[elektro] Tervezett avultatas? (Bosch funyiro)
"L. Pásztor"
seasoft at invitel.hu
Sun Aug 26 10:53:47 CEST 2012
Ha egy zsiguliban valaki 60e-ig nem cserélt láncot, akkor annak jó
esélye volt arra, h a szelepeket és dugókat darabokban szedte ki belőle ...
Mindíg ba at szogatni kellett őket, állandó lánc és szelephézag állításból
állt az élet.
A rossz illesztések és az ócska ÁFOR (ezt a szót sem használtam már 30
éve) olajok miatt 5e km-enként oljacsere ...
A lengők, összeketők a f at sza magyar utakon 10e km után már lötyögtek,
pedig nem per 40-es gumikkal jártunk ....
A kerékcsapágyok sem bírták sokáig. Több zsigulim is volt, de mind ilyen
volt.
Persze voltak olyanok, akik csak 60-nal mentek vele, ott sokminden mind1
volt.
De ha nem volt a futómű rendesen a helyén, 120 felett egyenes úton is
úgy úszott az eleje jobbra-balra, h halálfélelmem volt.
És hogy mekkora fostalicska volt az összes cuclista autó, az számomra
akkor derült ki, amikor egyik napról a másikra átkerültem egy Ford
Granadába, egy Opel Asconába, egy Alfa Juniorba vagy egy Lancia Betába ...
Valahogy úgy éreztem magam, mint amikor egy ifjú titán érezhette ha egy
60éves nyanyát lecseréli egy 20 éves bombázóra :)))
ÉS Jeremy is a TopGear-ben szerintem még nem is ült trabantban, és a
zsiguliról úgy fogalmazott, h "... ez volt a komcsik bosszúja a
civilizált világ felé ...."
Szvsz is tényleg az volt ... és (ebben is) mennyi sz at rt nyomtak le a mi
generációnk torkán !
--------------------
L. Pásztor
--------------------
(G)feri írta:
> HA> Nekunk volt 1200-es zsigulink, azon ha havonta nem huztal a
> HA> vezermulancon, akkor olyan zsigulis hangja lett, mint amit az
> HA> emberek a varosban megszoktak, mint zsiguli hang. Nem tudom
> HA> gyarilag volt-e, es ha igen, mennyi a javasolt elettartama egy
> HA> ilyen lancnak, de jo esellyel elobb elszakadt. Nem tudom, hogy
> HA> a zsigulin felso holtponton a nyitott szelep hozza tud-e erni
> HA> a dugohoz, de emlekszem, hogy egy ilyen szakadasnal komoly
> HA> baja lett a motornak.
>
> Nekem első szériás 1972. decemberi 2101-esem volt. Abban még
> részben Fiat alkatrészek kerültek beépítésre. Rémlik, 60 000
> km-enként illett a vezérműláncot cserélni, akkor már volt hangja
> rendesen. Időnként, mikor már rondán csörgött utánahúztuk, de aztán be lett
> építve Petrányinál vett automatikus vezérműlánc feszítő, ez megoldotta
> a gondot. Vezérműlánc szakadásról nem hallottam, azért az ritka hiba
> volt, kellemetlen, hogy Nektek összejött. Nem is váltam meg ettől a
> kocsimtól, motorikusan teljesen küzemképesen, egy a családban
> beütött megbetegedések miatt félbemaradt karosszéria felújítás után jó 10
> évig az udvar végében várt a jobb sorsára.
> Fiaim kacérkodtak a gondolattal, hogy befejezik a felújítását, végül
> bontásra került. Pár komolyabb alkatrésze még ma is megvan.
>
> Üdvözlettel,
> (G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list