[elektro] PC tap hosszabbitas ?

Arpad kando777 at googlemail.com
Fri May 20 21:37:14 CEST 2011


2011/5/20 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>

> Arpad wrote:
> > Azok a Siemens cuccok talán igen, meg elvileg a Combino is, holott
> > abban 3-fázisú motor van.
>
> Ezzel a holott-tal nem kell foglalkozni, aszinkron motor is tud
> visszatáplálni.
>

De talán azért igen, mert a villanyos egyenáramú hálózatról működik. Ha a
felsővezetékekben is váltakozó áram lenne, persze, hogy mindegy, milyen
motor táplál vissza, a frekvencia és a szinkron egyezzen meg.

>
> > Persze ez a hangzatos visszatáplálás is ugye csak akkor működik, ha
> > ugyanabban a szakaszban van egy fogyasztó is, mert különben a
> > visszatáplált
> > energia nem fog fékező erőt kifejteni (elvégre ez a cél, ellenállásaok
> > melegítése helyett egy másik vonat/villamos energiáját termeli egy
> > fékező szerelvény, ugyanazon betáplálsi szakaszon.
>
> Ezt azért nem értettem sohasem, mert én is tudnék csinálni olyan alállomási
> (vontatási) áramirányítót, ami képes a középfeszre visszatáplálni. Persze
> kell
> valami védelem, valami ellenállás, ami akkor léphetne működésbe, ha
> bármiért
> lekapcsolódik a középfesz az alállomáson.
>

Vonatoknál biztos megoldható, de mint írtam, itt egyenáram van, s ha a BKV
nem rak fel konditelepeket a szakaszra, akkor nem tud hova visszatáplálni a
tuja, ha a sjatá szakaszán belül nincs egy gyorsító/fogyasztó szerelvény.
(E miatt is van az, hogy vészfékezésnél automatikusan ellenállásra terhel és
úgy fékez, akkor nem szarznak visszatáplálással)

>
> Na most, ha én tudnék, akkor bárki tudhat, siemens és társai bőven-bőven.
> Valamiért, általam nem ismert okból nem csinálják.
>
> > A villamosoknál viszont
> > szigetelt, független betáp szakaszok vannak, a vonatoknál nem tudom,
> > hogy van megoldva ez).
>
> Vonatoknál direktben vannak jókora darabok közvetlenül a közép, vagy akár
> nagyfesz hálózaton, tehát itt eleve fennáll a lehetőség a visszatáplálásra,
> hiszen nincs egyenirányítás. Csak a mozdonynak, motorkocsinak kell tudnia.
> Persze azzal, hogy ő is akárhogy leszakadhat a felsővezetékről vagy a
> hálózatról, attól még kell tudnia fékezni akár ellenállásra is.
>
> Vonatnál lehet, hogy nem olyan kardinális a kérdés, mert hosszúak a
> szakaszok.
> Bár a fékezési energia se csekély. (Maradva az 500 tonnánál, és 100km/h-nál
> 0,2GJ az energia.) És csak ilyen több motorkocsiból állónál lehet igazán
> jó,
> mert az egymozdonyos hosszú szerelvény ilyennel nagyon lassan tudna csak
> megállni. Amilyen lassan ugye gyorsulni.
>
> Lehet, hogy az újabbakban van ilyen lehetőség (Taorus).

Árpi



> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



-- 
Arpad Lakatos

web: http://k777.freeweb.hu
facebook:
http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/kando777s-Old-Computers-and-Instruments/112188812153800
twitter: kando777


More information about the Elektro mailing list