[elektro] Frekiváltó zavar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Jun 21 16:38:09 CEST 2012


Móczik Gábor wrote:

> A frekiváltó által mért áram, hihetőnek tűnik 1.1kW-os motorhoz.

Mert az mekkora?
3f motornál ez tiszta ohmnál 1,5A körüli kellene legyen, de mivel van ott 
minden, biztos több, de tuti nincs 3.

> Közben átnéztem a beállításokat, és kikapcsoltam a nyomaték
> kompenzációt. Erre szinte meg is szűnt a zavar!

Ez az, amiről írtál, hogy a szlippet kompenzálja, hogy a fordulatszám legyen 
állandó? Ez nem igazán szabadna, hogy a főáramkörbe belepofázzon.

> Nekem is soknak tűnt ez az áram. Ami ekkora tekercset 30-60 másodperc
> alatt forróra melegít, az nem kevés.

Valszleg a vasat melegíti valami nagyon.

> Most kimeneti szűrő nélkül már elfogadható, de a szűrővel rosszabb!

Lehet, hogy a fojtók telítődnek, ezzel inkább rontanak, mert a telítődéskor is 
keletkezik egy zavar.

> Hmm, ezt eddig nem tudtam.
> Nem szedtem szét mondjuk, nem tudom milyen a bemenete, de 3F cucc.
>
> Ez a jelenség akkor 1F diódahídnál is fennáll, nem?

Ha kondira dolgozik, akkor nem kommutációról van szó, hanem ugye a kondiba tolja 
az áramot, de amikor a színusz lejjebb akar jönni, mint a kondifesz, akkor kell 
kiüríteni a dióda tárolt töltését, azaz ilyenkor kicsit a kondiba beleránt a 
hálózat lefelé, amíg kiürül a dióda. Itt sem árt, ha van valami kis 
induktivitás, ha nagyobb áramról van szó.
Én nem szeretek kis diódákat se simán a hálózatra kötni. Volt már, hogy 
lerobbant a nyákról :-) (3 dióda volt a 3 fázisra kötve). Pedig nem volt ott 
teljesítmény, csak gyors fáziskimardás-érzékelőt fabrikáltam. De amint a 
diódákkal sorbakötöttem valami 6k8 ellenállásokat, a probléma megszűnt.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list