[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Aug 27 21:51:59 CEST 2012
kell bele anyag . a jeep szaz felett szokta birni :)
bye
dexter
Szlifka Tibor <szlifka.tibor at gmail.com> írta (2012. augusztus 27. 21:44):
> Jelentem, 89E km-nél még bírja!:) Min. 70% a minta:)
> --
> tibi
>
> 2012. augusztus 27. 21:12 Pásztor L. írta, <seasoft at invitel.hu>:
>
>> Eloszor azt hittem egy opel omegarol beszelsz. :-)
>> DE aztan rajottem miben rejlik az elteres. . .
>> Akinek 60ezerig kitart egy gumi... az egesz mashogy autozik mint en.
>> Valszeg ez megmond mindent.
>>
>> L. Pasztor
>>
>> Az üzenetet Samsung táblagépről küldték
>>
>> "(G)feri" <elektroslista at freemail.hu> ezt írta:>LP>Ha egy zsiguliban
>> valaki 60e-ig nem cserélt láncot, akkor annak jó
>> >LP> esélye volt arra, h a szelepeket és dugókat darabokban szedte ki
>> belőle ...
>> >LP> Mindíg ba at szogatni kellett őket, állandó lánc és szelephézag
>> állításból
>> >LP> állt az élet.
>> >LP> A rossz illesztések és az ócska ÁFOR (ezt a szót sem használtam már 30
>> >LP> éve) olajok miatt 5e km-enként oljacsere ...
>> >LP> A lengők, összeketők a f at sza magyar utakon 10e km után már lötyögtek,
>> >LP> pedig nem per 40-es gumikkal jártunk ....
>> >LP> A kerékcsapágyok sem bírták sokáig. Több zsigulim is volt, de mind
>> ilyen
>> >LP> volt.
>> >
>> >LP> Persze voltak olyanok, akik csak 60-nal mentek vele, ott sokminden
>> mind1
>> >LP> volt.
>> >LP> De ha nem volt a futómű rendesen a helyén, 120 felett egyenes úton is
>> >LP> úgy úszott az eleje jobbra-balra, h halálfélelmem volt.
>> >
>> >Nem akarok vitázni, nekünk leghálásabb autónk
>> >volt. Soha nem robbantunk le vele és ha a kerékösszetartás,
>> >lengéscsillapítók, futómű rendben volt, 150-060 km-es tempót is
>> >megbízhatóan futotta. Hogy az eleje úszott volna? Én ilyet csak a
>> >wartburgomnál tapasztaltam. Kicsit orrnehéz volt a zsiga és érdekesen
>> >vette be emiatt nagy tempóban az éles kanyart, viszont
>> >hosszú ívelt kanyarokban szinte élvezet volt vele száraz úton
>> autózni. Egyszer
>> >volt vele cca. 120-szal egyenes úton hátsó durrdefektem -még tömlős
>> >gumival-, ijesztő volt, de az úton maradtunk. Kerékcsere (a cafatokra
>> >szakadt gumit és felnit otthagytuk az árokban, de a 3 gyerekkel
>> >épségben mentünk tovább. Az EMG-ben, sokunknak zsigulija volt,
>> >volt olyan rokonom aki 250 000 km-t letaxizott
>> > a zsigával és semmi komolyabb problémájuk nem volt. Én is 180 valahány
>> > ezer kilométert mentem az enyémmel. A vezérműlánc karbantartott
>> > zsigákban jóval többet bírt mint 60 000 km. Akkor még csak csörögni
>> > kezdett. Illett cserélni, meg a vezérműlánc feszítőjét, mert az is
>> > megkopott ez időre. Sokszor ennek tönkremenetele okozta a vezérműlánc
>> > átugrását. Volt a 2101-es zsigáknak viszont valóban egy
>> > típushibája: kb. 80-90 ezer kilométer táján az olajpumpát (is)
>> > meghajtó gomba alakú fogaskerék "ricnije" megkopott és általában egy
>> > jókora gázadásnál, előzésnél megadta magát. Emiatt leállt az
>> > olajpumpa és ha a sofőr nem vette észre, nem vette figyelembe az
>> > olajnyomás ellenörző lámpa kigyulladását, sikerűlt rommá tenni a
>> motort.Minimum
>> > hajtókarcsapágy, rosszabb esetben a dugattyú+henger is látta kárát.
