[elektro] kerék csere házilag
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Nov 7 16:06:11 CET 2011
"L. Pásztor" wrote:
> De ha jön szemben az M5-ön a BELSŐ sávban egy román, mert elb...ta a
> kijáratot és visszafordult a szőrőstalpú barom-állatja, akkor (ha
> észnél vagy) akár 160-nál is lekormányzhatod a leálló sávra az autót,
> anélkül hogy kiborulnál vele.
Vagyis ezzel felül lehet írni a fizika törvényeit? :)
Ha adott a tapadás (tegyük fel, hogy a gumi-aszfalt viszonya olyan, hogy nem
csúszik meg a kerék), és adott a járgány súlypontjának a magassága, a jármű
szélessége, akkor ezek egyértelműen meghatározzák, hogy borul-e a jármű vagy
nem. Semmi köze nem lesz ahhoz, hogy miből van a felni. Max annyiban, hogy ha
nagyon peres a gumi, akkor erős kanyarban nem fog a gumi befordulni az autó alá,
ezzel a szélesség ebből a szempontból lényeges adata megmarad.
Ha meg a surlódás kevés, akkor végképp mindegy, miből van bármi is a gumin és az
aszfalton kívül, akkor is kisodródik, és csak a terepviszonyoktól függ, hogy
aztán mi lesz vele.
Azért lenne jó tudatosítania mindenkinek magában ezeket az alapvető dolgokat,
mert elég sok baleset azért történik, mert az ifjú emberke, tudva, hogy neki
valami állatdrága és istentelenül spéci autója van, abban a hitben él és vezet,
hogy erre már nem vonatkoznak a fizika törvényei, és akár 80-nal is befordulhat
egy mellékutcába, vagy 200-ról is le tud fékezni 20m-en belül.
Persze aztán szelekcióval ezek száma csökken, de sajnos másokat is magukkal
rántanak, meg jó sok kárt okoznak más autókban, objektumokban is.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list