[elektro] [elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto

Levente Móczó levestelista at gmail.com
Mon Jan 16 07:47:02 CET 2012


Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy mennyi Li van bennük, hogyan
alakul a ritkaföldfémek kitermelése, van-e valamilyen komoly áttörés
akkutechnikai téren, satöbbi.
Az, hogy mit szeretnénk, arra ott az etc lista :)


cst <maguspr at freemail.hu> írta, 2012.01.16.:
> én barkácshasználatú akkus csavarnyúzó szemszögéből
> ( tehát "nem napihasználatú", "nem kenyérkereseti") nézve
>
> az első csavarnyúzóm 12V 1000mAh-nak mondott noname volt
> csere akkupack nélküli kb 8eHUF, ahol a pótakkupack 10eHUF lett volna
> amit már nem vettem, szóval "egyszeri vásárló" lettem...
>
> kitapasztaltam, hogy a sűrű bitcsereberélést elkerüljem 2db csavarnyúzó
> kellene, egy akcióban 2 x 5eHUF = 10eHUF-ért 2db csavarnyúzó+ 4akkupack
> birtokosa lettem, ennyit még megért. Ezekben is "csak egyszeri vásárló"
> voltam
>
> LiPo meg hasonló csodákat jelenleg nem tudok finanszírozni,
> tehát  a  LiPo gyártóvonal ma még éhenhalna,
> és a NiMH és a NiCd gyártóvonal is
>
> a savas ólomakkus delej meg már 70-80éve is használt volt,
> a német Tigrisben is, meg az orosz tankokban is nagytömegben voltak
>
> a Liponak talán nem kell még 70évet várnia, hogy a savas ólomakku
> cserélése megtörténjen
>
> szóval szerintem nem sántít
>
> -----Original Message-----
> From: Levente Móczó <levestelista at gmail.com>
>
>
> Kiemelek egy mondatot, felteszem az elektro-ra is.
> Ez szerintem nagyon sántít, körbe kellene járni:
>
>>mig a jelenleg piszok draga Li , Ni
>> stb akkuk a tomegtermeles miatt olcsobba valnak .
>> ekkor mar a nyersanyag ara es nem a premium termek extra ara hatarozza
>> meg a
>
> Szóval miért drága az akku?
>
> Levente
>
>
>
>
>
> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2012.01.15.:
>> 2012/1/15 Levente Móczó <levestelista at gmail.com>:
>>> Olvastam a hozzászólásokat, ezért folytatnám :)
>>> Kerestem egy hazai épített ólomakkus kocsit.
>>> 300 kiló ólommal 50 km hatótáv
>>> Az óránkénti 1,630,000 km egy napra vetítve, és elosztva az  50 km-es
>>> hatótávval=
>>>  780 e autó*300 kg ólom:
>>> 235 millió kg ólom
>>> 2100 $/t
>>> ez közel 500 millió dollár, cca120 mrd Ft
>>>
>>> Mai értéken számolva, úgy, hogy senki nem alakít elektromosra, csak mi :)
>>
>> igen , ha megindulna  akkor az olomakku nem lesz "olcso gyagyi" , igy
>> versenykepesebbe valnak a tobbiek is .
>>
>>> Érdekes cikk:
>>>
> http://ecoline.hu/befektetes_tippek/2011/12/13/Olom_mint_tuti_befektetes_TZ2
> 4PJ
>>> Kínában 120 m elektromos bicaj fut, 13 kiló ólom /db
>>
>> hmm . ezek szerint megis van rentabilis modja az elektromos
>> jarmuveknek es nem omlik ossze tole az elektromos halozat .
>>
>>> Az 1,5  millió tonna ólom szalad :) két keréken.
>>> A cikk felvet némi aggályt.
>>> Mitöcs lesz, ha sokan akarnak elektromosra váltani? Hová szalad el a
>>> nyersanyag ára?
>>
>> az olomakkuk ara emelkedni fog , mig a jelenleg piszok draga Li , Ni
>> stb akkuk a tomegtermeles miatt olcsobba valnak .
>> ekkor mar a nyersanyag ara es nem a premium termek extra ara hatarozza
>> meg a vilanyverda akkupakkjanak arat .
>> jelenleg az olom olyan olcso es a Nimh cuccok dragak hogy nem igazi
>> alternativa a fejlettebb akku a puliba .
>>
>>> Más.
>>> Jó lenne ezt kiszámolni lítiummal is, de oda konkrét adatok
>>> kellenének. Mennyi van egy akkuban, mennyi az elérhető hatótáv, stbstb
>>
>> ket azonos energiacsomag sulyat , arat kene osszevetni .
>>
>> par napja volt a discovery-n egy afrikai bico - 100g H2-vel tudott azt
>> hiszem 50km-t .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list