[elektro] a fizikat megis meg lehet *-ni?
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Sep 9 00:39:09 CEST 2011
joe- wrote:
> Ugy vélem,hogy az akkumulátor rendkivül fontos eleme a kocsi
> elfogadhato áramellátásának. A bizonytalan terhelés a generátoron
> akár 100V nagyságban is tüskéket gyárthat ez, a félvezetös
> finom-elektronikának végzetes is lehet, és még akkor ott van a
Lehetne, ha a dolog így működne.
Először is nem hinném, hogy bármiféle elektronika a saját tápellátása
tekintetében, ami ráadásul alapvetően nem stabil, az aksi puffer képességére
alapozna. Szóval biztos van benne fesszabályozás is, meg jókora bemeneti elkó.
A másik, hogy ha a fesszabályozó netán lassan kapcsolgatós, mint régen a
zsigulinál, akkor se tud a gerjesztőáram nagyon gyorsan változni, ami miatt egy
vacak kétpontszabályozó is elég szűk tartományban tartja a feszt. Tehát nem tud
a híd kimenetén se gyorsan változni a fesz ettől. Ott akkor tud durván nagy fesz
létrejönni, ha tönkremegy a szabályozó, és nagyobb fordulaton megkapja a
generátor a max gerjesztőáramot.
Az akku kontakthibája, ahogy írod is, okozhat bajt. Mert ha egy lemerült aksi
nyeli az áramot erős töltés közben, amihez relatíve nagy gerjesztés tartozik. Ez
a nagy gerjesztés nem fog pillanatszerűen lecsökkenni azért, mert hirtelen
megszakad a töltőáram, tehát a fesz felmegy a francba.
Ergo: töltés közben nagyobb fordulatnál nem célszerű lekapni a sarut.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list