>> > Más jellemzően motorkipurcanási hibaok nem volt.Viszont aki
>> > számított erre a hibaokra, volt némi műszaki érzéke és hordta magával
>> > -mint én is- ezt a fogaskereket, az mikor beütött a baj, akár egy
>> > ággal, vagy egy fakanál nyelével is ki tudta az út szélén cserélni.
>> > Esetleg a gyújtáson kellett még kicsit állítani és mehetett tovább. A
>> 180 000 km alatt
>> > volt még cca. 150 000 km táján egy vezérműtengely cserém,(ekkor
>> > már ideje volt a szelepszárszimmeringek cseréjének is, mert kezdett
>> > füstölni) de előbbiről
>> > én tehettem, mert hallgattam okosra aki azt javasolta, hogy kicsit
>> > kopogó 1-2 himbám miatt cseréljem ki az összeset Csepelen készült
>> > "spéci" utángyártottra, amelyek aztán megették a vezérműtengelyem és
>> a végén már
>> > egy trabant is elémvágott ha megszünt a sávja.
>> > Érdekességként: A Hentes utcai AFIT szervízben a csere után elkérték,
>> > a tanintézet részére, mert ilyen kopottat még nem láttak :) Volt egy
>> > vízpumpacserém a parkolónkban, mert elkezdett folyni 130000 körül, és a
>> > az egyik hátsó kitámasztó rúd törött el kb. 160 valahány ezer km
>> táján.
>> > Abból vettem észre, hogy elkezdte a zsiga riszálni gyorsításnál,
>> > fékezésnél a farát.
>> > Egyszer volt cserélve jóval 100 000 km után a kardán hardy gumi
>> része(megmutattam a fiamnak,
>> > hogy még mindig tudja a 160-at és akkor nagy csattanással a
>> > padlólemeznek csapódva kiszakadt egy kis darabja). 2-3 gömbfej
>> csere volt
>> > vizsgák előtt, meg tényleg cserélve volt egyszer a jobb első
>> > kerék csapágy (180 000 km alatt!). Most jut eszembe, 10 év után
>> cserélve lett az egyik első trapéz
>> > is-anyagfáradás, ez is típushiba volt, de nem balesetveszélyes.
>> > Ékszíj, gyertyák, 1 olajpumpacserére még emlékszem, a kasznin
>> > a küszöbök elég hamar egyszer cserére szorultak, de olcsók
>> voltak. A
>> > fogyasztása átlag 10 liter volt. Városban takarékos vezetéssel ennyit
>> > evett, országúton-autópályán is mert mivel ott ritkán jártam,
>> odaléptem neki emiatt
>> > kinyílt a torka :) Viszont volt 1500, vagy 1600-as ?
>> > ózonkarburátoros (Főtaxitól kölcsönzött) zsigám is rövid ideig, az
>> -főleg országúton- több
>> > mint két literrel kevesebbet evett.
>> > Olajat 10 -15000 km-enként cseréltünk, általában ez idő alatt
>> > 1 a vége felé 2 litert utána kellett tölteni. Viszont lehetőleg
>> mindig shell
>> > benzinnel jártam és superrel -az ha jól emlékszem, akkor a 92-esnek
>> > felelt meg. Cca 100 000 után néha finish-t töltöttünk bele, jobban
>> > nem ment, csak nem gyulladt ki alapjáratban az olajnyomás ellenörző
>> > lámpa, meg csöndesebb lett tőle a járása.A gumik cca. 60 000 km-t
>> > bírtak, végül egy családi okok miatt félbemaradt
>> > karosszériafelújítás miatt lett félretéve, a kasznin kívűl más még
>> > jól teljesített volna. Az akkori idők tán legstrapabíróbb szoci
>> autója volt
>> > szerintem.
