[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Mon Aug 27 10:51:05 CEST 2012


Maximálisan igazad van, nem mindegy pl. 180+20 azaz 200 a relatív 
szélsebesség, vagy 180-20 azaz csak 160.
Nálam erre kisebb szél esetén simán rámegy +/- 1 liter, hiába kb. 0.27 
az alaktényezőm.
Egy ruhásszekrény esetében  (amibe manager beakasztja az öltönyt és nem 
ér le a nadrág alja) sokkal brutálisabb lehet a különbség.
Amit leírtam azt úgy értettem, hogy kb. szélcsendes időben, és 
oda-vissza kb. azonos sebességgel és terheltséggel.

És pl. tavaly előtt ősszel a szél miatt volt rá példa, h Hegyeshalom 
előtt a leálló sávban, elő kellett venni az 5 liter piros kis kannát ...

----------------------
L. Pásztor
----------------------
 

Xorn írta:
> Az viszont nagyon is, hogy rendszerint nyugatról fúj a szél. Hazafelé
> rendszeresen csinálok 6 literes, néha picivel még jobb fogyasztást is,
> pedig péntek délután nagyobb a forgalom, többször kell lassítani,
> gyorsítani. Ma reggel kifelé jövet fél 6 körül, alig forgalomban
> sikerült 6,8-at csinálnom. Azt nem kell mondjam, milyen huzat volt ma
> reggel...?
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/8/27 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>   
>> Az mind rohadtul nem számít neki.
>> Úgy 180 körül az ellenállás kb. 95%-a légellenállás ...
>>
>> Konkrétum amit haverok mértek fékpadon:  WRX STI  osztrák benyával padon
>> 340LE,  shell 100-assal meg 295LE.
>> A feeling sem kisebb a különbség ...
>>
>>
>> ----------------------
>> L.  Pásztor
>> ----------------------
>>
>>
>>
>>
>> Kovács József írta:
>>     
>>> Szeged 78 méter Budapest 130 méter
>>> Ami odafelé lejtőn fel és hazafelé lejtőn le üzemmód.
>>> Az M1 szintén asszimetrikus a "hegyeken" átkelésnél.
>>> Hisz pest-győr írányba megmászni meredekebb, mint a győr-pest irányban.
>>>
>>> A szokásos ÉNY-i szél is asszimetrikus hatású...
>>> A szeged-győr irányba fékez, győr-szeged irányba tol.
>>>
>>> Szóval én műszaki okot is látok-sejtek.
>>>
>>> ----
>>>
>>> Ettől függetlenül az adalékolás eltérését
>>> a civic komputere is észreveszi a hazai benzinek között is.
>>>
>>> Másként húz MOL-lal, ÖMV-vel, ESSO-val, SHEL-lel.
>>> Legjobban az ESSO-t szereti, gondolom azzal tud a
>>> legnagyobb előgyújtásig lemenni gyorsításkor, kopogás nélkül.
>>> Így azzal húz legjobban.
>>>
>>> Szereti még így nyáron, ha 1/4...1/3 rész E85 kerül bele :-)
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>>> 2012.08.27. 8:39 keltezéssel, "L. Pásztor" írta:
>>>
>>>       
>>>> Ez most is így van ...
>>>> Amit MO-on benzin helyett adnak ... nem is tudom minek lehetne nevezni.
>>>> Osztrák, német, horvát benzinnel nálam érzésre úgy kb. +30LE  a különbség.
>>>> A legmegbízhatóbb mérésem, ami nem szubjek: Bécsben megtankolok
>>>> bármivel, Szegedre hazaérek a szokott tempóban (nem megkérdezni h mennyi
>>>> !!!)
>>>> Szegeden bármilyen csilivili-omv-shell-100-ast tankolok, a tempo és
>>>> terheltség ugyanaz, de a Hegyeshalmi MOL kútnál már gyakorlatilag száraz
>>>> a tank ... és még lenne hátra kb. 70 km ...
>>>>
>>>> Ismerősök kisebb gyorsulásokon és más versenyeken is minimum osztrák
>>>> benzinnel mennek, nagyobb verzenyeken meg spec. hordós benzinnel.
>>>>
>>>> Százhalombattát már nagyon le kellene cserélni, állítólag kb. 90-nél nem
>>>> tud többet párolni, a többit adalékokkal érik el.
>>>> Nem vagyok vegyész, ez lehet h csak urban legend, és a MOL-nál 1szerűen
>>>> csak gazemberek ...
>>>>
>>>> --------------------
>>>> L. Pásztor
>>>> --------------------
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> gyapo írta:
>>>>
>>>>         
>>>>>> Nekem volt S100-am.
>>>>>> Lehetett azzal, nagypolszkit és 1500ladát is alázni :-)
>>>>>> Najó, nem végsebességben, de 100-110-ig simán ...
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>             
>>>>> Még gimis voltam, amikor S100L-lel tepert a család a Fekete tengerre. Romániában
>>>>> majdnem ugyanannyi volt a 98-as, mint a rosszabbak, tettünk bele azt, és mint az
>>>>> álom, húzott, csöndes lett, és a Kárpátok réme voltunk vele. Szóval számított a
>>>>> benzin is.
>>>>>
>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>           
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>>         
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>       
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>     
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
>   



More information about the Elektro mailing list