[elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?

Várszegi Péter varszegi at kapos-net.hu
Sat Sep 10 17:21:18 CEST 2011


Elméletben, gyakorlatban meg nem így működik...

-----Original Message----- 
From: Ferenc Kiss
Sent: Saturday, September 10, 2011 3:03 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?

Amit leírtam a semmi más nem volt, mint alapjáraton el lett távolítva az 
akku.

Közben a feszültség szabályzó egyértelműen működött a visszajelzés szerint. 
Egy generátor egy adott fordulatszámnál és adott gerjesztésnél szépen 
ellaposodó üzemi feszültség jelleggörbével rendelkezik és a kapocsfeszültség 
az aktuális akku töltőáramból és a generátor belső ellenállásából számítható 
feszültség növekedést fog produkálni egy nagyon rövid ideig. Lusta vagyok 
számolgatni, de ez a tüske szerintem 1V alatt van amit a feszültség 
szabályzó le is szabályoz rögtön.

A későbbiekben a fordulatszám változásból adódó feszültség ingadozást a 
feszültség szabályzó követni tudja és a generátor feszültségét mindig vissza 
fogja húzni a jelleggörbe üzemi szakaszára.

Feri

> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf 
> Of
> Várszegi Péter
> Sent: Saturday, September 10, 2011 1:41 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
>
> Mert ez a tapasztalat... :(
> Nem még soha, de kíváncsi lennék egy ilyen megfutás amikor levesszük az
> akksit mekkora feszt generál...
> Elvileg, ha kicsi a generátor és be van kapcsolva egy sor fogyasztó, akkor
> túlélheti minden, de nagy gépeknél, ahol nagy a generátor is ott nem 
> szokta
> elviselni.
> Ferenc kedvéért leírom röviden:
> Az akkunak több feladata van, ebből az egyik az, hogy azt az energiát amit 
> a
> kocsi nem tud felvenni azt felveszi, ha kiveszed az akksit attól a 
> generátor
> még termel és ugye ha áramot nem tud leadni, akkor elkezd nőni feszültség
> amit a feszszabályzója nem szokott tolerálni, ha megfut az is meg akkis
> sincs benne, akkor ki tudja mekkora tüskék lesznek amit már az elektronika
> sem visel el.
> És pont az akkumulátor miatt lehet túlfesszel tölteni és indítózni, mert 
> az
> szépen "lekezeli".
> Persze kivéve ha tekercselt aksi van benne mert az egyáltalán nem viseli 
> el
> a túlfeszt, de az elég ritka.
>
> -----Original Message-----
> From: Moczik Gabor
> Sent: Saturday, September 10, 2011 1:19 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
>
> Várszegi Péter írta:
> > Nem a lebarmozás a volt a cél, meg egy ilyen listán szerintem tök
> > felesleges
> > egy ilyen egyszerű dolgoknak mint a generátor a fizikáját magyarázni,
> > pláne,
> > hogy egy másik emailben leírtam nagyjából, hogy miért hülyeség ezt
> > csinálni.
> > Meg valaki más is megmagyarázta már, hogy miért nem fog semmi ettől
> > tönkremenni.
>
> Hogy a fedélzeti elektronikák hogy bírják az valóban kétséges, némi
> védelem bizonyára van bennük tüskék ellen, de azt én is kétlem hogy
> tartós túlfeszt elviselnének. Nyilván autója és generátora válogatja
> hogy milyen fesz alakul ki akku nélkül, de azért tisztességes terhelés
> van a generátoron.
>
> Azt viszont nem igazán értem, hogy a generátornak miért is kellene
> tönkremennie...
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list