[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)
Szlifka Tibor
szlifka.tibor at gmail.com
Mon Aug 27 21:44:38 CEST 2012
Jelentem, 89E km-nél még bírja!:) Min. 70% a minta:)
--
tibi
2012. augusztus 27. 21:12 Pásztor L. írta, <seasoft at invitel.hu>:
> Eloszor azt hittem egy opel omegarol beszelsz. :-)
> DE aztan rajottem miben rejlik az elteres. . .
> Akinek 60ezerig kitart egy gumi... az egesz mashogy autozik mint en.
> Valszeg ez megmond mindent.
>
> L. Pasztor
>
> Az üzenetet Samsung táblagépről küldték
>
> "(G)feri" <elektroslista at freemail.hu> ezt írta:>LP>Ha egy zsiguliban
> valaki 60e-ig nem cserélt láncot, akkor annak jó
> >LP> esélye volt arra, h a szelepeket és dugókat darabokban szedte ki
> belőle ...
> >LP> Mindíg ba at szogatni kellett őket, állandó lánc és szelephézag
> állításból
> >LP> állt az élet.
> >LP> A rossz illesztések és az ócska ÁFOR (ezt a szót sem használtam már 30
> >LP> éve) olajok miatt 5e km-enként oljacsere ...
> >LP> A lengők, összeketők a f at sza magyar utakon 10e km után már lötyögtek,
> >LP> pedig nem per 40-es gumikkal jártunk ....
> >LP> A kerékcsapágyok sem bírták sokáig. Több zsigulim is volt, de mind
> ilyen
> >LP> volt.
> >
> >LP> Persze voltak olyanok, akik csak 60-nal mentek vele, ott sokminden
> mind1
> >LP> volt.
> >LP> De ha nem volt a futómű rendesen a helyén, 120 felett egyenes úton is
> >LP> úgy úszott az eleje jobbra-balra, h halálfélelmem volt.
> >
> >Nem akarok vitázni, nekünk leghálásabb autónk
> >volt. Soha nem robbantunk le vele és ha a kerékösszetartás,
> >lengéscsillapítók, futómű rendben volt, 150-060 km-es tempót is
> >megbízhatóan futotta. Hogy az eleje úszott volna? Én ilyet csak a
> >wartburgomnál tapasztaltam. Kicsit orrnehéz volt a zsiga és érdekesen
> >vette be emiatt nagy tempóban az éles kanyart, viszont
> >hosszú ívelt kanyarokban szinte élvezet volt vele száraz úton
> autózni. Egyszer
> >volt vele cca. 120-szal egyenes úton hátsó durrdefektem -még tömlős
> >gumival-, ijesztő volt, de az úton maradtunk. Kerékcsere (a cafatokra
> >szakadt gumit és felnit otthagytuk az árokban, de a 3 gyerekkel
> >épségben mentünk tovább. Az EMG-ben, sokunknak zsigulija volt,
> >volt olyan rokonom aki 250 000 km-t letaxizott
> > a zsigával és semmi komolyabb problémájuk nem volt. Én is 180 valahány
> > ezer kilométert mentem az enyémmel. A vezérműlánc karbantartott
> > zsigákban jóval többet bírt mint 60 000 km. Akkor még csak csörögni
> > kezdett. Illett cserélni, meg a vezérműlánc feszítőjét, mert az is
> > megkopott ez időre. Sokszor ennek tönkremenetele okozta a vezérműlánc
> > átugrását. Volt a 2101-es zsigáknak viszont valóban egy
> > típushibája: kb. 80-90 ezer kilométer táján az olajpumpát (is)
> > meghajtó gomba alakú fogaskerék "ricnije" megkopott és általában egy
> > jókora gázadásnál, előzésnél megadta magát. Emiatt leállt az
> > olajpumpa és ha a sofőr nem vette észre, nem vette figyelembe az
> > olajnyomás ellenörző lámpa kigyulladását, sikerűlt rommá tenni a
> motort.Minimum
> > hajtókarcsapágy, rosszabb esetben a dugattyú+henger is látta kárát.