>> > Mint írtam az enyém az első ruszki széria volt, még félig olasz
>> > fődarabokkal. Ha utána ennyire leromlott a minősége az
>> > sajnálatos. Jelenleg öreg kocsi a családban egy 19 éves egy mitsubishi
>> Colt, 200 000 km
>> > felett, ebben volt az utolsó 140 000 km-ben két
>> > vezérműszíj(egyszer feszítőgörgőkkel együtt), 4
>> > ékszíj csere, 2 gömbfej és az eredeti kuplung, meg tán kétszer
>> gyújtógyertya
>> > csere. A rokonságban van egy (céges) cca. 10 éves Toyota Hyace cca.
>> 550 000
>> > km-rel, az valami egészen más kategória, a kötelező cseréken kívűl ott
>> még csak most kezdenek
>> > előjönni a hibák. Ezekben még nincs tervezett avultatás :)
>> > Feri
>> >
>> >LP>
>> >LP> És hogy mekkora fostalicska volt az összes cuclista autó, az számomra
>> >LP> akkor derült ki, amikor egyik napról a másikra átkerültem egy Ford
>> >LP> Granadába, egy Opel Asconába, egy Alfa Juniorba vagy egy Lancia
>> Betába ...
>> >LP> Valahogy úgy éreztem magam, mint amikor egy ifjú titán érezhette ha
>> egy
>> >LP> 60éves nyanyát lecseréli egy 20 éves bombázóra :)))
>> >
>> >LP> ÉS Jeremy is a TopGear-ben szerintem még nem is ült trabantban, és a
>> >LP> zsiguliról úgy fogalmazott, h "... ez volt a komcsik bosszúja a
>> >LP> civilizált világ felé ...."
>> >
>> >LP> Szvsz is tényleg az volt ... és (ebben is) mennyi sz at rt nyomtak le a
>> mi
>> >LP> generációnk torkán !
>> >
>> >LP> --------------------
>> >LP> L. Pásztor
>> >LP> --------------------
>> >
>> >
>> >
>> >LP> (G)feri írta:
>> >>> HA> Nekunk volt 1200-es zsigulink, azon ha havonta nem huztal a
>> >>> HA> vezermulancon, akkor olyan zsigulis hangja lett, mint amit az
>> >>> HA> emberek a varosban megszoktak, mint zsiguli hang. Nem tudom
>> >>> HA> gyarilag volt-e, es ha igen, mennyi a javasolt elettartama egy
>> >>> HA> ilyen lancnak, de jo esellyel elobb elszakadt. Nem tudom, hogy
>> >>> HA> a zsigulin felso holtponton a nyitott szelep hozza tud-e erni
>> >>> HA> a dugohoz, de emlekszem, hogy egy ilyen szakadasnal komoly
>> >>> HA> baja lett a motornak.
>> >>>
>> >>> Nekem első szériás 1972. decemberi 2101-esem volt. Abban még
>> >>> részben Fiat alkatrészek kerültek beépítésre. Rémlik, 60 000
>> >>> km-enként illett a vezérműláncot cserélni, akkor már
>> volt hangja
>> >>> rendesen. Időnként, mikor már rondán csörgött utánahúztuk, de aztán
>> be lett
>> >>> építve Petrányinál vett automatikus vezérműlánc feszítő, ez megoldotta
>> >>> a gondot. Vezérműlánc szakadásról nem hallottam, azért az ritka hiba
>> >>> volt, kellemetlen, hogy Nektek összejött. Nem is váltam meg ettől a
>> >>> kocsimtól, motorikusan teljesen küzemképesen, egy a
>> családban
>> >>> beütött megbetegedések miatt félbemaradt karosszéria felújítás után jó
>> 10
>> >>> évig az udvar végében várt a jobb sorsára.
>> >>> Fiaim kacérkodtak a gondolattal, hogy befejezik a felújítását, végül
>> >>> bontásra került. Pár komolyabb alkatrésze még ma is megvan.
>> >>>
>> >>> Üdvözlettel,
>> >>> (G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
>> >>>
>> >>> -----------------------------------------
>> >>> elektro[-flame|-etc]
>> >
>> >LP> -----------------------------------------
>> >LP> elektro[-flame|-etc]
>> >
>> >
>> >
>> >--
>> >Üdvözlettel,
>> > (G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
>> >
>> >-----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list