[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Aug 27 20:31:44 CEST 2012


sosem ertettem hogy miert ganyoljak a keleti autokat mindenfele
lottyokkel . ha alajaraton felvillan az olaj , akkor pumpacsere .
azonnal .
adalekolgatni stb folosleges - ha a csapagyak megszolalnak , akkor sem
az olajat csereljuk zsirra:)

bye
dexter


(G)feri <elektroslista at freemail.hu> írta (2012. augusztus 27. 19:13):
> LP>Ha egy zsiguliban valaki 60e-ig nem cserélt láncot, akkor annak jó
> LP> esélye volt arra, h a szelepeket és dugókat darabokban szedte ki belőle ...
> LP> Mindíg ba at szogatni kellett őket, állandó lánc és  szelephézag állításból
> LP> állt az élet.
> LP> A rossz illesztések és az ócska ÁFOR (ezt a szót sem használtam már 30
> LP> éve) olajok miatt  5e km-enként oljacsere ...
> LP> A lengők, összeketők a f at sza magyar utakon 10e km után már lötyögtek,
> LP> pedig nem per 40-es gumikkal jártunk ....
> LP> A kerékcsapágyok sem bírták sokáig. Több zsigulim is volt, de mind ilyen
> LP> volt.
>
> LP> Persze voltak olyanok, akik csak 60-nal mentek vele, ott sokminden mind1
> LP> volt.
> LP> De ha nem volt a futómű rendesen a helyén, 120 felett egyenes úton is
> LP> úgy úszott az eleje jobbra-balra, h halálfélelmem volt.
>
> Nem akarok vitázni, nekünk leghálásabb autónk
> volt.    Soha   nem   robbantunk   le   vele és ha a kerékösszetartás,
> lengéscsillapítók,  futómű  rendben  volt,  150-060  km-es  tempót  is
> megbízhatóan  futotta.  Hogy  az  eleje úszott volna? Én ilyet csak a
> wartburgomnál  tapasztaltam. Kicsit orrnehéz volt a zsiga  és érdekesen
> vette     be     emiatt nagy tempóban   az   éles   kanyart,   viszont
> hosszú  ívelt  kanyarokban   szinte  élvezet  volt  vele száraz úton autózni. Egyszer
> volt  vele  cca.  120-szal egyenes úton hátsó durrdefektem -még tömlős
> gumival-,  ijesztő volt, de az úton maradtunk. Kerékcsere (a cafatokra
> szakadt  gumit  és  felnit  otthagytuk  az  árokban,  de a 3 gyerekkel
> épségben  mentünk  tovább.   Az  EMG-ben,  sokunknak zsigulija   volt,
> volt  olyan  rokonom  aki  250  000 km-t letaxizott
>  a zsigával és semmi komolyabb problémájuk nem volt. Én is 180 valahány
>  ezer  kilométert  mentem  az  enyémmel.  A  vezérműlánc karbantartott
>  zsigákban  jóval  többet bírt mint 60 000 km. Akkor még csak csörögni
>  kezdett.  Illett  cserélni,  meg a vezérműlánc feszítőjét, mert az is
>  megkopott  ez időre. Sokszor ennek tönkremenetele okozta a vezérműlánc
>  átugrását.   Volt   a  2101-es  zsigáknak  viszont  valóban  egy
>  típushibája:  kb.  80-90  ezer  kilométer  táján az  olajpumpát  (is)
>  meghajtó  gomba alakú fogaskerék "ricnije" megkopott és általában egy
>  jókora  gázadásnál,  előzésnél  megadta  magát.  Emiatt  leállt az
>  olajpumpa  és  ha  a  sofőr  nem vette észre, nem vette figyelembe az
>  olajnyomás ellenörző lámpa kigyulladását, sikerűlt rommá tenni a motort.Minimum
>  hajtókarcsapágy,  rosszabb  esetben  a  dugattyú+henger is látta kárát.