> > Más jellemzően motorkipurcanási hibaok nem volt.Viszont aki
> > számított erre a hibaokra, volt némi műszaki érzéke és hordta magával
> > -mint én is- ezt a fogaskereket, az mikor beütött a baj, akár egy
> > ággal, vagy egy fakanál nyelével is ki tudta az út szélén cserélni.
> > Esetleg a gyújtáson kellett még kicsit állítani és mehetett tovább. A
> 180 000 km alatt
> > volt még cca. 150 000 km táján egy vezérműtengely cserém,(ekkor
> > már ideje volt a szelepszárszimmeringek cseréjének is, mert kezdett
> > füstölni) de előbbiről
> > én tehettem, mert hallgattam okosra aki azt javasolta, hogy kicsit
> > kopogó 1-2 himbám miatt cseréljem ki az összeset Csepelen készült
> > "spéci" utángyártottra, amelyek aztán megették a vezérműtengelyem és
> a végén már
> > egy trabant is elémvágott ha megszünt a sávja.
> > Érdekességként: A Hentes utcai AFIT szervízben a csere után elkérték,
> > a tanintézet részére, mert ilyen kopottat még nem láttak :) Volt egy
> > vízpumpacserém a parkolónkban, mert elkezdett folyni 130000 körül, és a
> > az egyik hátsó kitámasztó rúd törött el kb. 160 valahány ezer km
> táján.
> > Abból vettem észre, hogy elkezdte a zsiga riszálni gyorsításnál,
> > fékezésnél a farát.
> > Egyszer volt cserélve jóval 100 000 km után a kardán hardy gumi
> része(megmutattam a fiamnak,
> > hogy még mindig tudja a 160-at és akkor nagy csattanással a
> > padlólemeznek csapódva kiszakadt egy kis darabja). 2-3 gömbfej
> csere volt
> > vizsgák előtt, meg tényleg cserélve volt egyszer a jobb első
> > kerék csapágy (180 000 km alatt!). Most jut eszembe, 10 év után
> cserélve lett az egyik első trapéz
> > is-anyagfáradás, ez is típushiba volt, de nem balesetveszélyes.
> > Ékszíj, gyertyák, 1 olajpumpacserére még emlékszem, a kasznin
> > a küszöbök elég hamar egyszer cserére szorultak, de olcsók
> voltak. A
> > fogyasztása átlag 10 liter volt. Városban takarékos vezetéssel ennyit
> > evett, országúton-autópályán is mert mivel ott ritkán jártam,
> odaléptem neki emiatt
> > kinyílt a torka :) Viszont volt 1500, vagy 1600-as ?
> > ózonkarburátoros (Főtaxitól kölcsönzött) zsigám is rövid ideig, az
> -főleg országúton- több
> > mint két literrel kevesebbet evett.
> > Olajat 10 -15000 km-enként cseréltünk, általában ez idő alatt
> > 1 a vége felé 2 litert utána kellett tölteni. Viszont lehetőleg
> mindig shell
> > benzinnel jártam és superrel -az ha jól emlékszem, akkor a 92-esnek
> > felelt meg. Cca 100 000 után néha finish-t töltöttünk bele, jobban
> > nem ment, csak nem gyulladt ki alapjáratban az olajnyomás ellenörző
> > lámpa, meg csöndesebb lett tőle a járása.A gumik cca. 60 000 km-t
> > bírtak, végül egy családi okok miatt félbemaradt
> > karosszériafelújítás miatt lett félretéve, a kasznin kívűl más még
> > jól teljesített volna. Az akkori idők tán legstrapabíróbb szoci
> autója volt
> > szerintem.
