt ott
teljesítmény, csak gyors fáziskimardás-érzékelőt fabrikáltam. De amint a
diódákkal sorbakötöttem valami 6k8 ellenállásokat, a probléma megszűnt.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list