[elektro] Napelemes rendszert honnan? - Was: trafócska

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Mon Jul 30 20:24:42 CEST 2012


nem, autoban lattam. 

a cellak fixen, bonthatatlanul sorba vannak kotbe nyomatekkulccsal lehuzott csavarokkal es sinekkel. az akkumenedzsment panelek a cellak tetejen ulnek, es a cellaval parallel vannak kotve. innentol barmilyen aramot a cellat megkerulve akarsz atvezetni, akkor egy cellafeszt egyben ejtened is kell rajta. vagy eldisszipalod, vagy valahova vissza kell taplald. utobbi allati maceras lenne, mert ugye minden cella mas potencialon van. menetkozben 100-200A folyik, nincs sok ertelme a korrigalasnak, hiszen cellankent es amperenkent 4W disszipaciot jelent (nevlegesen valami 3.6V a LiFePo cella) igy is problema hogy az akku maga melegszik, de nehez huteni mert ossze van pakolva szorosra, kulonben a rogzitese lenne problemas. 

vajk


________________________________
 From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu 
Sent: Monday, 30 July 2012, 20:19
Subject: Re: [elektro] Napelemes rendszert honnan? - Was: trafócska
 
vajk fekete wrote:
> lattam mar ilyen aramkoroket kozelrol, azert feszegetem.

gondolom számítógépben láttad. Ott a menedzselés nem leginkább a töltésnél jut 
beavatkozószerephez? Kisütésnél max letiltás lesz a dologból. A felhasználó 
onnan veszi észre, hogy szar van a palacsintában, hogy már nem megy sokáig a 
laptopja egy teljesen feltöltött aksival sem, és nem is sejti, hogy azért, mert 
van egy lerohadt cella benne. Viszi a szervizbe, ott megoldják (csere).

> a tolteskor ha megtelt akkor kerulo agon atvezetjuk a toltoaramot
> hogy a cella kimaradjon a toltesbol, az mukszik. viszont mivel
> tolteskor sem tudod a cellat levalasztani, ezen a keruloagon is kell
> essen egy cellafesz. emiatt a 4V*toltoaramot el kell disszipald a
> kerdeses cella athidalo aramkorben, ami ugye 5A-nal is mar 20W.

Nem abból kell kiindulni normális aksimenedzsment esetén, hogy vannak a teljesen 
jó cellák, és vannak a totál szar (szakadt, zárlatos...) cellák, hanem figyeli a 
cellafeszeket, és korrigálja az eltéréseket menet közben is. Szóval a 
söntáramköröknek max el kell tudniuk viselni a teljes töltőáramot, de valszeg a 
gyakorlatban a tizedét viszik csak. Lehet, hogy szinte minden celláé visz 
valamennyit, csak 1 cellánál van az, hogy mindet ő viszi, az ő söntága 
semennyit. Hozzá igazodik a többi. Kiegyenlítő töltés jön létre. (Ha nem ezt 
csinálják, akkor az gagyi. :) )

> toltodik a pakk, egyre tobb cella kezd el athidalodni, es problemassa
> valik a pakk hutese.

Nem, lásd fent.

Meg hát autónál nem is annyira a túltöltés a gáz, hanem inkább a túlkisütés, az 
ellen meg nem lehet söntágakkal védekezni, csak úgy, ahogy írtad, leválasztani a 
hibás cellát. Nem hinném, hogy ez lenne a megoldás.

hjozsi 

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list