[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

Szlifka Tibor szlifka.tibor at gmail.com
Mon Aug 27 21:44:38 CEST 2012


Jelentem, 89E km-nél még bírja!:) Min. 70% a minta:)
--
tibi

2012. augusztus 27. 21:12 Pásztor L. írta, <seasoft at invitel.hu>:

> Eloszor azt hittem egy opel omegarol beszelsz. :-)
> DE aztan rajottem miben rejlik az elteres. . .
> Akinek 60ezerig kitart egy gumi... az egesz mashogy autozik mint en.
> Valszeg ez megmond mindent.
>
> L. Pasztor
>
> Az üzenetet Samsung táblagépről küldték
>
> "(G)feri" <elektroslista at freemail.hu> ezt írta:>LP>Ha egy zsiguliban
> valaki 60e-ig nem cserélt láncot, akkor annak jó
> >LP> esélye volt arra, h a szelepeket és dugókat darabokban szedte ki
> belőle ...
> >LP> Mindíg ba at szogatni kellett őket, állandó lánc és  szelephézag
> állításból
> >LP> állt az élet.
> >LP> A rossz illesztések és az ócska ÁFOR (ezt a szót sem használtam már 30
> >LP> éve) olajok miatt  5e km-enként oljacsere ...
> >LP> A lengők, összeketők a f at sza magyar utakon 10e km után már lötyögtek,
> >LP> pedig nem per 40-es gumikkal jártunk ....
> >LP> A kerékcsapágyok sem bírták sokáig. Több zsigulim is volt, de mind
> ilyen
> >LP> volt.
> >
> >LP> Persze voltak olyanok, akik csak 60-nal mentek vele, ott sokminden
> mind1
> >LP> volt.
> >LP> De ha nem volt a futómű rendesen a helyén, 120 felett egyenes úton is
> >LP> úgy úszott az eleje jobbra-balra, h halálfélelmem volt.
> >
> >Nem akarok vitázni, nekünk leghálásabb autónk
> >volt.    Soha   nem   robbantunk   le   vele és ha a kerékösszetartás,
> >lengéscsillapítók,  futómű  rendben  volt,  150-060  km-es  tempót  is
> >megbízhatóan  futotta.  Hogy  az  eleje úszott volna? Én ilyet csak a
> >wartburgomnál  tapasztaltam. Kicsit orrnehéz volt a zsiga  és érdekesen
> >vette     be     emiatt nagy tempóban   az   éles   kanyart,   viszont
> >hosszú  ívelt  kanyarokban   szinte  élvezet  volt  vele száraz úton
> autózni. Egyszer
> >volt  vele  cca.  120-szal egyenes úton hátsó durrdefektem -még tömlős
> >gumival-,  ijesztő volt, de az úton maradtunk. Kerékcsere (a cafatokra
> >szakadt  gumit  és  felnit  otthagytuk  az  árokban,  de a 3 gyerekkel
> >épségben  mentünk  tovább.   Az  EMG-ben,  sokunknak zsigulija   volt,
> >volt  olyan  rokonom  aki  250  000 km-t letaxizott
> > a zsigával és semmi komolyabb problémájuk nem volt. Én is 180 valahány
> > ezer  kilométert  mentem  az  enyémmel.  A  vezérműlánc karbantartott
> > zsigákban  jóval  többet bírt mint 60 000 km. Akkor még csak csörögni
> > kezdett.  Illett  cserélni,  meg a vezérműlánc feszítőjét, mert az is
> > megkopott  ez időre. Sokszor ennek tönkremenetele okozta a vezérműlánc
> > átugrását.   Volt   a  2101-es  zsigáknak  viszont  valóban  egy
> > típushibája:  kb.  80-90  ezer  kilométer  táján az  olajpumpát  (is)
> > meghajtó  gomba alakú fogaskerék "ricnije" megkopott és általában egy
> > jókora  gázadásnál,  előzésnél  megadta  magát.  Emiatt  leállt az
> > olajpumpa  és  ha  a  sofőr  nem vette észre, nem vette figyelembe az
> > olajnyomás ellenörző lámpa kigyulladását, sikerűlt rommá tenni a
> motort.Minimum
> > hajtókarcsapágy,  rosszabb  esetben  a  dugattyú+henger is látta kárát.
