[elektro] PIC16F883 EEPROM adatvesztés
hg12345
hg12345 at freemail.hu
Sun Nov 13 19:35:32 CET 2011
Hi!
Csak nem egy "Tachograf"?
Szerintem ez kevés az ötleteléshez. Egy betáp és jelforrás út rajz sokat segítene.
A 18F belső flash-e írható? ha igen egy párhuzamos biztonsági másolattal a hiba százalék csökkenhet
és az idegenkezűség is megállapítható....
Érdemes lenne egy szimulációs padot csinálni, talán nem is túl nagy költség, és néhány nap alatt egy évnyi üzemet lezavarni, hátha rájössz mi generálja a hibát.
"Mezei József" <mezjoclev at freemail.hu> írta:
>Kedves Listatársak!>
>
A beágyazott rendszerekben az információ(adat)-vesztés komoly problémához >
vezet(het).>
Egy látszólag egyszerű alkalmazás: Gépjármű sebességmérő, és km-számláló. >
Itt akár garanciális vitát is eredményezhet.>
Az én MCU-m PIC18F -sorozat. Ennek ugyan belső EEPROM-ja nincs, de >
LCD-vezérlése van, és SPI-BUS-on>
keresztül ráakasztható (pl. egy 25LC040A-E/SN) SPI - EEPROM is.>
Elvileg a dolog gömbölyű, de ott az a fránya valóság.>
- A műszert naponta többször ki, -be kapcsolják.( Ilyenkor a stepper-motoros >
"kvázi-analóg" mutatónak "0"-ra kell állnia!)>
- Önindítózáskor az akkumulátor feszültsége a végletekig (12V-akkumulátornál >
akár 5 - 6 V-ra is) lecsökkenhet???>
- Esetenként az akkumulátort kikapcsolják (kiszerelik).>
- Esetenként az akkumulátort "bikázzák".>
- A "hatalmas" induktív fogyasztók (lásd kürt, klíma, elektromos ablak, >
relék ...stb) ki, -be kapcsolása.>
A többit a fantáziátokra bízom.>
Egy nincs ... DIREKT "+". Ez a felhasználó előírása.>
>
Mindezek mellett az EEPROM adatvesztés T I L O S ! ! !>
>
Még a meghibásodott elektronikánál is olvasni kell az utolsó tárolt értéket.>
Szóval a HW - SW "kihegyezésére" van szükség.>
LABOR-körülmények között minden HAPPY, de mégis jönnek vissza "abnormális" >
értéket mutató műszerek.>
(Sajnos a szándékos beavatkozás nem kizárható!)>
>
----------------------------------------->
elektro[-flame|-etc]>
More information about the Elektro
mailing list