[elektro] [elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto

Lajos Rancz lajos.rancz at gmail.com
Wed Jan 18 08:58:35 CET 2012


Vao, linket tudsz dobni? Mennyibe került?

Üdv

2012/1/17 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>

> Tomegtermek es olcso.
> Most vettem egy kinai mocit , aminek kb 1.1-1.2 liter a fogyasztasa
> 100km-re . Egy ennel jobb , oninditos , negyutemu ,125-os blokk , abban a
> minosegben amiben a hondanak es yamahanak beszallitjak 136 dollar. Nem
> keves tudas es minosegi anyag van benne . Meg kene kerdezni egy honda
> kereskedot hogy az uj start-stop rendszeru fcx-talan nevu robogojukhoz mibe
> faj egy uj blokk .
>
> Bye
> Dexter
> 2012.01.16. 15:53, "Balázs Bámer" <bamerbalazs at gmail.com> ezt írta:
>
> > Szervusz Levente!
> >
> > > Már megint félreérthetően fogalmaztam?
> > Igen.
> >
> > > Dexter arról ír, hogy ha a gépjárműakku tömegtermék lesz, akkor olcsó
> > lesz.
> > >
> > > Én meg azt mondom, hogy nem lesz olcsó.
> >
> > Mi az, hogy olcsó? Ma egy gépjárműmotor megfizethető a tömegeknek. Ha
> > úgy tetszik, olcsó ahhoz képest, amit száz éve töredéke darabszámban,
> > sokkal rosszabb minőségben, sokkal nagyobb energia- és
> > élőmunka-ráfordítással tudtak csinálni. Persze, nem egyhavi fizetés
> > nálunk, van benne azért anyag, tudás.
> > Ha sok lítium van, az akksi is lehet olcsó, csak gyártási volumentől
> > függ. Nagyobb méretben is igaz: célgépen gyártva az M6 anyacsavar 1 Ft
> > a felhasználónál, automata esztergán 10 Ft, kézzel egyedi gyártásban
> > 1000 Ft. Az akksigyártásba valószínűleg sokkal több tőkét bele kell
> > tolni, pár gyár beruházását is ki kell fizettetni a tehetősekkel a
> > kezdeti lefölöző árakkal, utána a mainál olcsóbb lesz. (persze ha van
> > nyersanyag)
> >
> > Az is lehet, hogy érdemes lenne mindenféle humbuk ipar által
> > felemésztett erőforrást ilyen célokra (kitermelés, gyártás gyorsabb
> > felfuttatása, hatékonyabb újrafeldolgozás stb) igénybe venni, ha
> > szűkülnek a lehetőségek. Pl. palackozott üdítőgyártás, cigi, pia,
> > évente cserélt kütyük, szemét filmek előállítása stb. Nem lebecsülendő
> > azért ez, csak az 1998-as Titanic c. film bekerülési költsége nagyobb
> > volt, mint újra fölépíteni a hajót eredeti minőségben.
> >
> > Másik kérdés, hogy mi a fenének ennyi autó, akár elektromos, akár
> > fosszilis hajtóanyagú. Nagyon úgy vesszük, hogy ez természetes és jár
> > nekünk, pedig nagyon nem. Lassan kezdjük megtapasztalni, mennyire nem.
> >
> > szia: Balázs
> >
> > -----------------------------------------
> >          elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list