[elektro] Frekiváltó zavar
Móczik Gábor
pm_levlista at progzmaster.hu
Thu Jun 21 13:17:57 CEST 2012
2012.06.21. 12:39 keltezéssel, jhidvegi írta:
>> Melegszik a tekercs rohadtul, (0.85-ös huzalból van), a motor áram
>> pedig csak 1.2A ilyenkor.
>
> Mármint a kis fojtók, amiket elé raktál? Hát az pech. Valszeg a vas melegszik,
> mert a tekercsben ugye csak 2,1A/mm2 körüli az áramsűrűség, ha jól mértél.
A frekiváltó által mért áram, hihetőnek tűnik 1.1kW-os motorhoz.
A tekercs amit betettem egy 750W-os cucc zavarszűrője (230V), tehát
elvileg kb. 3A-ig jó kellene legyen. Persze az áramcsúcsok lehettek
nagyobbak is.
Közben átnéztem a beállításokat, és kikapcsoltam a nyomaték
kompenzációt. Erre szinte meg is szűnt a zavar!
Nekem is soknak tűnt ez az áram. Ami ekkora tekercset 30-60 másodperc
alatt forróra melegít, az nem kevés.
Most kimeneti szűrő nélkül már elfogadható, de a szűrővel rosszabb!
A hálózaton még zavar valamennyit, megpróbálom inkább ott szűrni.
> Hálózati oldalon elég könnyű szűrni (szerintem), oda lehet, hogy csak simán
> ilyen átvezető-zavarszűrő kondik elegek, de ha van hely komolyabb kondiknak
> pluszban, pl 10 mikro/fázis :-), akkor már tuti lesz. Ott is lehet fojtózni, de
> nem biztos, hogy kell. Akkor kell, ha belenézve a frekiváltóba azt látod, hogy a
> hálózaton direktben lóg a betáp egyenirányító, pl 1f vagy 3f híd, főleg, ha 3f.
> Ekkor van az, hogy kommutáló fojtók nélkül a híd minden olyan pillanatban,
> amikor egyik dióda átadja az áramot a másiknak, a fedési szög idejére rövidrezár
> két fázist. Ez pokoli zavarokat tud a hálózaton létrehozni. (A fedés azért jön
Hmm, ezt eddig nem tudtam.
Nem szedtem szét mondjuk, nem tudom milyen a bemenete, de 3F cucc.
Ez a jelenség akkor 1F diódahídnál is fennáll, nem?
>> Tehát valamit szűr a kimeneti szűrő, de mégis kell a bemenetre is. Itt
>> el is bizonytalanodtam, hogy a kondi most a hálózat vagy az eszköz
>> felé nézzen? A tekercs kéne a hálózat felé elképzelésem szerint.
>
> Nem, itt is a tekercs van a frekiváltó felé, a kondi meg a hálózaton. A fentiek
> alapján már talán lehet is érteni, miért. Lehet, hogy ha tényleg a kommutációs
> zavar a ludas a hálózat felé, akkor nem is nagyon kell kondi, csak a fojtók. Bár
> ártani nem árt, főleg, ha kicsik a fojtók. Ma már nem olyan szarok a diódahidak,
> talán nem nagyon nagy a tárolt töltés.
Próba...
More information about the Elektro
mailing list