[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Aug 27 21:51:59 CEST 2012


kell bele anyag . a jeep szaz felett szokta birni :)

bye
dexter


Szlifka Tibor <szlifka.tibor at gmail.com> írta (2012. augusztus 27. 21:44):
> Jelentem, 89E km-nél még bírja!:) Min. 70% a minta:)
> --
> tibi
>
> 2012. augusztus 27. 21:12 Pásztor L. írta, <seasoft at invitel.hu>:
>
>> Eloszor azt hittem egy opel omegarol beszelsz. :-)
>> DE aztan rajottem miben rejlik az elteres. . .
>> Akinek 60ezerig kitart egy gumi... az egesz mashogy autozik mint en.
>> Valszeg ez megmond mindent.
>>
>> L. Pasztor
>>
>> Az üzenetet Samsung táblagépről küldték
>>
>> "(G)feri" <elektroslista at freemail.hu> ezt írta:>LP>Ha egy zsiguliban
>> valaki 60e-ig nem cserélt láncot, akkor annak jó
>> >LP> esélye volt arra, h a szelepeket és dugókat darabokban szedte ki
>> belőle ...
>> >LP> Mindíg ba at szogatni kellett őket, állandó lánc és  szelephézag
>> állításból
>> >LP> állt az élet.
>> >LP> A rossz illesztések és az ócska ÁFOR (ezt a szót sem használtam már 30
>> >LP> éve) olajok miatt  5e km-enként oljacsere ...
>> >LP> A lengők, összeketők a f at sza magyar utakon 10e km után már lötyögtek,
>> >LP> pedig nem per 40-es gumikkal jártunk ....
>> >LP> A kerékcsapágyok sem bírták sokáig. Több zsigulim is volt, de mind
>> ilyen
>> >LP> volt.
>> >
>> >LP> Persze voltak olyanok, akik csak 60-nal mentek vele, ott sokminden
>> mind1
>> >LP> volt.
>> >LP> De ha nem volt a futómű rendesen a helyén, 120 felett egyenes úton is
>> >LP> úgy úszott az eleje jobbra-balra, h halálfélelmem volt.
>> >
>> >Nem akarok vitázni, nekünk leghálásabb autónk
>> >volt.    Soha   nem   robbantunk   le   vele és ha a kerékösszetartás,
>> >lengéscsillapítók,  futómű  rendben  volt,  150-060  km-es  tempót  is
>> >megbízhatóan  futotta.  Hogy  az  eleje úszott volna? Én ilyet csak a
>> >wartburgomnál  tapasztaltam. Kicsit orrnehéz volt a zsiga  és érdekesen
>> >vette     be     emiatt nagy tempóban   az   éles   kanyart,   viszont
>> >hosszú  ívelt  kanyarokban   szinte  élvezet  volt  vele száraz úton
>> autózni. Egyszer
>> >volt  vele  cca.  120-szal egyenes úton hátsó durrdefektem -még tömlős
>> >gumival-,  ijesztő volt, de az úton maradtunk. Kerékcsere (a cafatokra
>> >szakadt  gumit  és  felnit  otthagytuk  az  árokban,  de a 3 gyerekkel
>> >épségben  mentünk  tovább.   Az  EMG-ben,  sokunknak zsigulija   volt,
>> >volt  olyan  rokonom  aki  250  000 km-t letaxizott
>> > a zsigával és semmi komolyabb problémájuk nem volt. Én is 180 valahány
>> > ezer  kilométert  mentem  az  enyémmel.  A  vezérműlánc karbantartott
>> > zsigákban  jóval  többet bírt mint 60 000 km. Akkor még csak csörögni
>> > kezdett.  Illett  cserélni,  meg a vezérműlánc feszítőjét, mert az is
>> > megkopott  ez időre. Sokszor ennek tönkremenetele okozta a vezérműlánc
>> > átugrását.   Volt   a  2101-es  zsigáknak  viszont  valóban  egy
>> > típushibája:  kb.  80-90  ezer  kilométer  táján az  olajpumpát  (is)
>> > meghajtó  gomba alakú fogaskerék "ricnije" megkopott és általában egy
>> > jókora  gázadásnál,  előzésnél  megadta  magát.  Emiatt  leállt az
>> > olajpumpa  és  ha  a  sofőr  nem vette észre, nem vette figyelembe az
>> > olajnyomás ellenörző lámpa kigyulladását, sikerűlt rommá tenni a
>> motort.Minimum
>> > hajtókarcsapágy,  rosszabb  esetben  a  dugattyú+henger is látta kárát.