> > Más    jellemzően    motorkipurcanási  hibaok  nem  volt.Viszont  aki
> > számított erre a hibaokra, volt némi műszaki érzéke és hordta magával
> > -mint  én  is-  ezt  a fogaskereket, az mikor beütött a baj, akár egy
> > ággal,  vagy  egy fakanál nyelével is ki tudta az út szélén cserélni.
> > Esetleg a gyújtáson kellett még kicsit állítani és mehetett tovább. A
> 180 000 km alatt
> > volt   még   cca.  150 000 km  táján egy vezérműtengely cserém,(ekkor
> > már  ideje  volt a szelepszárszimmeringek cseréjének is, mert kezdett
> > füstölni) de előbbiről
> > én  tehettem,  mert  hallgattam okosra aki azt javasolta, hogy kicsit
> > kopogó   1-2  himbám  miatt cseréljem ki az összeset Csepelen készült
> > "spéci"  utángyártottra,  amelyek  aztán megették a vezérműtengelyem és
> a végén már
> > egy     trabant     is     elémvágott     ha    megszünt   a   sávja.
> > Érdekességként: A Hentes utcai AFIT szervízben a csere után elkérték,
> > a tanintézet részére, mert ilyen kopottat még nem láttak :)  Volt  egy
> > vízpumpacserém a parkolónkban, mert elkezdett folyni 130000 körül, és a
> > az egyik hátsó kitámasztó  rúd  törött  el  kb. 160 valahány ezer km
> táján.
> > Abból  vettem  észre,  hogy  elkezdte  a zsiga riszálni gyorsításnál,
> > fékezésnél a farát.
> > Egyszer  volt cserélve jóval 100 000 km után a kardán hardy gumi
> része(megmutattam a fiamnak,
> > hogy  még  mindig  tudja  a  160-at  és   akkor  nagy  csattanással a
> > padlólemeznek csapódva  kiszakadt   egy kis  darabja).   2-3  gömbfej
> csere volt
> > vizsgák  előtt, meg   tényleg  cserélve  volt  egyszer  a  jobb  első
> > kerék csapágy  (180 000 km  alatt!).   Most  jut  eszembe, 10 év után
> cserélve  lett  az egyik első  trapéz
> > is-anyagfáradás,   ez   is   típushiba volt, de nem balesetveszélyes.
> > Ékszíj,   gyertyák,  1  olajpumpacserére  még  emlékszem,  a  kasznin
> > a  küszöbök   elég   hamar egyszer  cserére  szorultak,  de  olcsók
>  voltak.  A
> > fogyasztása átlag 10 liter volt. Városban takarékos vezetéssel ennyit
> > evett,  országúton-autópályán is  mert  mivel ott  ritkán  jártam,
> odaléptem neki emiatt
> > kinyílt   a   torka   :)   Viszont   volt   1500,   vagy  1600-as   ?
> > ózonkarburátoros (Főtaxitól kölcsönzött) zsigám  is  rövid ideig, az
> -főleg országúton- több
> > mint két literrel kevesebbet evett.
> > Olajat    10    -15000  km-enként  cseréltünk, általában ez idő alatt
> > 1 a  vége felé 2  litert   utána   kellett  tölteni.  Viszont  lehetőleg
>  mindig  shell
> > benzinnel  jártam és superrel -az ha jól emlékszem, akkor a 92-esnek
> > felelt   meg.  Cca  100 000 után néha finish-t töltöttünk bele, jobban
> > nem  ment,  csak nem gyulladt ki alapjáratban az olajnyomás ellenörző
> > lámpa,  meg  csöndesebb  lett  tőle a járása.A gumik cca. 60 000 km-t
> > bírtak,  végül  egy családi okok miatt félbemaradt
> > karosszériafelújítás  miatt  lett  félretéve, a kasznin kívűl más még
> > jól teljesített   volna.  Az  akkori idők tán legstrapabíróbb szoci
> autója volt
> > szerintem.
