[elektro] PIC16F883 EEPROM adatvesztés
Mezei József
mezjoclev at freemail.hu
Sun Nov 13 18:49:16 CET 2011
Kedves Listatársak!
A beágyazott rendszerekben az információ(adat)-vesztés komoly problémához
vezet(het).
Egy látszólag egyszerű alkalmazás: Gépjármű sebességmérő, és km-számláló.
Itt akár garanciális vitát is eredményezhet.
Az én MCU-m PIC18F -sorozat. Ennek ugyan belső EEPROM-ja nincs, de
LCD-vezérlése van, és SPI-BUS-on
keresztül ráakasztható (pl. egy 25LC040A-E/SN) SPI - EEPROM is.
Elvileg a dolog gömbölyű, de ott az a fránya valóság.
- A műszert naponta többször ki, -be kapcsolják.( Ilyenkor a stepper-motoros
"kvázi-analóg" mutatónak "0"-ra kell állnia!)
- Önindítózáskor az akkumulátor feszültsége a végletekig (12V-akkumulátornál
akár 5 - 6 V-ra is) lecsökkenhet???
- Esetenként az akkumulátort kikapcsolják (kiszerelik).
- Esetenként az akkumulátort "bikázzák".
- A "hatalmas" induktív fogyasztók (lásd kürt, klíma, elektromos ablak,
relék ...stb) ki, -be kapcsolása.
A többit a fantáziátokra bízom.
Egy nincs ... DIREKT "+". Ez a felhasználó előírása.
Mindezek mellett az EEPROM adatvesztés T I L O S ! ! !
Még a meghibásodott elektronikánál is olvasni kell az utolsó tárolt értéket.
Szóval a HW - SW "kihegyezésére" van szükség.
LABOR-körülmények között minden HAPPY, de mégis jönnek vissza "abnormális"
értéket mutató műszerek.
(Sajnos a szándékos beavatkozás nem kizárható!)
More information about the Elektro
mailing list