>  Más    jellemzően    motorkipurcanási  hibaok  nem  volt.Viszont  aki
>  számított erre a hibaokra, volt némi műszaki érzéke és hordta magával
>  -mint  én  is-  ezt  a fogaskereket, az mikor beütött a baj, akár egy
>  ággal,  vagy  egy fakanál nyelével is ki tudta az út szélén cserélni.
>  Esetleg a gyújtáson kellett még kicsit állítani és mehetett tovább. A 180 000 km alatt
>  volt   még   cca.  150 000 km  táján egy vezérműtengely cserém,(ekkor
>  már  ideje  volt a szelepszárszimmeringek cseréjének is, mert kezdett
>  füstölni) de előbbiről
>  én  tehettem,  mert  hallgattam okosra aki azt javasolta, hogy kicsit
>  kopogó   1-2  himbám  miatt cseréljem ki az összeset Csepelen készült
>  "spéci"  utángyártottra,  amelyek  aztán megették a vezérműtengelyem és a végén már
>  egy     trabant     is     elémvágott     ha    megszünt   a   sávja.
>  Érdekességként: A Hentes utcai AFIT szervízben a csere után elkérték,
>  a tanintézet részére, mert ilyen kopottat még nem láttak :)  Volt  egy
>  vízpumpacserém a parkolónkban, mert elkezdett folyni 130000 körül, és a
>  az egyik hátsó kitámasztó  rúd  törött  el  kb. 160 valahány ezer km táján.
>  Abból  vettem  észre,  hogy  elkezdte  a zsiga riszálni gyorsításnál,
>  fékezésnél a farát.
>  Egyszer  volt cserélve jóval 100 000 km után a kardán hardy gumi része(megmutattam a fiamnak,
>  hogy  még  mindig  tudja  a  160-at  és   akkor  nagy  csattanással a
>  padlólemeznek csapódva  kiszakadt   egy kis  darabja).   2-3  gömbfej csere volt
>  vizsgák  előtt, meg   tényleg  cserélve  volt  egyszer  a  jobb  első
>  kerék csapágy  (180 000 km  alatt!).   Most  jut  eszembe, 10 év után cserélve  lett  az egyik első  trapéz
>  is-anyagfáradás,   ez   is   típushiba volt, de nem balesetveszélyes.
>  Ékszíj,   gyertyák,  1  olajpumpacserére  még  emlékszem,  a  kasznin
>  a  küszöbök   elég   hamar egyszer  cserére  szorultak,  de  olcsók  voltak.  A
>  fogyasztása átlag 10 liter volt. Városban takarékos vezetéssel ennyit
>  evett,  országúton-autópályán is  mert  mivel ott  ritkán  jártam, odaléptem neki emiatt
>  kinyílt   a   torka   :)   Viszont   volt   1500,   vagy  1600-as   ?
>  ózonkarburátoros (Főtaxitól kölcsönzött) zsigám  is  rövid ideig, az -főleg országúton- több
>  mint két literrel kevesebbet evett.
>  Olajat    10    -15000  km-enként  cseréltünk, általában ez idő alatt
>  1 a  vége felé 2  litert   utána   kellett  tölteni.  Viszont  lehetőleg  mindig  shell
>  benzinnel  jártam és superrel -az ha jól emlékszem, akkor a 92-esnek
>  felelt   meg.  Cca  100 000 után néha finish-t töltöttünk bele, jobban
>  nem  ment,  csak nem gyulladt ki alapjáratban az olajnyomás ellenörző
>  lámpa,  meg  csöndesebb  lett  tőle a járása.A gumik cca. 60 000 km-t
>  bírtak,  végül  egy családi okok miatt félbemaradt
>  karosszériafelújítás  miatt  lett  félretéve, a kasznin kívűl más még
>  jól teljesített   volna.  Az  akkori idők tán legstrapabíróbb szoci autója volt
>  szerintem.
