[elektro] [elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
cst
maguspr at freemail.hu
Mon Jan 16 06:27:04 CET 2012
én barkácshasználatú akkus csavarnyúzó szemszögéből
( tehát "nem napihasználatú", "nem kenyérkereseti") nézve
az első csavarnyúzóm 12V 1000mAh-nak mondott noname volt
csere akkupack nélküli kb 8eHUF, ahol a pótakkupack 10eHUF lett volna
amit már nem vettem, szóval "egyszeri vásárló" lettem...
kitapasztaltam, hogy a sűrű bitcsereberélést elkerüljem 2db csavarnyúzó
kellene, egy akcióban 2 x 5eHUF = 10eHUF-ért 2db csavarnyúzó+ 4akkupack
birtokosa lettem, ennyit még megért. Ezekben is "csak egyszeri vásárló"
voltam
LiPo meg hasonló csodákat jelenleg nem tudok finanszírozni,
tehát a LiPo gyártóvonal ma még éhenhalna,
és a NiMH és a NiCd gyártóvonal is
a savas ólomakkus delej meg már 70-80éve is használt volt,
a német Tigrisben is, meg az orosz tankokban is nagytömegben voltak
a Liponak talán nem kell még 70évet várnia, hogy a savas ólomakku
cserélése megtörténjen
szóval szerintem nem sántít
-----Original Message-----
From: Levente Móczó <levestelista at gmail.com>
Kiemelek egy mondatot, felteszem az elektro-ra is.
Ez szerintem nagyon sántít, körbe kellene járni:
>mig a jelenleg piszok draga Li , Ni
> stb akkuk a tomegtermeles miatt olcsobba valnak .
> ekkor mar a nyersanyag ara es nem a premium termek extra ara hatarozza
> meg a
Szóval miért drága az akku?
Levente
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2012.01.15.:
> 2012/1/15 Levente Móczó <levestelista at gmail.com>:
>> Olvastam a hozzászólásokat, ezért folytatnám :)
>> Kerestem egy hazai épített ólomakkus kocsit.
>> 300 kiló ólommal 50 km hatótáv
>> Az óránkénti 1,630,000 km egy napra vetítve, és elosztva az 50 km-es
>> hatótávval=
>> 780 e autó*300 kg ólom:
>> 235 millió kg ólom
>> 2100 $/t
>> ez közel 500 millió dollár, cca120 mrd Ft
>>
>> Mai értéken számolva, úgy, hogy senki nem alakít elektromosra, csak mi :)
>
> igen , ha megindulna akkor az olomakku nem lesz "olcso gyagyi" , igy
> versenykepesebbe valnak a tobbiek is .
>
>> Érdekes cikk:
>>
http://ecoline.hu/befektetes_tippek/2011/12/13/Olom_mint_tuti_befektetes_TZ2
4PJ
>> Kínában 120 m elektromos bicaj fut, 13 kiló ólom /db
>
> hmm . ezek szerint megis van rentabilis modja az elektromos
> jarmuveknek es nem omlik ossze tole az elektromos halozat .
>
>> Az 1,5 millió tonna ólom szalad :) két keréken.
>> A cikk felvet némi aggályt.
>> Mitöcs lesz, ha sokan akarnak elektromosra váltani? Hová szalad el a
>> nyersanyag ára?
>
> az olomakkuk ara emelkedni fog , mig a jelenleg piszok draga Li , Ni
> stb akkuk a tomegtermeles miatt olcsobba valnak .
> ekkor mar a nyersanyag ara es nem a premium termek extra ara hatarozza
> meg a vilanyverda akkupakkjanak arat .
> jelenleg az olom olyan olcso es a Nimh cuccok dragak hogy nem igazi
> alternativa a fejlettebb akku a puliba .
>
>> Más.
>> Jó lenne ezt kiszámolni lítiummal is, de oda konkrét adatok
>> kellenének. Mennyi van egy akkuban, mennyi az elérhető hatótáv, stbstb
>
> ket azonos energiacsomag sulyat , arat kene osszevetni .
>
> par napja volt a discovery-n egy afrikai bico - 100g H2-vel tudott azt
> hiszem 50km-t .
>
> bye
> dexter
>
>
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list