>> > Más    jellemzően    motorkipurcanási  hibaok  nem  volt.Viszont  aki
>> > számított erre a hibaokra, volt némi műszaki érzéke és hordta magával
>> > -mint  én  is-  ezt  a fogaskereket, az mikor beütött a baj, akár egy
>> > ággal,  vagy  egy fakanál nyelével is ki tudta az út szélén cserélni.
>> > Esetleg a gyújtáson kellett még kicsit állítani és mehetett tovább. A
>> 180 000 km alatt
>> > volt   még   cca.  150 000 km  táján egy vezérműtengely cserém,(ekkor
>> > már  ideje  volt a szelepszárszimmeringek cseréjének is, mert kezdett
>> > füstölni) de előbbiről
>> > én  tehettem,  mert  hallgattam okosra aki azt javasolta, hogy kicsit
>> > kopogó   1-2  himbám  miatt cseréljem ki az összeset Csepelen készült
>> > "spéci"  utángyártottra,  amelyek  aztán megették a vezérműtengelyem és
>> a végén már
>> > egy     trabant     is     elémvágott     ha    megszünt   a   sávja.
>> > Érdekességként: A Hentes utcai AFIT szervízben a csere után elkérték,
>> > a tanintézet részére, mert ilyen kopottat még nem láttak :)  Volt  egy
>> > vízpumpacserém a parkolónkban, mert elkezdett folyni 130000 körül, és a
>> > az egyik hátsó kitámasztó  rúd  törött  el  kb. 160 valahány ezer km
>> táján.
>> > Abból  vettem  észre,  hogy  elkezdte  a zsiga riszálni gyorsításnál,
>> > fékezésnél a farát.
>> > Egyszer  volt cserélve jóval 100 000 km után a kardán hardy gumi
>> része(megmutattam a fiamnak,
>> > hogy  még  mindig  tudja  a  160-at  és   akkor  nagy  csattanással a
>> > padlólemeznek csapódva  kiszakadt   egy kis  darabja).   2-3  gömbfej
>> csere volt
>> > vizsgák  előtt, meg   tényleg  cserélve  volt  egyszer  a  jobb  első
>> > kerék csapágy  (180 000 km  alatt!).   Most  jut  eszembe, 10 év után
>> cserélve  lett  az egyik első  trapéz
>> > is-anyagfáradás,   ez   is   típushiba volt, de nem balesetveszélyes.
>> > Ékszíj,   gyertyák,  1  olajpumpacserére  még  emlékszem,  a  kasznin
>> > a  küszöbök   elég   hamar egyszer  cserére  szorultak,  de  olcsók
>>  voltak.  A
>> > fogyasztása átlag 10 liter volt. Városban takarékos vezetéssel ennyit
>> > evett,  országúton-autópályán is  mert  mivel ott  ritkán  jártam,
>> odaléptem neki emiatt
>> > kinyílt   a   torka   :)   Viszont   volt   1500,   vagy  1600-as   ?
>> > ózonkarburátoros (Főtaxitól kölcsönzött) zsigám  is  rövid ideig, az
>> -főleg országúton- több
>> > mint két literrel kevesebbet evett.
>> > Olajat    10    -15000  km-enként  cseréltünk, általában ez idő alatt
>> > 1 a  vége felé 2  litert   utána   kellett  tölteni.  Viszont  lehetőleg
>>  mindig  shell
>> > benzinnel  jártam és superrel -az ha jól emlékszem, akkor a 92-esnek
>> > felelt   meg.  Cca  100 000 után néha finish-t töltöttünk bele, jobban
>> > nem  ment,  csak nem gyulladt ki alapjáratban az olajnyomás ellenörző
>> > lámpa,  meg  csöndesebb  lett  tőle a járása.A gumik cca. 60 000 km-t
>> > bírtak,  végül  egy családi okok miatt félbemaradt
>> > karosszériafelújítás  miatt  lett  félretéve, a kasznin kívűl más még
>> > jól teljesített   volna.  Az  akkori idők tán legstrapabíróbb szoci
>> autója volt
>> > szerintem.