> > Mint írtam az enyém az első ruszki széria volt, még félig olasz
> > fődarabokkal. Ha utána ennyire leromlott a minősége az
> > sajnálatos. Jelenleg öreg kocsi a családban egy 19 éves egy mitsubishi
> Colt, 200 000 km
> > felett, ebben volt az utolsó 140 000 km-ben két
> > vezérműszíj(egyszer feszítőgörgőkkel együtt), 4
> > ékszíj csere, 2 gömbfej és az eredeti kuplung, meg tán kétszer
> gyújtógyertya
> > csere. A rokonságban van egy (céges) cca. 10 éves Toyota Hyace cca.
> 550 000
> > km-rel, az valami egészen más kategória, a kötelező cseréken kívűl ott
> még csak most kezdenek
> > előjönni a hibák. Ezekben még nincs tervezett avultatás :)
> > Feri
> >
> >LP>
> >LP> És hogy mekkora fostalicska volt az összes cuclista autó, az számomra
> >LP> akkor derült ki, amikor egyik napról a másikra átkerültem egy Ford
> >LP> Granadába, egy Opel Asconába, egy Alfa Juniorba vagy egy Lancia
> Betába ...
> >LP> Valahogy úgy éreztem magam, mint amikor egy ifjú titán érezhette ha
> egy
> >LP> 60éves nyanyát lecseréli egy 20 éves bombázóra :)))
> >
> >LP> ÉS Jeremy is a TopGear-ben szerintem még nem is ült trabantban, és a
> >LP> zsiguliról úgy fogalmazott, h "... ez volt a komcsik bosszúja a
> >LP> civilizált világ felé ...."
> >
> >LP> Szvsz is tényleg az volt ... és (ebben is) mennyi sz at rt nyomtak le a
> mi
> >LP> generációnk torkán !
> >
> >LP> --------------------
> >LP> L. Pásztor
> >LP> --------------------
> >
> >
> >
> >LP> (G)feri írta:
> >>> HA> Nekunk volt 1200-es zsigulink, azon ha havonta nem huztal a
> >>> HA> vezermulancon, akkor olyan zsigulis hangja lett, mint amit az
> >>> HA> emberek a varosban megszoktak, mint zsiguli hang. Nem tudom
> >>> HA> gyarilag volt-e, es ha igen, mennyi a javasolt elettartama egy
> >>> HA> ilyen lancnak, de jo esellyel elobb elszakadt. Nem tudom, hogy
> >>> HA> a zsigulin felso holtponton a nyitott szelep hozza tud-e erni
> >>> HA> a dugohoz, de emlekszem, hogy egy ilyen szakadasnal komoly
> >>> HA> baja lett a motornak.
> >>>
> >>> Nekem első szériás 1972. decemberi 2101-esem volt. Abban még
> >>> részben Fiat alkatrészek kerültek beépítésre. Rémlik, 60 000
> >>> km-enként illett a vezérműláncot cserélni, akkor már
> volt hangja
> >>> rendesen. Időnként, mikor már rondán csörgött utánahúztuk, de aztán
> be lett
> >>> építve Petrányinál vett automatikus vezérműlánc feszítő, ez megoldotta
> >>> a gondot. Vezérműlánc szakadásról nem hallottam, azért az ritka hiba
> >>> volt, kellemetlen, hogy Nektek összejött. Nem is váltam meg ettől a
> >>> kocsimtól, motorikusan teljesen küzemképesen, egy a
> családban
> >>> beütött megbetegedések miatt félbemaradt karosszéria felújítás után jó
> 10
> >>> évig az udvar végében várt a jobb sorsára.
> >>> Fiaim kacérkodtak a gondolattal, hogy befejezik a felújítását, végül
> >>> bontásra került. Pár komolyabb alkatrésze még ma is megvan.
> >>>
> >>> Üdvözlettel,
> >>> (G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
> >>>
> >>> -----------------------------------------
> >>> elektro[-flame|-etc]
> >
> >LP> -----------------------------------------
> >LP> elektro[-flame|-etc]
> >
> >
> >
> >--
> >Üdvözlettel,
> > (G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
> >
> >-----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list