[elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
Ferenc Kiss
ferenc.kiss at firewall.hu
Sat Sep 10 17:38:42 CEST 2011
Pontosabban? A két mágnes egymás melletti elmozdulása nem szinusz hullámot termel?
> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of
> Várszegi Péter
> Sent: Saturday, September 10, 2011 5:21 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
>
> Elméletben, gyakorlatban meg nem így működik...
>
> -----Original Message-----
> From: Ferenc Kiss
> Sent: Saturday, September 10, 2011 3:03 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
>
> Amit leírtam a semmi más nem volt, mint alapjáraton el lett távolítva az
> akku.
>
> Közben a feszültség szabályzó egyértelműen működött a visszajelzés szerint.
> Egy generátor egy adott fordulatszámnál és adott gerjesztésnél szépen
> ellaposodó üzemi feszültség jelleggörbével rendelkezik és a kapocsfeszültség
> az aktuális akku töltőáramból és a generátor belső ellenállásából számítható
> feszültség növekedést fog produkálni egy nagyon rövid ideig. Lusta vagyok
> számolgatni, de ez a tüske szerintem 1V alatt van amit a feszültség
> szabályzó le is szabályoz rögtön.
>
> A későbbiekben a fordulatszám változásból adódó feszültség ingadozást a
> feszültség szabályzó követni tudja és a generátor feszültségét mindig vissza
> fogja húzni a jelleggörbe üzemi szakaszára.
>
> Feri
>
> > -----Original Message-----
> > From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf
> > Of
> > Várszegi Péter
> > Sent: Saturday, September 10, 2011 1:41 PM
> > To: elektro at tesla.hu
> > Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
> >
> > Mert ez a tapasztalat... :(
> > Nem még soha, de kíváncsi lennék egy ilyen megfutás amikor levesszük az
> > akksit mekkora feszt generál...
> > Elvileg, ha kicsi a generátor és be van kapcsolva egy sor fogyasztó, akkor
> > túlélheti minden, de nagy gépeknél, ahol nagy a generátor is ott nem
> > szokta
> > elviselni.
> > Ferenc kedvéért leírom röviden:
> > Az akkunak több feladata van, ebből az egyik az, hogy azt az energiát amit
> > a
> > kocsi nem tud felvenni azt felveszi, ha kiveszed az akksit attól a
> > generátor
> > még termel és ugye ha áramot nem tud leadni, akkor elkezd nőni feszültség
> > amit a feszszabályzója nem szokott tolerálni, ha megfut az is meg akkis
> > sincs benne, akkor ki tudja mekkora tüskék lesznek amit már az elektronika
> > sem visel el.
> > És pont az akkumulátor miatt lehet túlfesszel tölteni és indítózni, mert
> > az
> > szépen "lekezeli".
> > Persze kivéve ha tekercselt aksi van benne mert az egyáltalán nem viseli
> > el
> > a túlfeszt, de az elég ritka.
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Moczik Gabor
> > Sent: Saturday, September 10, 2011 1:19 PM
> > To: elektro at tesla.hu
> > Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
> >
> > Várszegi Péter írta:
> > > Nem a lebarmozás a volt a cél, meg egy ilyen listán szerintem tök
> > > felesleges
> > > egy ilyen egyszerű dolgoknak mint a generátor a fizikáját magyarázni,
> > > pláne,
> > > hogy egy másik emailben leírtam nagyjából, hogy miért hülyeség ezt
> > > csinálni.
> > > Meg valaki más is megmagyarázta már, hogy miért nem fog semmi ettől
> > > tönkremenni.
> >
> > Hogy a fedélzeti elektronikák hogy bírják az valóban kétséges, némi
> > védelem bizonyára van bennük tüskék ellen, de azt én is kétlem hogy
> > tartós túlfeszt elviselnének. Nyilván autója és generátora válogatja
> > hogy milyen fesz alakul ki akku nélkül, de azért tisztességes terhelés
> > van a generátoron.
> >
> > Azt viszont nem igazán értem, hogy a generátornak miért is kellene
> > tönkremennie...
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list