>> > Mint  írtam  az  enyém  az  első  ruszki széria volt, még félig olasz
>> > fődarabokkal.      Ha      utána  ennyire  leromlott  a  minősége  az
>> > sajnálatos.  Jelenleg öreg kocsi  a családban egy 19 éves egy mitsubishi
>> Colt, 200 000 km
>> > felett,     ebben   volt    az    utolsó    140 000   km-ben   két
>> > vezérműszíj(egyszer feszítőgörgőkkel együtt), 4
>> > ékszíj  csere,  2   gömbfej és az eredeti kuplung, meg tán kétszer
>> gyújtógyertya
>> > csere.  A  rokonságban van egy (céges) cca. 10 éves Toyota Hyace cca.
>> 550 000
>> > km-rel,  az  valami egészen más kategória, a kötelező cseréken kívűl ott
>> még csak most kezdenek
>> > előjönni  a  hibák.  Ezekben még nincs tervezett avultatás :)
>> > Feri
>> >
>> >LP>
>> >LP> És hogy mekkora fostalicska volt az összes cuclista autó, az számomra
>> >LP> akkor derült ki, amikor egyik napról a másikra átkerültem egy Ford
>> >LP> Granadába, egy Opel Asconába, egy Alfa Juniorba vagy egy Lancia
>> Betába ...
>> >LP> Valahogy úgy éreztem magam, mint amikor egy ifjú titán érezhette ha
>> egy
>> >LP> 60éves nyanyát lecseréli egy 20 éves bombázóra  :)))
>> >
>> >LP> ÉS Jeremy is a TopGear-ben szerintem még nem is ült trabantban, és a
>> >LP> zsiguliról úgy fogalmazott, h  "... ez volt a komcsik bosszúja a
>> >LP> civilizált világ felé ...."
>> >
>> >LP> Szvsz is tényleg az volt ... és (ebben is) mennyi sz at rt nyomtak le a
>> mi
>> >LP> generációnk torkán !
>> >
>> >LP> --------------------
>> >LP> L. Pásztor
>> >LP> --------------------
>> >
>> >
>> >
>> >LP> (G)feri írta:
>> >>> HA> Nekunk volt 1200-es zsigulink, azon ha havonta nem huztal a
>> >>> HA> vezermulancon, akkor olyan zsigulis hangja lett, mint amit az
>> >>> HA> emberek a varosban megszoktak, mint zsiguli hang. Nem tudom
>> >>> HA> gyarilag volt-e, es ha igen, mennyi a javasolt elettartama egy
>> >>> HA> ilyen lancnak, de jo esellyel elobb elszakadt. Nem tudom, hogy
>> >>> HA> a zsigulin felso holtponton a nyitott szelep hozza tud-e erni
>> >>> HA> a dugohoz, de emlekszem, hogy egy ilyen szakadasnal komoly
>> >>> HA> baja lett a motornak.
>> >>>
>> >>> Nekem  első  szériás  1972.  decemberi  2101-esem volt. Abban még
>> >>> részben    Fiat   alkatrészek  kerültek  beépítésre.  Rémlik,  60 000
>> >>> km-enként illett    a    vezérműláncot   cserélni,   akkor   már
>> volt   hangja
>> >>> rendesen. Időnként,  mikor  már rondán csörgött utánahúztuk, de aztán
>> be lett
>> >>> építve Petrányinál vett automatikus vezérműlánc feszítő, ez megoldotta
>> >>> a  gondot.  Vezérműlánc szakadásról nem hallottam, azért az ritka hiba
>> >>> volt,  kellemetlen,  hogy  Nektek összejött. Nem is váltam meg ettől a
>> >>> kocsimtól,    motorikusan    teljesen    küzemképesen,   egy a
>> családban
>> >>> beütött megbetegedések miatt félbemaradt karosszéria felújítás után jó
>> 10
>> >>> évig az udvar végében várt a jobb sorsára.
>> >>> Fiaim  kacérkodtak  a gondolattal, hogy befejezik a felújítását, végül
>> >>> bontásra került. Pár komolyabb alkatrésze még ma is megvan.
>> >>>
>> >>> Üdvözlettel,
>> >>>  (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu
>> >>>
>> >>> -----------------------------------------
>> >>>           elektro[-flame|-etc]
>> >
>> >LP> -----------------------------------------
>> >LP>           elektro[-flame|-etc]
>> >
>> >
>> >
>> >--
>> >Üdvözlettel,
>> > (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu
>> >
>> >-----------------------------------------
>> >          elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list