>  Mint  írtam  az  enyém  az  első  ruszki széria volt, még félig olasz
>  fődarabokkal.      Ha      utána  ennyire  leromlott  a  minősége  az
>  sajnálatos.  Jelenleg öreg kocsi  a családban egy 19 éves egy mitsubishi Colt, 200 000 km
>  felett,     ebben   volt    az    utolsó    140 000   km-ben   két
>  vezérműszíj(egyszer feszítőgörgőkkel együtt), 4
>  ékszíj  csere,  2   gömbfej és az eredeti kuplung, meg tán kétszer gyújtógyertya
>  csere.  A  rokonságban van egy (céges) cca. 10 éves Toyota Hyace cca. 550 000
>  km-rel,  az  valami egészen más kategória, a kötelező cseréken kívűl ott még csak most kezdenek
>  előjönni  a  hibák.  Ezekben még nincs tervezett avultatás :)
>  Feri
>
> LP>
> LP> És hogy mekkora fostalicska volt az összes cuclista autó, az számomra
> LP> akkor derült ki, amikor egyik napról a másikra átkerültem egy Ford
> LP> Granadába, egy Opel Asconába, egy Alfa Juniorba vagy egy Lancia Betába ...
> LP> Valahogy úgy éreztem magam, mint amikor egy ifjú titán érezhette ha egy
> LP> 60éves nyanyát lecseréli egy 20 éves bombázóra  :)))
>
> LP> ÉS Jeremy is a TopGear-ben szerintem még nem is ült trabantban, és a
> LP> zsiguliról úgy fogalmazott, h  "... ez volt a komcsik bosszúja a
> LP> civilizált világ felé ...."
>
> LP> Szvsz is tényleg az volt ... és (ebben is) mennyi sz at rt nyomtak le a mi
> LP> generációnk torkán !
>
> LP> --------------------
> LP> L. Pásztor
> LP> --------------------
>
>
>
> LP> (G)feri írta:
>>> HA> Nekunk volt 1200-es zsigulink, azon ha havonta nem huztal a
>>> HA> vezermulancon, akkor olyan zsigulis hangja lett, mint amit az
>>> HA> emberek a varosban megszoktak, mint zsiguli hang. Nem tudom
>>> HA> gyarilag volt-e, es ha igen, mennyi a javasolt elettartama egy
>>> HA> ilyen lancnak, de jo esellyel elobb elszakadt. Nem tudom, hogy
>>> HA> a zsigulin felso holtponton a nyitott szelep hozza tud-e erni
>>> HA> a dugohoz, de emlekszem, hogy egy ilyen szakadasnal komoly
>>> HA> baja lett a motornak.
>>>
>>> Nekem  első  szériás  1972.  decemberi  2101-esem volt. Abban még
>>> részben    Fiat   alkatrészek  kerültek  beépítésre.  Rémlik,  60 000
>>> km-enként illett    a    vezérműláncot   cserélni,   akkor   már   volt   hangja
>>> rendesen. Időnként,  mikor  már rondán csörgött utánahúztuk, de aztán be lett
>>> építve Petrányinál vett automatikus vezérműlánc feszítő, ez megoldotta
>>> a  gondot.  Vezérműlánc szakadásról nem hallottam, azért az ritka hiba
>>> volt,  kellemetlen,  hogy  Nektek összejött. Nem is váltam meg ettől a
>>> kocsimtól,    motorikusan    teljesen    küzemképesen,   egy a családban
>>> beütött megbetegedések miatt félbemaradt karosszéria felújítás után jó 10
>>> évig az udvar végében várt a jobb sorsára.
>>> Fiaim  kacérkodtak  a gondolattal, hogy befejezik a felújítását, végül
>>> bontásra került. Pár komolyabb alkatrésze még ma is megvan.
>>>
>>> Üdvözlettel,
>>>  (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>
> LP> -----------------------------------------
> LP>           elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> --
> Üdvözlettel,
>  (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list