[elektro] kerék csere házilag
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Nov 7 16:20:47 CET 2011
Nagyon szelsosegesen meg lehet hagni a fizikat - az alufelni , szeles ,
peres ,lagy gumival sokkal nagyobb oldaliranyu g-t lehet elerni - mig az
azonos autokra tett teligumi- acelfelni paros itt mar feladja - ez neha
jelentheti a tulelest - de ha erre szamit a pilota , akkor eleve kockaztat.
Bye
Dexter
2011.11.07. 16:06, "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com> ezt írta:
> "L. Pásztor" wrote:
>
> > De ha jön szemben az M5-ön a BELSŐ sávban egy román, mert elb...ta a
> > kijáratot és visszafordult a szőrőstalpú barom-állatja, akkor (ha
> > észnél vagy) akár 160-nál is lekormányzhatod a leálló sávra az autót,
> > anélkül hogy kiborulnál vele.
>
> Vagyis ezzel felül lehet írni a fizika törvényeit? :)
>
> Ha adott a tapadás (tegyük fel, hogy a gumi-aszfalt viszonya olyan, hogy
> nem
> csúszik meg a kerék), és adott a járgány súlypontjának a magassága, a jármű
> szélessége, akkor ezek egyértelműen meghatározzák, hogy borul-e a jármű
> vagy
> nem. Semmi köze nem lesz ahhoz, hogy miből van a felni. Max annyiban, hogy
> ha
> nagyon peres a gumi, akkor erős kanyarban nem fog a gumi befordulni az
> autó alá,
> ezzel a szélesség ebből a szempontból lényeges adata megmarad.
>
> Ha meg a surlódás kevés, akkor végképp mindegy, miből van bármi is a gumin
> és az
> aszfalton kívül, akkor is kisodródik, és csak a terepviszonyoktól függ,
> hogy
> aztán mi lesz vele.
>
> Azért lenne jó tudatosítania mindenkinek magában ezeket az alapvető
> dolgokat,
> mert elég sok baleset azért történik, mert az ifjú emberke, tudva, hogy
> neki
> valami állatdrága és istentelenül spéci autója van, abban a hitben él és
> vezet,
> hogy erre már nem vonatkoznak a fizika törvényei, és akár 80-nal is
> befordulhat
> egy mellékutcába, vagy 200-ról is le tud fékezni 20m-en belül.
>
> Persze aztán szelekcióval ezek száma csökken, de sajnos másokat is magukkal
> rántanak, meg jó sok kárt okoznak más autókban, objektumokban is.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list