[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Sun Aug 26 10:53:47 CEST 2012


Ha egy zsiguliban valaki 60e-ig nem cserélt láncot, akkor annak jó 
esélye volt arra, h a szelepeket és dugókat darabokban szedte ki belőle ...
Mindíg ba at szogatni kellett őket, állandó lánc és  szelephézag állításból 
állt az élet.
A rossz illesztések és az ócska ÁFOR (ezt a szót sem használtam már 30 
éve) olajok miatt  5e km-enként oljacsere ...
A lengők, összeketők a f at sza magyar utakon 10e km után már lötyögtek, 
pedig nem per 40-es gumikkal jártunk ....
A kerékcsapágyok sem bírták sokáig. Több zsigulim is volt, de mind ilyen 
volt.

Persze voltak olyanok, akik csak 60-nal mentek vele, ott sokminden mind1 
volt.
De ha nem volt a futómű rendesen a helyén, 120 felett egyenes úton is 
úgy úszott az eleje jobbra-balra, h halálfélelmem volt.

És hogy mekkora fostalicska volt az összes cuclista autó, az számomra 
akkor derült ki, amikor egyik napról a másikra átkerültem egy Ford 
Granadába, egy Opel Asconába, egy Alfa Juniorba vagy egy Lancia Betába ...
Valahogy úgy éreztem magam, mint amikor egy ifjú titán érezhette ha egy 
60éves nyanyát lecseréli egy 20 éves bombázóra  :)))

ÉS Jeremy is a TopGear-ben szerintem még nem is ült trabantban, és a 
zsiguliról úgy fogalmazott, h  "... ez volt a komcsik bosszúja a 
civilizált világ felé ...." 

Szvsz is tényleg az volt ... és (ebben is) mennyi sz at rt nyomtak le a mi 
generációnk torkán !

--------------------
L. Pásztor
--------------------



(G)feri írta:
> HA> Nekunk volt 1200-es zsigulink, azon ha havonta nem huztal a
> HA> vezermulancon, akkor olyan zsigulis hangja lett, mint amit az
> HA> emberek a varosban megszoktak, mint zsiguli hang. Nem tudom
> HA> gyarilag volt-e, es ha igen, mennyi a javasolt elettartama egy
> HA> ilyen lancnak, de jo esellyel elobb elszakadt. Nem tudom, hogy
> HA> a zsigulin felso holtponton a nyitott szelep hozza tud-e erni
> HA> a dugohoz, de emlekszem, hogy egy ilyen szakadasnal komoly
> HA> baja lett a motornak.
>
> Nekem  első  szériás  1972.  decemberi  2101-esem volt. Abban még
> részben    Fiat   alkatrészek  kerültek  beépítésre.  Rémlik,  60 000
> km-enként illett    a    vezérműláncot   cserélni,   akkor   már   volt   hangja
> rendesen. Időnként,  mikor  már rondán csörgött utánahúztuk, de aztán be lett
> építve Petrányinál vett automatikus vezérműlánc feszítő, ez megoldotta
> a  gondot.  Vezérműlánc szakadásról nem hallottam, azért az ritka hiba
> volt,  kellemetlen,  hogy  Nektek összejött. Nem is váltam meg ettől a
> kocsimtól,    motorikusan    teljesen    küzemképesen,   egy a családban
> beütött megbetegedések miatt félbemaradt karosszéria felújítás után jó 10
> évig az udvar végében várt a jobb sorsára.
> Fiaim  kacérkodtak  a gondolattal, hogy befejezik a felújítását, végül
> bontásra került. Pár komolyabb alkatrésze még ma is megvan.
>
> Üdvözlettel,
>  (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list