[elektro] Napelemes rendszert honnan? - Was: trafócska

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Jul 30 20:19:37 CEST 2012


vajk fekete wrote:
> lattam mar ilyen aramkoroket kozelrol, azert feszegetem.

gondolom számítógépben láttad. Ott a menedzselés nem leginkább a töltésnél jut 
beavatkozószerephez? Kisütésnél max letiltás lesz a dologból. A felhasználó 
onnan veszi észre, hogy szar van a palacsintában, hogy már nem megy sokáig a 
laptopja egy teljesen feltöltött aksival sem, és nem is sejti, hogy azért, mert 
van egy lerohadt cella benne. Viszi a szervizbe, ott megoldják (csere).

> a tolteskor ha megtelt akkor kerulo agon atvezetjuk a toltoaramot
> hogy a cella kimaradjon a toltesbol, az mukszik. viszont mivel
> tolteskor sem tudod a cellat levalasztani, ezen a keruloagon is kell
> essen egy cellafesz. emiatt a 4V*toltoaramot el kell disszipald a
> kerdeses cella athidalo aramkorben, ami ugye 5A-nal is mar 20W.

Nem abból kell kiindulni normális aksimenedzsment esetén, hogy vannak a teljesen 
jó cellák, és vannak a totál szar (szakadt, zárlatos...) cellák, hanem figyeli a 
cellafeszeket, és korrigálja az eltéréseket menet közben is. Szóval a 
söntáramköröknek max el kell tudniuk viselni a teljes töltőáramot, de valszeg a 
gyakorlatban a tizedét viszik csak. Lehet, hogy szinte minden celláé visz 
valamennyit, csak 1 cellánál van az, hogy mindet ő viszi, az ő söntága 
semennyit. Hozzá igazodik a többi. Kiegyenlítő töltés jön létre. (Ha nem ezt 
csinálják, akkor az gagyi. :) )

> toltodik a pakk, egyre tobb cella kezd el athidalodni, es problemassa
> valik a pakk hutese.

Nem, lásd fent.

Meg hát autónál nem is annyira a túltöltés a gáz, hanem inkább a túlkisütés, az 
ellen meg nem lehet söntágakkal védekezni, csak úgy, ahogy írtad, leválasztani a 
hibás cellát. Nem hinném, hogy ez lenne a megoldás.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list