> > Mint  írtam  az  enyém  az  első  ruszki széria volt, még félig olasz
> > fődarabokkal.      Ha      utána  ennyire  leromlott  a  minősége  az
> > sajnálatos.  Jelenleg öreg kocsi  a családban egy 19 éves egy mitsubishi
> Colt, 200 000 km
> > felett,     ebben   volt    az    utolsó    140 000   km-ben   két
> > vezérműszíj(egyszer feszítőgörgőkkel együtt), 4
> > ékszíj  csere,  2   gömbfej és az eredeti kuplung, meg tán kétszer
> gyújtógyertya
> > csere.  A  rokonságban van egy (céges) cca. 10 éves Toyota Hyace cca.
> 550 000
> > km-rel,  az  valami egészen más kategória, a kötelező cseréken kívűl ott
> még csak most kezdenek
> > előjönni  a  hibák.  Ezekben még nincs tervezett avultatás :)
> > Feri
> >
> >LP>
> >LP> És hogy mekkora fostalicska volt az összes cuclista autó, az számomra
> >LP> akkor derült ki, amikor egyik napról a másikra átkerültem egy Ford
> >LP> Granadába, egy Opel Asconába, egy Alfa Juniorba vagy egy Lancia
> Betába ...
> >LP> Valahogy úgy éreztem magam, mint amikor egy ifjú titán érezhette ha
> egy
> >LP> 60éves nyanyát lecseréli egy 20 éves bombázóra  :)))
> >
> >LP> ÉS Jeremy is a TopGear-ben szerintem még nem is ült trabantban, és a
> >LP> zsiguliról úgy fogalmazott, h  "... ez volt a komcsik bosszúja a
> >LP> civilizált világ felé ...."
> >
> >LP> Szvsz is tényleg az volt ... és (ebben is) mennyi sz at rt nyomtak le a
> mi
> >LP> generációnk torkán !
> >
> >LP> --------------------
> >LP> L. Pásztor
> >LP> --------------------
> >
> >
> >
> >LP> (G)feri írta:
> >>> HA> Nekunk volt 1200-es zsigulink, azon ha havonta nem huztal a
> >>> HA> vezermulancon, akkor olyan zsigulis hangja lett, mint amit az
> >>> HA> emberek a varosban megszoktak, mint zsiguli hang. Nem tudom
> >>> HA> gyarilag volt-e, es ha igen, mennyi a javasolt elettartama egy
> >>> HA> ilyen lancnak, de jo esellyel elobb elszakadt. Nem tudom, hogy
> >>> HA> a zsigulin felso holtponton a nyitott szelep hozza tud-e erni
> >>> HA> a dugohoz, de emlekszem, hogy egy ilyen szakadasnal komoly
> >>> HA> baja lett a motornak.
> >>>
> >>> Nekem  első  szériás  1972.  decemberi  2101-esem volt. Abban még
> >>> részben    Fiat   alkatrészek  kerültek  beépítésre.  Rémlik,  60 000
> >>> km-enként illett    a    vezérműláncot   cserélni,   akkor   már
> volt   hangja
> >>> rendesen. Időnként,  mikor  már rondán csörgött utánahúztuk, de aztán
> be lett
> >>> építve Petrányinál vett automatikus vezérműlánc feszítő, ez megoldotta
> >>> a  gondot.  Vezérműlánc szakadásról nem hallottam, azért az ritka hiba
> >>> volt,  kellemetlen,  hogy  Nektek összejött. Nem is váltam meg ettől a
> >>> kocsimtól,    motorikusan    teljesen    küzemképesen,   egy a
> családban
> >>> beütött megbetegedések miatt félbemaradt karosszéria felújítás után jó
> 10
> >>> évig az udvar végében várt a jobb sorsára.
> >>> Fiaim  kacérkodtak  a gondolattal, hogy befejezik a felújítását, végül
> >>> bontásra került. Pár komolyabb alkatrésze még ma is megvan.
> >>>
> >>> Üdvözlettel,
> >>>  (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu
> >>>
> >>> -----------------------------------------
> >>>           elektro[-flame|-etc]
> >
> >LP> -----------------------------------------
> >LP>           elektro[-flame|-etc]
> >
> >
> >
> >--
> >Üdvözlettel,
> > (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu
> >
> >-----------------------------------------
> >          elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list